Mitä pelejä pelaatte

Keskustelua harrastuksista.
niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Mitä pelejä pelaatte

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 04.05.2015 22:43

Tallukka kirjoitti:Lasketaanko lautapelit? Niitä tulee pienellä porukalla pelailtua kaikenlaisia UNO:sta Dominioniin eli voisi sanoa laidasta laitaan. Introverttiporukassakin helppo olla, kun voi keskittyä pelaamiseen ja siihen liittyviin juttuihin.
Mää kanssa varsinkin nuorempana tykkäsin kovasti lautapeleistä. Oli myös enemmän niitä aikoja, kun konsolipelaaminen ei ollut vielä iskenyt kauttaaltaan läpi vaan aikaa vietettiin lautapelejen parissa. Nythän ne ovat jääneet aika pahasti jalkoihin. Itse kyllä tykkäisin edelleen lautapelejä pelata, onhan niitä paljon aikuisillekin suunniteltuja.

Mikäs sen parempaa kun viettää iltaa jonkin hyvän pelin parissa hyvässä seurassa. Yhteisen tekemisen kautta vuorovaikutuskin voi olla helpompaa, etenkin jos kaikkia jäseniä ei välttämättä niin hyvin tunne. :)

Tallukka
Viestit: 10
Liittynyt: 25.04.2015 19:36
Viesti:

Re: Mitä pelejä pelaatte

Viesti Kirjoittaja Tallukka » 05.05.2015 09:46

^ Olipas mulla muuten huonoja lautapeliesimerkkejä tuossa, kun molemmat oli korttipelejä :lol: No kai ne on vähän sama asia.

Aikuisille suunnattuja lautapelejä on tosiaan nykyisin jo vaikka kuinka paljon. Ne on loistavaa ajanvietettä juuri introverteille, koska ei tartte ylläpitää mitään small talkia, kun keskittyy pelaamiseen. Jos vain löytyy sellasia kavereita/tuttuja, jotka tykkää pelailla, niin kannattaa järjestää peli-ilta. Huomattavasti mukavampaa ajanvietettä, kuin joku ryyppyilta ja helppo tutustua vähän oudompiinkin ihmisiin :)

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Mitä pelejä pelaatte

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 05.05.2015 15:57

Tallukka kirjoitti:Olipas mulla muuten huonoja lautapeliesimerkkejä tuossa, kun molemmat oli korttipelejä :lol: No kai ne on vähän sama asia.
Joo, mä vähän katselinkin että nyt taisi mennä kaksi asiaa vähän sekaisin. Mut siis joo, kyllähän korttipelitkin voi tällaisiksi seurapeleiksi laskea. UNO on tietysti korteista tuttu, mutta enemmän ehkä suosin kuitenkin perinteisellä pakalla pelattavia pelejä. ;)

Monopolin ystävä olen ollut pienestä pitäen. Samoin laivanupotus on mahtava kaikessa yksinkertaisuudessaan. Sitten on mm. tätä maailmanvalloitus Risk, joka tykkää strategiapeleistä ja mikähän oli tämä yks rakentelupeli, jossa piti vuoronperään kasata erimallisista palikoista tornia vain yhden aloituspalikan varaan. Se on kanssa taitoa vaativa.

Lautapelit.fi on hyvä paikka kartoittaa nykypelejä. Mullakin alkaa tietous olla sillä lapsuudenaikaisten Rawensburger-pelien tasolla. Mutta tuolla tosiaan on hyvin erotulta mm. pelit aikuisille. :)

Päivänsäde
Viestit: 4
Liittynyt: 12.05.2015 17:17
Viesti:

Re: Mitä pelejä pelaatte

Viesti Kirjoittaja Päivänsäde » 12.05.2015 19:19

PC:llä on tullut lähiaikoina pelattua Diablo 3:sta (RoS) hc:nä.
PS3:n suosikit ovat GTA V, Skyrim, Battlefield 3, Kingdom Hearts HD 1.5 ja 2.5 ReMIX.

Joskus tulee kaivettua esiin vanhat PS pelit Crash bandicoot, Spyro, Kingdom Hearts,... :)
Eniten pidän roolipeleistä, mutta riippuu enemmän pelistä kuin genrestä.

Draor
Viestit: 2
Liittynyt: 28.01.2015 15:20
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Mitä pelejä pelaatte

Viesti Kirjoittaja Draor » 09.06.2015 10:12

Lähinnä PC:llä, tämänhetkiset pinnalla olijat WoW, Minecraft ja Witcher 3. Välillä tulee pelailtua muitakin pelejä, mutta noita nyt pääsääntöisesti. Lautapelit on kanssa aika jees, mitä isompi ja laajempi, sen parempi.

omicron
Viestit: 6
Liittynyt: 01.04.2015 11:27
Viesti:

Re: Mitä pelejä pelaatte

Viesti Kirjoittaja omicron » 12.06.2015 11:40

Lautapelejä pelaillaan täällä, joskus suorastaan intohimoisesti. Uusia pelikavereita toki myös voisi hankkia, aina kun ei mene nykyisten kanssa aikataulut yksiin, ja pelailu jää siten välillä turhan harvaksi.

Mun suosikeiksi on noussut Pandemia ja Scotland Yard, jotka on yhteistyöpelejä. Toki perinteiset Cluedo, UNO, Hotelli yms on hyvin viihdyttäviä, Dixitiä unohtamatta!

satsuma
Viestit: 10
Liittynyt: 16.06.2015 15:18
Viesti:

Re: Mitä pelejä pelaatte

Viesti Kirjoittaja satsuma » 25.06.2015 17:54

Tykkään lautapeleistä ja muutamista konsolipeleistä. Tällä hetkellä olen koukussa warcraftiin, sitä tulee pelailtua paljon :)

Äkäpussi
Viestit: 7
Liittynyt: 18.01.2016 03:51
Viesti:

Re: Mitä pelejä pelaatte

Viesti Kirjoittaja Äkäpussi » 18.01.2016 05:44

Listaan tähän mun suosikit peleistä joita oon pelannu ( ja niitä riittää ). En mene hirveän pitkälle konsolisukupolvessa, ettei listasta tulisi liian pitkä :D

PC:llä
- The Sims 1, 2 ,3 ,4
- Simcityt
- Cities: Skylines
- Minecraft
- The Elder Scrolls: Skyrim
- Batman Arkham Knight ja Asylum
- Final Fantasy XIII

Playstation 3:
- The Last of Us
- Kingdom Hearts 1.5 ja 2.5 ReMIX (Pelisarja numero 1)
- Fallout 3
- Bioshock 1, 2 ja Infinite
- Final Fantasy VII, VIII ja IX, X HD ja XIII-2
- Resident Evil 4 ja 5
- Resident Evil Revelations
- Kaikki Ratchet and Clankit
- Minecraft
- Kaikki GTA:t
- Heavy Rain ja Beyond Two Souls
- Diablo 3
- Telltale Games The Walking Dead

Playstation 4:
- Dying Light
- Resident Evil Revelations 2
- Resident Evil Remake
- The Last of Us Remastered
- Witcher 3
- The Order: 1886
- Minecraft
- GTA V
- Beyond Two Souls
- Thief
- Diablo 3 Reaper of Souls
- Murdered Soul Suspect
- Fallout 4
- Watch Dogs

Odotuksessa tällä hetkellä on Kingdom Hearts 2.8 ja 3, Final Fantasy VII remake sekä Final Fantasy XV

Huhhuh! Hirvee lista. Mut ei voi mittää ku nää listatut pelit lukeutuu mun suosikkeihin :D

Tonic
Viestit: 28
Liittynyt: 12.07.2015 09:33
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Mitä pelejä pelaatte

Viesti Kirjoittaja Tonic » 18.01.2016 11:40

mul piisaa ihan ristikot tai puhelimeen ladattavat ilmaiskorttipelit.

Kahvipapu
Viestit: 17
Liittynyt: 05.02.2016 21:58
Viesti:

Re: Mitä pelejä pelaatte

Viesti Kirjoittaja Kahvipapu » 06.02.2016 20:32

PC:llä ja kaikenlaisilla konsoleilla (enimmäkseen Nintendon laitteilla) olen pelannut. Suosikkipelejä on monia ja pelikokoelmani sen verran laaja, että en niitä ala tässä luettelemaan.

Nyt tuo peliharrastus on kyllä jäänyt taas vähemmälle. Harvemmin pelaan myöskään mitään loppuun asti. Ei oikein enää innosta samalla tavalla kuin nuorempana. :(

Kännykkäpeleistä en oikein tykkää. Mieluusti pelaisin myös lautapelejä, jos sellaiseen olisi seuraa.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa