Millaista musiikkia kuuntelette?

Keskustelua harrastuksista.
Aarne Muikkuvuori
Viestit: 8
Liittynyt: 12.04.2020 22:50
Viesti:

Re: Millaista musiikkia kuuntelette?

Viesti Kirjoittaja Aarne Muikkuvuori » 01.05.2020 19:21

Yhtenä päivänä kuuntelin Rachmaninoffia ja liikutuin suuresti ja heti perään Ramonesia livenä, ei niinku mitään tolkkua mutta hauskaa oli kun sain itsellenikin nauraa. Tuo on kyllä aika tyypillistä minulle.
Zappa on ollut kova sana, Bowie, Prince, Deep Forest, Led Zeppelin ja vaikkapa Tedechi Trucks Band tai Mahler. Magnus Lindberg on kingi. Viime viikkoina olen kuunnellut musiikkia Malista, Saharan autiomaasta ja yhtä intialaista tyyppiä, Nitin Sawhney, joka on tehnyt aivan taivaallista musiikkia.
Suomalaista iskelmää tai poppia en viitsi kuunnella, ne ei anna mulle enempää kuin laiha Juhla Mokka.
Kyllä kallossa täytyy kunnolla kutittaa kun musiikkia kuuntelee.
En ole katsonut mitä muut introvertit kuuntelee, mutta onko meillä jotenkin erikoinen musiikkimaku?

MaaOnVoimaa
Viestit: 59
Liittynyt: 12.01.2019 19:42
Viesti:

Re: Millaista musiikkia kuuntelette?

Viesti Kirjoittaja MaaOnVoimaa » 10.06.2020 20:28

Nyrkkitappelu on kova. Mä haen aina jotain sellaista mitä ei ole olemassakaan. "Suomipoppi" aiheuttaa oksennusreaktion, se on siis niin paskaa kuin vaan voi olla.

Oldschool hoppari

Re: Millaista musiikkia kuuntelette?

Viesti Kirjoittaja Oldschool hoppari » 17.09.2020 23:28

musiikkimakuni on aika rajoittunut.

tykkään:

turmion kätilöt
perseraiskaus
paleface
jope ruonansuu
cypress hill
SMC

en tykkää:

cheek
billie eilish
ja kaikki semmonen mainstream paska. olen underground jäbä. FUCK YOU MAINSTREAM MOTHERFUCKERS

aituriar
Viestit: 19
Liittynyt: 12.01.2015 14:05
Viesti:

Re: Millaista musiikkia kuuntelette?

Viesti Kirjoittaja aituriar » 11.08.2022 10:42

En oikeastaan osaa nimetä yhtään musiikkigenreä, josta erityisesti olisin viehättynyt. Helpompaa sanoa, mitkä genret työntävät minua luotaan, kuten nyt esimerkiksi
  • hiphop ja rap, erityisesti amerikkalaistyylinen
  • heavy metal, yms.
  • punk ym. huuto-, rähinä- ja räminämusiikki
  • mainstream dingdong lollipop
  • perinteinen iskelmä

Sitten on sellaisia genrejä, joita en inhoa mutta joiden joukosta nousee vain harvakseltaan niin hyviä kappaleita, että niitä suorastaan vapaaehtoisesti kuuntelisi: jazz, blues, soul, funk, kantri, disko, dance, trance, EDM, nykyaikainen pop-iskelmä, jne.

Valtaosa eniten arvostamistani artisteista sijoittuu jonnekin vaihtoehtoisen ja kokeilevan indie pop-, poprock- ja rockmusiikin maailmojen suuntaan. Viime aikoina olen fiilistellyt mm.
  • Aurora (NOR)
  • Bishop Briggs
  • Chisu
  • Lyyti
  • pehmoaino
  • Ruusut
  • Santigold
  • The 1975
  • Tove Lo
  • Vilma Jää
  • Winona Oak

Enimmäkseen kuuntelen ulkomaista musiikkia, mutta muutaman viime vuoden aikana olen löytänyt useita uusia suomalaisia lupauksia, kuten listalta löytyvät Lyyti, pehmoaino ja Vilma Jää. Vielä suurempi osa suosikkiartisteistani on jostain syystä naisia. Olen miettinyt, voisivatko naisten kirjoittamat ja laulamat kappaleet käsittelemiensä teemojen kautta puhutella minua enemmän. Mene, tiedä.

Sitäkään en tiedä, vaikuttaako sijoittuminen introvertti-ekstrovertti-akselilla jotenkin musamakuun. Voi olla, että introverttien joukossa on enemmän niitä, jotka ovat viehättyneet alakulttuureista ja valtavirran ulkopuolisesta meiningistä noin muutenkin. Omia musiikillisia preferenssejäni tarkasteltuani en näe niiden suuremmin peilaavan introverttiä persoonallisuuttani.
Introverts Unite / We're Here / We're Uncomfortable / And We Want To / Go Home

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa