Harrastuksista

Keskustelua harrastuksista.
INTPinson
Viestit: 57
Liittynyt: 12.07.2014 15:43
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja INTPinson » 05.08.2014 15:36

Musiikki eli kitaransoitto ja videopelit. Soittamisessa olen jo aika hyvä, ainakin muiden mielestä. Soitan jopa introvertille epätyypillisesti bändissä vaikka enimmäkseen itsekseen.

Caius
Viestit: 1
Liittynyt: 13.08.2014 15:09
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Caius » 13.08.2014 15:45

Morjens!

Harrastukset pamahtavat kirjoittamiseen, lukemiseen sekä veneilyyn (yksin tietty).

Myös sellainen outous kuin autoilu johonkin Euroopan suurkaupungeista ja siellä sitten viikon taikka kahden pituinen "yksinäinen kävely miljoonan ihmisen" seassa on kuulunut jo useamman vuoden ajan kesärituaaleihini.

Visioi

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Visioi » 08.09.2014 20:50

Rairai,

Palvelualalla työskentelevänä saan tarpeekseni 6-10h/päivässä ihmisistä. Tack sä mycket vaan koko maailma! :mrgreen:

Harrastuksiani onkin siis opiskelu (pesen käteni irti jok'ikisestä pienryhmätyöstä ja taistelen kaiken "yksin"ryhmänä vedoten aikatauluihin sekä vuorotyöhön - totuuteen), käsityöt, valokuvaus, kirjoittaminen, projektisuunnitelmat, yritysten toimintojen suunnittelu, yksin yrittäjyys & matematiikka. Matematiikasta johdan lukkarinrakkauteni kirjanpitoon ja numerologiaan, josta väännän käteni ristiin logaritmiin, joka kielii astrologian & itsetutkiskelun piiriin. Tämä on tietty haaste kun puolisoni on extrovertti täydellisessä avokonttorimaailmassaan. Ja koska mulle on olemassa vain yksi kunnolla tehtävä työ kerrallaan niin hertsyykkeli sentään! Mainitsinko jo kirjoittamisen harrasteena sekä sanat runojen muodossa? 8-)

Lapsistani esikoinen on extrovertti; nuorempi introvertti, jonka epäillään olevan "hiljainen". Varmasti; niin minäkin olin. Sellaista. :)

ilimeetönmies
Viestit: 2
Liittynyt: 10.09.2014 01:05
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja ilimeetönmies » 10.09.2014 02:02

Muutamia löytyy. Kalastus, lukeminen, kasvien kasvattaminen sekä keräily. Keräily on monenmielestä pakonomaista, jopa hamstraukseksi luokiteltavaa, koska kerään oikeastaan aivan kaikkea. Myös tietojen etsiminen ja listojen tekeminen keräämistä asioistani on mieluista puuhaa ja pidän myös siitä, että saan järjestellä asioita muotojen/värien/koon/sekä aihepiirin mukaan. Jossain tapauksissa erilaiset varastot näyttävät ulkopuolisen silmään täysin kaaokselta, mutta itse kykenen muistamaan ja löytämään asiat nopeasti jos tarve vaatii. Minua ei se ns. kaaos ja tavaroiden valtava määrä, sellainen ettei tahdo löytää vapaata tilaa jalalle/itselle häiritse ollenkaan. Se on harrastukseni ja pidän siitä. Viihdyn keräämieni asioiden keskellä ja parissa. Monessa asiassa on mittavat kokoelmat pullonkorkeista kananmunakennoihin, sekä muumimukeista muuhun desingiin ja taiteeseen, pulteista ja muttereista koneisiin ja autoihin sekä varaosiin joita ei kaupoista saa. Linnunsulista hyönteisiin sekä ei voittaneista arvoista harvinaisiin seteleihin ja kolikoihin. Kissanmuropakkauksista ei pantillisiin juomatölkkeihin ja pulloihin koskien sekä ulkomaalaisia että kotimaisia. Haarukoista veitsiin ja lusikoihin, kahvipurkeista teerasioihin. Elokuvista cd-levyihin ja marjanpoimureista imureihin ja puhelimiin ja kännyköihin. Siinä muutama esimerkki.

Pihlajapeto
Viestit: 2
Liittynyt: 24.09.2014 16:14
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Pihlajapeto » 24.09.2014 20:29

Mä en harrasta oikeestaan mitään. Livemusiikista tykkään hirveesti, joten keikoilla tulee käytyä jonkin verran, ehkä kerran kuussa tai jotain sinne päin. Tänään olis ollu Edguy Jyväskylässä, mutta jäi sit kuitenkin lähtemättä. Mulla on paha tapa päättää ihan viime minuutilla ettei huvitakaan lähteä. :D

Lisäks kehun usein keräileväni levyjä, mutten tiedä voiko tätä silti sanoa vielä keräilyksi: CD:itä on vajaat parisataa, vinyylejä reilusti alle 50.

pampula
Viestit: 9
Liittynyt: 22.11.2014 18:31
Paikkakunta: Perämetsä
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja pampula » 23.11.2014 21:05

Kerron myös omat harrastukset ja mieltymykset.
Kävelyä ja varsinkin lumien tultua ja pimeässä. Tähtitaivas on aivan upeaa katseltavaa.
Kesällä uintia, soutua, rullaluistelua ja puutarhailua. Talvella hiihtoa ja luistelua järven jäällä. Syksyisin sienimetsät vetää puoleensa.
Muuten harrastan vuodenajasta riippuen elokuvia ja hyviä tv-sarjoja (historia, rakentaminen, draama, dokkarit). Lukemista, orkideoita, hevosia mm. ratsastuksen muodossa.
Olen myös lämmitellyt uudestaan saliharrastusta, mutta käyn sielläkin mielellään vain silloin kun siellä on hiljaista.

Mielenkiintoisia asioita:
-vanhat puutalot
-puutarha
-vesistöt (pakko päästä tietyn ajan välein rauhottumaan veden ääreen yksin)
-historia
-sukututkimus
-taiteet
-eräily
-hyvän ruuan laittaminen
-matkustelu läheisen ihmisen kanssa.
-itsetutkiskelu ja psykologia yleensäkin.
-tähtitiede
-eksistentiaalinen filosofia

Visuaalisuus on itselle tärkeää mm. värit. Musiikkia ilman en haluaisi olla (mm.metalli, klassinen, jaz...musiikkia mielialan mukaan). Kotoilen enkä viihdy baareissa, yökerhoissa tai keikoilla. Joulu on myöskin ahdistavaa aikaa kun ihmiset parveilevat ja hössöttävät. Krääsä ja sen paljous on kamalaa. Juhannus on paljon kivempi juhlana, vaikka luonnossa tai mökillä vietettynä muutaman hyvän ystävän kanssa.
Koira (rakas ystävä joka toi joka päivään ilon) minulla oli ennen, kunnes vanhuus vei sen. Enää on vain kissa, joka on ihastuttavan itsenäinen koiraan verrattuna.
Viimeksi muokannut pampula, 02.05.2015 22:18. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

INTPinson
Viestit: 57
Liittynyt: 12.07.2014 15:43
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja INTPinson » 24.11.2014 18:23

Nyt pidätte mua varmaan hulluna, mutta itse olen jo jonkin aikaa vlogaillut YouTubessa. Miten sopiva harrastus introvertille! Jos ette jaksa kuunnella turhanpäiväistä höpinää vaan täyttä asiaa, jota mun kanavalta pelkästään löytyy *sarkasmi*, niin tsekatkaa: https://www.youtube.com/channel/UCIRYuV ... RR3708822A

alkemisti
Viestit: 5
Liittynyt: 05.12.2014 23:43
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja alkemisti » 05.12.2014 23:49

Omat harrastukset ovat: Kirjoittaminen (se on oikeastaan elämäntapa), lukeminen, maalaaminen, musiikin kuuntelu, futiksen seuraaminen (liverpoolin kannattaminen). Maalaamisen myötä olen myös alkanut käymään taidenäyttelyistä.

Jem
Viestit: 11
Liittynyt: 02.12.2014 18:31
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Jem » 08.12.2014 18:51

Näemmä mulla on hyvin samantyyppisiä harrastuksia mitä täällä on jo mainittu, silloin kun jotain ehdin/jaksan harrastaa. Lukeminen, maalaaminen ehkä ensisijaisesti, mutten niitä mitenkään kovin säännöllisesti harrasta. Musiikkia kuuntelen myös paljon, niin paljon oikeastaan, etten osaa ajatella sitä harrastuksena kun se vain on niin itsestään selvä osa elämää. Välillä innostun käsitöistä, askartelusta ja muusta näpräämisestä, joiden parissa saattaa viettää tuntikausia yhteen putkeen ja sitten taas unohtaa puoleksi vuodeksi. Vähemmän yllättäen yhteistä näille kaikille on, että teen niitä mieluiten itsekseni rauhallisessa ympäristössä. Välillä olisi ihan kiva, jos olisi joku kodin ulkopuolinen harrastus, jotain urheilua mieluiten, mutta on jotenkin hankala keksiä, mikä olisi se itselle sopiva laji tai urheilumuoto, kun ei oikein isossa ryhmässä haluaisi olla muttei toisaalta välttämättä ihan yksinkään.

Tiger24
Viestit: 8
Liittynyt: 04.12.2014 23:10
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Tiger24 » 10.12.2014 04:21

Morjens!

Mullakin on aika samanlaisia harrastuksia kuin muilla, eli ei kovinkaan sosiaalisia ;) Olen kova penkkiurheilija eli urheilua tulee seurattua aika paljon. Tämä ehkä poikkeaa jonkin verran joukosta mitä olen tällä palstalla lueskellut. Liikunnallisia harrastuksia on salilla käyminen, lenkkeily ja satunnainen tennis/sulkapallo.

Netissä tulee aika paljon surfailtua ja jonkin verran pelailtua lähinnä pleikkarilla. Muita kiinnostuksen kohteita/harrastuksia on talouden ja teknologian seuraaminen. Uudet teknologiat ovat aina kiehtoneet mua ja tuleekin ehkä vähän liika käytettyä rahaa uusiin vempaimiin. Esim viimeisin hankinta 3d-tulostin :) Leffoja, sarjoja ja dokkareita tulee myös katsottua paljon ja luettua jonkin verran.

Jemille vinkki, että oletko kokeillut/ajatellut kuntosalilla käyntiä? Siellä ei tarvi ihan yksin olla, muttei paljon tarvi ottaa kontaktiakaan.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa