Parannusehdotuksia sivustolle

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.
Mawerick
Viestit: 109
Liittynyt: 15.04.2013 15:09
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Re: Parannusehdotuksia sivustolle

Viesti Kirjoittaja Mawerick » 17.08.2013 11:40

Huumoria toi munkin viesti oli, tuli vaan tuollainen mielikuva päähän :)

Avatar
Overlord
Ylin auktoriteetti
Viestit: 131
Liittynyt: 25.02.2013 16:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Parannusehdotuksia sivustolle

Viesti Kirjoittaja Overlord » 17.08.2013 22:12

Harvemmalla sivustolla on esittelyille varattu kokonaista aluetta vaan yleensä esittelyt hoidetaan yhdessä viestiketjussa. Jos sellaisen ketjun joku haluaa perustaa niin ilman muuta se on tervetullut. Yleiskeskustelu-alue on varmaan järkevin paikka.
Question everything. Learn something. Answer nothing. -Euripides

Miumau
Viestit: 4
Liittynyt: 15.08.2013 11:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Parannusehdotuksia sivustolle

Viesti Kirjoittaja Miumau » 17.08.2013 22:32

Overlord kirjoitti:Harvemmalla sivustolla on esittelyille varattu kokonaista aluetta vaan yleensä esittelyt hoidetaan yhdessä viestiketjussa. Jos sellaisen ketjun joku haluaa perustaa niin ilman muuta se on tervetullut. Yleiskeskustelu-alue on varmaan järkevin paikka.
aijaa, sitt ollaan vissiin ollut erilaisilla foorumeilla, koska melkein kaikki missä mä oon ollut, esittelyille on ollut oma alue :P itse en tykkää esittelyketjuista, ne ovat mielestäni niin sekavia, mutta se on vaan mun henkilökohtainen mielipide :)

Avatar
Overlord
Ylin auktoriteetti
Viestit: 131
Liittynyt: 25.02.2013 16:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Parannusehdotuksia sivustolle

Viesti Kirjoittaja Overlord » 17.08.2013 22:44

Miumau kirjoitti: aijaa, sitt ollaan vissiin ollut erilaisilla foorumeilla, koska melkein kaikki missä mä oon ollut, esittelyille on ollut oma alue :P itse en tykkää esittelyketjuista, ne ovat mielestäni niin sekavia, mutta se on vaan mun henkilökohtainen mielipide :)
No niin ilmeisesti. Ihan varmuudeksi katsoin läpi tusinan verran yleisimmin käyttämiäni foorumeita. Esittele itsesi -ketjuja kyllä löytyi, mutta ei yhtään missä oli ihan oma alueensa. Kyllähän sellasiakin foorumeita on enkä uskalla lähteä arvailemaan prosenttilukuja kaikista foorumeista.

Kuitenkin oma ketju jokaiselle henkilölle tuntuu jotenkin liioitellulta, kun ei esittelyviestiin kuitenkaan voi vastata mitään järkevää, muuta kuin "Tervetuloa!". Ja haulla on kuitenkin helppo löytää jos haluaa ketjusta etsiä jonkun tietyn henkilön esittelyviestin.
Question everything. Learn something. Answer nothing. -Euripides

Vieras

Re: Parannusehdotuksia sivustolle

Viesti Kirjoittaja Vieras » 18.08.2013 00:01

Ensinnäkin muuttakaa tämä foorumin väriteema pois mustasta. Tää mustavalkoinen erittäin rasittavaa käyttää, varsinkin iltaisin hämärämmässä valossa. Kuten aikaisemminkin jo ehdotettiin, niin taustaväri pää-sivuston mukaiseksi. Tämä musta on suoraan sanottuna aivan kamala. Ehkä se hienolta näyttää mutta luettavuus on persiistä.

Miumau
Viestit: 4
Liittynyt: 15.08.2013 11:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Parannusehdotuksia sivustolle

Viesti Kirjoittaja Miumau » 18.08.2013 11:00

Overlord kirjoitti:No niin ilmeisesti. Ihan varmuudeksi katsoin läpi tusinan verran yleisimmin käyttämiäni foorumeita. Esittele itsesi -ketjuja kyllä löytyi, mutta ei yhtään missä oli ihan oma alueensa. Kyllähän sellasiakin foorumeita on enkä uskalla lähteä arvailemaan prosenttilukuja kaikista foorumeista.
tää nyt alkaa mennä off topic jo, kun ei enää oo ehdotuksesta kyse, mutta siis pakko vaan todeta vielä että jos noin monta tarkistit niin varmasti on sitt niin että ketjut ovat yleisemmät :) mä kun en jaksa olla kovin sosiaalinen kovin monessa paikassa, niin oon vaan muutamissa foorumeissa hengaillut ja oon näköjään suurimmaksi osaksi onnistunut löytämään ne millä on ollut oma alue :D kyseessä on silloin ollut aika pienet foorumit, missä on ollut aika "tiivistä" porukkatunnelmaa, eikä mitään tuhansia käyttäjiä tavoiteltu. enemmän joku sata käyttäjää mistä sitten joku kymmenen aktiivisia...

mutta siis, ketjukin on hyvä. joku esittelypaikka vaan olisi hyvä mielestäni. pitänee mun vaan tottua mulle uuteen, eli esittelyketjuun :)

Tuosta värikysymyksestä, niin mä kyllä tykkään tästä mustasta, mutta totta saattaa olla että ehkä monilla on vaikeampaa lukea jos on musta tausta.

Avatar
Overlord
Ylin auktoriteetti
Viestit: 131
Liittynyt: 25.02.2013 16:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Parannusehdotuksia sivustolle

Viesti Kirjoittaja Overlord » 18.08.2013 12:34

Lisätty pudotusvalikko muihin väriteemoihin. Ne olivat aikaisemminkin käytössä, mutta piilotettu käyttäjän asetuksiin. Jos muissa teemoissa tai pudotusvalikossa ilmenee bugeja, niin ilmoittakaa niistä.
Question everything. Learn something. Answer nothing. -Euripides

Argos
Viestit: 10
Liittynyt: 27.12.2013 13:50
Viesti:

Re: Parannusehdotuksia sivustolle

Viesti Kirjoittaja Argos » 28.12.2013 21:27

Kiitos Overlordille mielenkiintoisesta sivustosta, vastaavaa ei taida suomenkielisenä netissä ollakaan.

Pari asiaa tuli mieleen, kun lueskelin etusivun esittelyä.

Etusivun idea on nähdäkseni kahtalainen: toisaalta se jakaa tietoa introvertista taipumuksesta ulospäin, toisaalta toimii me-hengen kohottajana joskus väärin ymmärretyn taipumuksen omistajllle.

"Introvertti ekstroverttien maailmassa" -osion tyyli herättää kuitenkin kysymyksiä. Osio perustuu kauttaaltaan vastakkainasetteluihin. Vaikka introverttien hyvästä oppimiskyvystä, impulssikontrollista ja keskittymiskyvystä on tieteellistä näyttöä, kannattaako asia tuoda esille asettamalla introvertit ja ekstrovertit vastakkain? Eivät kai eroavuudet sinänsä synnytä introverttien (tai ekstroverttien) vahvuuksia, vaan vahvuudet juontuvat kummankin ryhmän omista lähtökohdista ja taipumuksista käsin?

Koska etusivu on koko sivuston käyntikortti, sen olisi hyvä olla tyyliltään selkeä ja kiihkoton. Vastakkainasettelu saattaa herättää kummastusta henkilöissä, jotka etsivät sivuilta tietoa puolison, isän, äidin, poika- tai tyttöystävän tai vaikka lapsen käyttäytymisestä. Nämä etsijät(kin) yleensä sijoittuvat introvertti - ekstrovertti -janan johonkin kohtaan ;)

Olisi ehkä parempi, jos "Introvertti ekstroverttien maailmassa" -osion komparatiivimuodot muutettaisiin faktoja kuvaaviksi lauseiksi. Vaikka näin:

Introvertit ovat yleensä hyviä oppijoita, koska he paneutuvat asioihin syvällisesti. Luottamus on introverteille äärimmäisen tärkeää, minkä takia he ovat rehellisiä ja avoimia ystäviään kohtaan. Introverteilla on hyvä impulssikontrolli […]. Nämä ominaisuudet tekevät introversiosta todellisen vahvuuden, jos ihminen vain oppii hyväksymään itsensä.
After ecstasy, the laundry.

- A Zen Buddhist proverb

Avatar
Overlord
Ylin auktoriteetti
Viestit: 131
Liittynyt: 25.02.2013 16:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Parannusehdotuksia sivustolle

Viesti Kirjoittaja Overlord » 29.12.2013 19:24

Pääsivun teksti kyllä kaipaa parantelua.
Ilmeisistikin palveluntarjoajan sisäisestä serverimuutoksesta johtuen (DNS-cache ongelma kai) en tällä hetkellä pääse editoimaan pääsivua. Heti kun ongelma ratkeaa, käyn sen pariin kertaan ajatuksella läpi.
Question everything. Learn something. Answer nothing. -Euripides

Argos
Viestit: 10
Liittynyt: 27.12.2013 13:50
Viesti:

Re: Parannusehdotuksia sivustolle

Viesti Kirjoittaja Argos » 07.01.2014 00:42

Kiitos, nyt etusivu on selkeämpi!

P.S. Rekisteröity käyttäjä nimeltä Google [Bot] vierailee sivustolla vähän väliä...
After ecstasy, the laundry.

- A Zen Buddhist proverb

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa