Mietiskely, meditointi, hengellisyys

Keskustelua harrastuksista.

Meditoitko?

Voit valita 1 vaihtoehdon

 
 
Näytä tulokset

Avatar
Andras
Viestit: 94
Liittynyt: 01.05.2016 14:11
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Mietiskely, meditointi, hengellisyys

Viesti Kirjoittaja Andras » 01.05.2016 16:06

En, en muutenkaan saa tarpeeksi aikaiseksi, meditaatio vain pahentaisi ongelmaa.

Olen joskus harjoitellut Prāṇāyāma jooga testatakseni millainen kokemus se on.

Avatar
Andras
Viestit: 94
Liittynyt: 01.05.2016 14:11
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Mietiskely, meditointi, hengellisyys

Viesti Kirjoittaja Andras » 01.05.2016 17:22

Mörkö kirjoitti:Missä muussa uskonnossa kehotetaan ajattelemaan itse omilla aivoilla ja kyseenalaistamaan sen "pyhän kirjan" kirjoituksia...?
Onhan noita muitakin, esim. monissa Satanismin muodoissa, tuo on keskeinen osa koko ideologiaa.

Thelemassa "pyhästä kirjasta" ei saa edes keskustella, mm. siksi että jokaisella säilyy oma tulkinta.

Avatar
mojopin
Viestit: 7
Liittynyt: 18.08.2017 15:24
Viesti:

Re: Mietiskely, meditointi, hengellisyys

Viesti Kirjoittaja mojopin » 26.08.2017 18:38

JohnKimble kirjoitti:Joskus vuosi sitten tuli meditoitua lähes päivittäin, mutta jostain syystä sekin jäi. Auttoi ihan kiitettävästi ajatusten hillitsemisessä, joten täytyypä ottaa taas tavaksi.
Munkkien puheita tulee kyllä ajoittain kuunneltua, erityisesti Ajahn Brahmin klipit nousevat omaksi suosikeiksi. Vaikka nuo klipit ovatkin melkein tunnin pituisia, niin silti aika ei missään vaiheessa käynyt liian pitkäksi.
Ajahn Brahmia kuunnellut myöskin. Ja pitkiä on puheet, se on se perus...vähän niin kuin Thich Nhat Hahnilla. Saattaa usein toistaa itteensä mutta jo pelkästään sen rauhoittavan äänen takia kannattaa kuunnella.

FelisLaxitas
Viestit: 9
Liittynyt: 13.11.2017 13:49
Viesti:

Re: Mietiskely, meditointi, hengellisyys

Viesti Kirjoittaja FelisLaxitas » 13.11.2017 18:42

Kyllä meditoin päivittäin ja suoritan muita rituaaleja/ harrastan noituuksia. Olen kiinnostunut pakana-uskonnoista ja shamanismista, joita sovellan nykypäivän tieteisiin. Olen panteisti, ilman uskonto-lahkoa.

Avatar
Korento
Viestit: 7
Liittynyt: 01.10.2017 12:59
Viesti:

Re: Mietiskely, meditointi, hengellisyys

Viesti Kirjoittaja Korento » 19.01.2018 21:25

Meditoin, se rauhoittaa pään.

Joskus tosin päiväunet ajaa saman asian :D

Tonic
Viestit: 28
Liittynyt: 12.07.2015 09:33
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Mietiskely, meditointi, hengellisyys

Viesti Kirjoittaja Tonic » 19.10.2018 14:33

Näin yksinasues varsinkin tulee mietittyä asioita aika usein. Kävelylenkillä ulkona mietiskelystä tulee tehokasta. Oon käynyt nyt psykoterapeutil, hän on saanut mut uskaliaammaks, kun yleisluonteelta oon hiljainen ja ujonpuoleinen. Hän on huomannut, et mietin liikaa asioita välil..

Avatar
IT-Barbie
Viestit: 6
Liittynyt: 27.09.2020 22:15
Viesti:

Re: Mietiskely, meditointi, hengellisyys

Viesti Kirjoittaja IT-Barbie » 06.10.2020 09:15

Mietinkin, että eikö täällä ole yhtää ketjua meditoinnista/mindfullnessista, koska sen jos minkä kuvittelisi auttavan introvertin usein ylikierroksilla surisevaa päätä.

Vuosia ajattelin, että ei mulla kärsivällisyys ja aika riitä, kunnes luin kirjan Unplug ja tajusin, ettei hommassa ole mitään aikaavievää tai monimutkaista, hommaan riittää hyvin 10-15 minuuttia. Nykyisin saan 5-10 minuutin harjoituksella sykkeet usein yhtä alas kuin mitä leposykkeeni on yöllä alimmillaan, ja olo on 10 minuutissa kuin tunnin päiväunien jälkeen.
~Artificial intelligence is no match for natural stupidity~

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa