Energian saaminen/menettäminen sosiaalisuudesta

Kaikki ihmissuhteisiin liittyvät aiheet.
anuski
Viestit: 87
Liittynyt: 12.01.2014 02:46
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Energian saaminen/menettäminen sosiaalisuudesta

Viesti Kirjoittaja anuski » 02.08.2015 09:26

Introverttejäkin on erilaisia. Itse voin olla yksin tarvittaessa ilman mitään ongelmia vaikka viikon, kaksi. Mutta ei ne sosiaaliset tilanteet aina sitä energiaakaan kuluta. Kunhan itse pääsen valitsemaan sen sosiaalisen kanssakäymisen laadun ja kenen kanssa olen.
Ruoho ei ole vihreämpää naapurin aidan takana. Se on niin vihreää omalla pihallasi, kuin annat sen olla.

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Energian saaminen/menettäminen sosiaalisuudesta

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 04.08.2015 20:56

Yksin tosiaan menee heittämällä se viikko kaksi, ehkä joskus pitkäaikaisen rasituksen jälkeen menisi enemmänkin. Sosiaalisuus piristää silloin, kun on oikeassa seurassa, saa keskustella itselle merkityksellisistä asioista tai silloin kun harvinaista kylläkin akuissa virtaa 200%:a kaipaa sitä small-talkkiakin. Ainakin omalla kohdallani on niin, että molemmat tilat noissa akuissa saa aikaan epämiellyttäviä tunteita. Liika sosiaalisuus väsyttää, mutta kyllä liika yksin olokin tylsistyttää pidemmän päälle. Raja tulee vain keskimääräistä myöhemmin vastaan. :lol:

Paljon tuo toki ihmisestäkin riippuu. Jotkut ovat sellaisia jotka kuluttavat minut hetkessä ihan loppuun, joidenkin kanssa jaksaa olla tekemisissä vaikka energiatasot olisivatkin varsin alhaiset. :)

j_v_
Viestit: 27
Liittynyt: 05.04.2015 23:23
Viesti:

Re: Energian saaminen/menettäminen sosiaalisuudesta

Viesti Kirjoittaja j_v_ » 06.08.2015 22:20

Helposti menee pitkiä aikoja yksin, silloin tällöin vain yksinäisyys iskee kakkosnelosella kulman takaa, joskus tökkii vain tikulla.

Kuten toisessa ketjussa mainitsin hieman tätä aihetta sivuten, juhannuksena sain pitkästä aikaa energiaa sosialisoinnista tämän vuoden puolella, pieniä hetkiä myös sen jälkeenkin. Eli tänä vuonna ei ole vielä montaa kertaa tullut kovin energiaa vieviä tilanteita, ei ainakaan kanssakäymisistä, koska niitä ei ole useasti edes ollut.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa