Harrastuksista

Keskustelua harrastuksista.
qumma
Viestit: 12
Liittynyt: 17.04.2015 19:46
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja qumma » 20.04.2015 19:57

niksuu93 kirjoitti:
Försti kirjoitti:Harrastan nörtteyttä, näin kevyesti ilmaisten. Tarkemmin minulle tuo tarkottaa kaikenlaista virittelyä ja säätämistä pääsääntöisesti tietokoneella alkaen ihan vanhojen pelien modaamisesta ja Linuxien virittelystä.
Täällä hyvin pitkälti sama homma. Minua kiinnostaa suuresti erilaiset käyttö- ja tiedostojärjestelmät, niiden toiminta (myös sen kuoren alla) ja tosiaan kaikenlainen tietokoneella virittely, www-koodaus, ohjelmointi jne.. Oon pyöritellyt paljon mm. erilaisia UNIX/Linux -järjestelmiä ja halunnut oppia niiden logiikkaa sen taustalla. Paljon myös testailen erilaisia nettipalveluita, ohjelmistoja ja yritän syventää tietotaitouttani. Joskus on myös mukava verestää muistoja jollain klassikopeleillä. :lol:

Nörtteyttä siis harrastan, mutta jotenkin en vain itseäni miksikään stereotypiseksi nörtiksi tunnista. Ei ole rillejä, en ole "kukkakeppi" ja kiinnostaa minua siis paljon muukin. :)
Vähän samaa itselläni, tosin lähinnä puhelimella. Custom romien asentelua yms. Tietokoneilla en tykkää pelata. Pelaan hyvin vähän. Sitäkin enemmän tykkään muuten vain viritellä.
Muita harrastuksia ovat mm. Valokuvaus, hiihto, pienoismallit retkeily, varsinkin nuorempana lukeminen. Hiihto on kiva laji koska saa liikuntaa, ei tarvitse nähdä ihmisiä, ja on vain mukavaa. Valokuvauksellakin olen välillä keplotellut itseni pois small talkista. Jos on porukka joka juttelee innostuneesti, niin kun alkaa ottamaan valokuvia, kukaan ei kiinnitä huomiota. Lisäksi muut tykkäävät kun on muistoja. Lisäksi se on mukavaa.
Retkeilyä en ole harrastanut yksin, vaikka olisikin toiveeni, ihan turvallisuus syistä. Mutta mukavaa se silti on.

Tallukka
Viestit: 10
Liittynyt: 25.04.2015 19:36
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Tallukka » 01.05.2015 23:12

Mulla on tällä hetkellä menossa joku ihme kausi, että haluan kokeilla kaikkia uusia juttuja. Erityisesti kiinnostaa uudet liikuntalajit ja itsensä haastaminen fyysisesti. Joukkuelajit ei varsinaisesti sytytä (ylläri), mutta yksilölajit kyllä. Salikortti löytyy ja erilaisilla ryhmäliikuntatunneilla (missä ei tartte olla kontaktissa muiden kanssa) tuleekin käytyä kaverin kanssa useamman kerran viikossa.

Liikunnan lisäksi yritän lukea mahdollisimman paljon erilaisia kirjoja. Introverttikirjat ovat kyllä kiven alla kirjastoissa, joten varmaan joutuu ostamaan, jos meinaa joskus saada luettua. Talvisin olen myös verestänyt käsityötaitojani ja neulonut kaikenlaista enemmän tai vähemmän hyvällä menestyksellä.

Kaikenlainen käsillätekeminen kiinnostaisi muutenkin, mutta jotenkin on niin saamaton aloittamaan ja sitten sitä vain räplää puhelinta ja istuu sohvalla tuijottamassa jotain turhia TV-ohjelmia. Onneksi on kuitenkin tallennussysteemi, niin voi tallentaa mielenkiintoisimmat ohjelmat (joskus hömppääkin) ja Netflixistä voi katsella sarjoja ja elokuvia omaan tahtiin.

Viherkasvit ja valokuvaus voisi ehkä vielä mainita tavallaan harrastuksiksi. Niin ja kissat. Muuten sitten tuleekin lähinnä surffattua netissä, jos jaksaa vielä kun on ensin töissä tuijottanut ruutua koko päivän.

stetson

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja stetson » 24.05.2015 18:50

Juoksu, matematiikka ja tiede, uskonto, osakesäästäminen nyt tulevat ensimmäisinä mieleen. Jos saan tässä rahaa kerättyä jostain, niin ajattelin ostaa kilpapyörän ja alkaa myös pyöräillä.

Tonic
Viestit: 28
Liittynyt: 12.07.2015 09:33
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Tonic » 12.07.2015 11:16

Pyöräily, sauvakävely, ristikot, netis maleksiminen, kaktusten hoito, keräily.

Juu semmosia harrasteita, joskus yhdistyksen kans esim. risteilytapahtumat mihin tulee useita tyyppejä. Oikeestaan ihan hyvä niin, niitä naamoja saa kattoa vain 2 päivää, sit taas omiin oloihin.

Avatar
KariHoo
Viestit: 2
Liittynyt: 12.07.2015 12:42
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja KariHoo » 12.07.2015 12:54

Aikuisopiskelua harrastuksena tällä hetkellä enimmäkseen. 8-)

Sami90
Viestit: 37
Liittynyt: 04.01.2015 00:02
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Sami90 » 15.07.2015 21:41

Kirjoitan läppärillä muistelmia omasta elämästä.

Vieras

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Vieras » 29.07.2015 23:14

Suurimman osan vapaa-ajasta vie kaksi asiaa. Tietokone/netti ja urheilu. Koneella tulee oltua oikeastaan ihan liikaakin, mutta se nyt vaan on niin kivaa vaikka etsiä tietoa jostain kiinnistavasta aiheesta. Itse harrastan liikuntaa sen mitä milloinkin mieli tekee. Juoksen, pyöräilen, uin, käyn salilla ja pelaan kaverin kanssa sulkapalloa. lisäksi valmennan junioreita.

Sopukka
Viestit: 4
Liittynyt: 24.08.2015 13:58
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Sopukka » 25.08.2015 23:29

Musiikin kuuntelu, kotoilu, mökkeily, ruoanlaitto, askartelu, joulustelu. Noi nyt tulee äkkiseltään mieleen.
Kirjoittelen silloin tällöin jotain, lukemista harrastin joskus paljonkin mut se on vaan jäänyt. Liikuntaa oon aina inhonnut kaikissa muodoissaan, mutta nyt yritän ryhdistäytyä siinä, ja aloittaa taas kävelylenkit. Kirppiksillä tykkään kiertää, ja netissä tulee surffailtua joskus hieman liikaakin.

Taloudessa on leikki-ikäinen lapsi, joten paljon menee aikaa legoleikkeihin yms, ei kauheasti omaa aikaa ole. Ehkä joskus taas. Nautitaan nyt tästä :)

Avatar
Skitsoidi
Viestit: 75
Liittynyt: 28.09.2015 22:41
Paikkakunta: Päijät-Häme
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Skitsoidi » 02.10.2015 11:49

Itselläni netissä kuluu paljon aikaa, pyrin päivittäin käväisemään pienellä pihallani virkistyskurkistuksella , riippumattoilu kiinnostaa ja moposkootterilla sinne meneminen ja yksi tavoite on murtautua ulos tästä hologrammista jossa elämme...
Linnut ovat ystäviäni sekä tykkään myös luonnosta tosi paljon.
Risukeitin on on mielenkiintoni kohde ja niitäkin löytyy useampi.
Viimeksi muokannut Skitsoidi, 27.02.2016 23:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
INFJ/ISFP sekä Puu-Lohikäärme

Syrjis
Viestit: 5
Liittynyt: 26.09.2015 22:39
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Syrjis » 11.10.2015 20:25

Kitaran soitto, ja musiikki yleensä. Välillä tullut tehtyä omia lyriikoita ja biisejä. Käyn salilla ja lenkkeilen. Harrastan myös lukemista, ja RC autoilua. Katselen ja kerään erilaisia TV sarjoja.

Tällä hetkellä ei ole enään henkilökohtaista tietokonetta, mutta vielä kun oli, niin sillä tuli tehtyä kaikkea mielenkiintoista. Kuten 3D mallinnusta, pelejä, ohjelmointia, kuvankäsittelyä jne.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa