Hei te muut lapselliset introt ;)

Kaikki ihmissuhteisiin liittyvät aiheet.
AOS
Viestit: 1
Liittynyt: 06.10.2016 11:44
Viesti:

Hei te muut lapselliset introt ;)

Viesti Kirjoittaja AOS » 06.10.2016 12:01

Pahoittelen provosoivaa otsikointia! :)

Te, joilla on omia tai puolison lapsia, käyttekö lapsille suunnatuissa tapahtumissa, vauvakerhoissa tms?

Osallistuin hetki sitten vauvan kanssa ryhmäneuvolan tapaamiseen neuvolatädin suosituksesta. Toiste en mene, oli juuri niin ihanaa kun voi vaan kuvitella; höpötellä muiden vauvojen nukkumisesta, kasvusta, syömisistä jne..
Esikon kanssa en koskaan lähtenyt perhekahviloihin tai vastaaviin tapahtumiin, eikä lapsi välitä niistä tänäkään päivänä juuri yhtään, jos joskus tsemppaan itseni sellaiseen lähtemään. -> lapsi jaksaa hetken, jonka jälkeen kysyy, voidaanko lähteä (minun onneksi :D)

Mietinkin, oletteko kokeneet introverttiuden haitallisena muulle perheelle? Kärsiikö vauva/lapsi myöhemmin, jos hänen kanssaan ei pienenä käy säännöllisesti tapaamassa ihmisiä, muita kuin perheenjäseniä?

-pohdiskelua uudelta jäseneltä :)

Avatar
Rolle
Viestit: 1
Liittynyt: 04.09.2017 17:18
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Hei te muut lapselliset introt ;)

Viesti Kirjoittaja Rolle » 05.09.2017 08:55

Moro! Olen myöskin uusi tällä foorumilla. Minulla on kaksi lasta. En käy yhtään missään. Aikoinaan tunnuin jostain syystä olevan neuvolakäynneillä muille mammoille helppo juttukaveri, mikä oli melko raskasta. Onneksi poikani on samanlainen kuin minä, eikä myöskään viihdy muiden ihmisten joukossa kovin pitkään.

3mppu

Re: Hei te muut lapselliset introt ;)

Viesti Kirjoittaja 3mppu » 06.09.2017 07:56

Täälläkin yksi uusi käyttäjä, myöskin kahden lapsen äiti.

Esikoisen kanssa kävin pari kertaa perhekahviloissa ja aina ahdistuin niissä. Koin siitä pitkään todella huonoa omatuntoa, ja erityisesti ulkopuolisten painostus vaikutti tähän, tyttömme kun taas on todella sosiaalinen tapaus. Lapset ovat olleet kotihoidossa kohta 4 vuotta joten jotain kodin ulkopuolista elämää halusin lapsille tarjota. Nyt onneksi asia on saatu ratkaistua harrastuksilla joissa vanhempi lapsi pärjää jo ilman äitiä, joten mikään pakko ei ole esittää kiinnostunutta muiden aikuisten kuulumisista. Nuorempi taas on onneksi enemmän kuin äitinsä ja viihtyy omissa oloissaan, mutta sitten kun 3 vuotta tulee täyteen olisi tarkoitus aloittaa päiväkoti :)

Lapsen luonteesta riippuen sosiaalisten kontaktien tarve on erilainen, mutta itse pidän tärkeänä sitä että lapsi ennen kouluun menoa oppisi tulemaan toimeen muiden kanssa ja toimimaan ryhmässä. Asumme myös pienellä paikkakunnalla joten tahtoisin että lapset tutustuvat tuleviin luokkakavereihin jo varhaisessa vaiheessa, että myöhemmin säästyttäisiin kiusaamiselta ja siltä että lapsi kokisi itsensä ulkopuoliseksi.

Vaikka pieni lapsi ei varsinaisesti tarvitse mitään kodin ulkopuolista toimintaa, niin itse koen kuitenkin tärkeänä että lapset viihtyvät myös tarvittaessa mummolassa tai isin kanssa ilman äitiä. Erityisesti äidin oman jaksamisen ja mielenterveyden takia. :D

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa