Mitä kirjaa luet nyt?

Keskustelua harrastuksista.
Merelda
Viestit: 6
Liittynyt: 20.02.2015 14:26
Viesti:

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

Viesti Kirjoittaja Merelda » 04.03.2015 00:15

Philippa Gregory The white princess

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 13.03.2015 21:36

Löytyykä täältä muuten muita introvertteja, jotka eivät ole kovin innokkaita lukijoita? Minulle on kovasti ehdotettu että alkaisin tutustumaan erilaiseen kirjallisuuteen lähemmin, mutten vain ole saanut aikaiseksi. Olen sitä porukkaa joka katsoo mieluummin leffan samasta aiheesta/teoksesta kuin lukee kirjan. Lähinnä tulee siis vain aikakausilehtiä luettua ja tietokirjallisuutta.

Tykkään vain enemmän kerätä informaatiota useiden eri aistien kautta, joten pelkkä kirjoitettu teksti ei yleensä jaksa kiinnostaa minua 500-1000 sivun verran.

aura
Viestit: 102
Liittynyt: 04.03.2015 17:46
Viesti:

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

Viesti Kirjoittaja aura » 14.03.2015 09:02

niksuu93 kirjoitti:Löytyykä täältä muuten muita introvertteja, jotka eivät ole kovin innokkaita lukijoita?
Minä. Nuorempana luin paljon, mutta nykyään koen, että fiktiosta saatu hyöty suhteessa siihen käytettyyn aikaan on ei ole sen ajan arvoista, ellei fiktio ole todella hyvää. Tästä syystä minäkin suosin elokuvia, joissa on myös se hyvä puoli, että niiden katsomisesta voi tehdä sosiaalisen tapahtuman, mikä ei vaadi juurikaan sosiaalisuutta, kun molemmat osapuolet katsovat elokuvaa. Täydellistä :lol:

Välillä tulee kyllä vastaan sellaisia romaaneja, jotka osuvat ja uppoavat, yleensä muiden suosittelemia, koska en itse viitsi edes yrittää. Tuntuu, että yhden hyvän kirjan löytääkseen pitää kokeilla kymmentä huonoa :lol:

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 14.03.2015 18:12

aura kirjoitti:suosin elokuvia, joissa on myös se hyvä puoli, että niiden katsomisesta voi tehdä sosiaalisen tapahtuman, mikä ei vaadi juurikaan sosiaalisuutta, kun molemmat osapuolet katsovat elokuvaa.
Hieman offtopic, mutta ei ole tämäkään näin kivuttomasti onnistunut kaikkien ihmisten kanssa, sillä usein he haluavat pulista ja keskustella elokuvan tapahtumista realiajassa, jolloin itse leffan repliikit jäävät kuulematta. Huutelevat päivänselvyyksiä ääneen ja silleen. Toisaalta jotkut ovat tavallaan myös "loukanneet" minua, sillä kun olen hankkinut molempia miellyttävän elokuvan niin sen sijaan että olisi seurattu leffaa, onkin vain räplätty puhelinta. En ole erityisemmin huomiota vaativa persoona, mutta musta olisi kyllä kohteliasta nyt osoittaa edes jotain kiinnostusta jos vartta vasten ollaan elokuvailta suunniteltu...

Tästä nähtiin taas että tapahtuma joka olisi ollut minulle hyvinkin tärkeä, oli toiselle taas vain yksi asia muiden joukossa - yhdentekevä. Se on kieltämättä surullista.

Q45
Viestit: 69
Liittynyt: 17.03.2015 20:09
Viesti:

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

Viesti Kirjoittaja Q45 » 18.03.2015 00:06

Tällä hetkellä mulla on kesken viimeisin Tähdet ja avaruus, H.P. Lovecraftin Varjo menneisyydestä ja muita kertomuksia, Astronomica sekä Lawrence Kraussin A universe from nothing. Kraussia oon lueskellut koulussa luentoja odotellessa, ja muita kotona satunnaisesti kun huvittaa. Nykyään luen oikeastaan pelkkää faktakirjallisuutta, toi Lovecraft on siihen poikkeus.

kesäsade
Viestit: 13
Liittynyt: 08.04.2015 20:46
Viesti:

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

Viesti Kirjoittaja kesäsade » 20.04.2015 18:20

Tällä hetkellä luen Elaine N. Aronin Erityisherkkä Ihminen. On hyvin mielenkiintoinen kirja, josta on löytynyt vastauksia moneen asiaan omassa elämässään.
Seuraavaksi ajattelin lukea Jonkmanin kirjan introverteistä, mikä sen nimi nyt olikaan.

Passepartout

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

Viesti Kirjoittaja Passepartout » 20.04.2015 18:53

L. M. Montgomeryn "Sininen Linna". Mä niin samaistun Valancy Stirlingiin. Tykkään muutenkin lukea noita vanhoja tyttökirjoja uudestaan ja uudestaan.

kesäsade
Viestit: 13
Liittynyt: 08.04.2015 20:46
Viesti:

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

Viesti Kirjoittaja kesäsade » 20.04.2015 19:08

Minä olen myös lukenut uudestaan vanhempia kirjojani. Kun menee vuosia niin ne ovat kuin uusia taas. Tykkään myös kirjoista jotka kertovat vanhasta kartanonelämästä. Se on riittävän verkkaista eikä yleensä kovin raakaa. En siedä julmuutta enkä kovin sotaisaa tarinaa.

Tähtitonttu
Viestit: 41
Liittynyt: 06.04.2015 17:02
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

Viesti Kirjoittaja Tähtitonttu » 20.04.2015 19:21

Näin pääsykoelukujen keskellä ei kovin paljoa jaksa muuta lukea, mutta Kaj Korkea-ahon Tummempaa tuolla puolen lopetin juuri ja tykkäsin erittäin paljon. Taitaakin olla ainoa ei-pääsykokeisiin liittyvä kirja kuukausiin, mikä on outoa koska yleensä luen keskimäärin vähintään kirjan viikossa. L. M. Montgomeryn Annat joka kesä ja Potterit pari kertaa vuodessa (enää... verrattuna siihen peruskoulun kaikki ilmestyneet Potterit läpi about kerran kuussa). Ja lisäksi kaikkea mahdollista scifistä klassikkoihin. Lukukesää odotellessa :D
A question that sometimes drives me hazy: am I or the others crazy?
-Albert Einstein-

Mawerick
Viestit: 109
Liittynyt: 15.04.2013 15:09
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

Viesti Kirjoittaja Mawerick » 20.04.2015 20:38

Sinuhe egyptiläinen. Tosin en oikeastaan lue, vaan kuuntelen. Työni vuoksi istun paljon autossa, joten siinä on samalla näppärä kuunnella äänikirjoja. Lukijana vieläpä toimii Lars Svedberg, jolla on oikein miellyttävä ääni. Olisipa itsellänikin.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa