Koirat

Pohdiskelua ja käytännön vinkkejä ihmisten ja sosiaalisten tilanteiden ymmärtämiseen.
Tässäjanyt
Viestit: 6
Liittynyt: 13.07.2015 10:03
Viesti:

Re: Koirat

Viesti Kirjoittaja Tässäjanyt » 13.07.2015 19:55

Koirat ovat niin meikäläisen juttu!!! Koiran kanssa saat olla juuri sellainen kuin olet, ei tarvitse esittää mitään. Koira on viaton, osoittaa rakkauttaan sinua kohtaan.

Avatar
Mir
Viestit: 9
Liittynyt: 12.09.2015 11:05
Viesti:

Re: Koirat

Viesti Kirjoittaja Mir » 12.09.2015 11:54

Oi kyllä, olen rakastanut koiria pikkunatiaisesta saakka. Ne ovat ihanan aitoja ja vilpittömän ystävällisiä otuksia. Näemmä kissat usein yhdistetään introvertteihin ihmisiin, mutta itse en ole mikään kissaihminen, joskaan ei minulla mitään niitä vastaankaan ole.

Hidarius
Viestit: 12
Liittynyt: 07.09.2015 17:26
Viesti:

Re: Koirat

Viesti Kirjoittaja Hidarius » 18.10.2015 11:39

Itse pidän enemmän kissoista. Koirista en niinkään välitä. Vähän turhan paljon kokemusta koirien räksytyksestä keskellä yötä. En jokseenkaan ymmärrä, miksi osa ihmisistä pitää koirista niin valtavan paljon. Mutta eri ihmiset pitävät eri asioista eikä kaikkea kaikki voi ymmärtääkään. Kissat tuntuvat useimmiten rauhallisemmilta ja kiehtovemmilta, kissoista olen pitänyt aina.

En kylläkään omista yhtäkään lemmikkiä enkä ajatellut edes hankkivani. Kissaa olen joskus harkinnut, mutta kyllä kissassakin on hoitamista, vaikka onkin itsenäisempi eläin kuin koira. En taida olla kovin eläinrakas ihminen, mutta eläimet on ihan ok. :)

Karikkorapu
Viestit: 37
Liittynyt: 09.02.2016 11:37
Viesti:

Re: Koirat

Viesti Kirjoittaja Karikkorapu » 09.03.2016 09:58

Koiriakin on niin kovin monenlaisia. Jatkuvasti hönttääviä ja jaloissa pyöriviä koiria en siedä, mutta on rotuja, jotka viihtyvät omissa oloissaan ja muutaman tutun ihmisen parissa. Sellainen koira on melkein kuin peilikuvaansa katsoisi.

Avatar
Helmi
Viestit: 21
Liittynyt: 03.03.2016 21:29
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Koirat

Viesti Kirjoittaja Helmi » 11.03.2016 19:45

Minun koirani on juuri tuollainen jaloissa höösääjä. Seuraa joka paikkaan ja kerjää rapsutuksia. Niin ärsyttävä, mutta samalla niin ihana.

Toimii samalla myös tehokkaana vauvakuumeen karkottajana, sillä hermoni ovat riekaleina jo pelkästä ajatuksesta, että tuo juoksisi samanlaisen ihmispennun kanssa perässäni joka paikkaan.

Kissat ovat aina olleet mielestäni kiehtovia, mutta olen ikävä kyllä allerginen niille.

Kitty
Viestit: 4
Liittynyt: 10.10.2016 09:35
Viesti:

Re: Koirat

Viesti Kirjoittaja Kitty » 24.02.2017 03:48

Täällä on sekä kissa että koira!

Minusta eläimet on helpompia kun ihmiset, eläimet ei osaa esittää. Ja eläimen ystävyys on ansaittava, sitä et voi ostaa.

Mutta ketju oli koirista. Noh, se on sekarotuinen. Metsästyskoiran ja paimenkoiran risteytys. Hirveän herkkä, kaunis ja viisas, mutta ilmeisesti yhden ihmisen koira. Se tahtoo miestä kaihertaa, kun 10kk koira tottelee minua kun ajatus ja häntä silloin kun huvittaa. Tosin myös miehen omaa vikaa, kun koira oli pieni pentu niin miestä ei paljoa kotona näkynyt.

Asumme syrjässä maalla, viimeinen talo tien varrella niin eipä ole tullut muita koiria saatika ulkoiluttajia tullut vastaan. Koiran takia olen vastaillut koirapuisto-treffeihin yms. että sosiaalistuu tuo piski edes kun täällä korvessa ollaan :) muutama hyvä koirakaveri on, omistajien kanssa on pysytty "hyvänpäiväntuttuina".

Kun vieraita tulee pihaan niin koira kyllä haukkuu eikä mene tutustumaan itse, minun tai mieheni pitää mennä ensin juttelemaan ihmisille, sitten koira tulee nuuskimaan. Tutuille koira voi haukahtaa, mutta menee myös itse tervehtimään. Eli on pidättyväinen vieraiden suhteen, introvertti? ;)

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa