Kiitos ja näkemiin

Ketjut, joille ei ole muuta osoitetta...
Kummastelija
Viestit: 3
Liittynyt: 01.12.2013 23:39
Viesti:

Kiitos ja näkemiin

Viesti Kirjoittaja Kummastelija » 01.12.2013 23:46

Löysin tämän sivuston sattumalta ja tykästyin - hei koko foorumillinen ihmisiä kuten minä, ainakin sinne päin!

Kirjoittelinkin useaan aiheeseen... no täällä on hiljaista niin en joka päivä käynyt. Ja kun kävin, näin että oli minua kiinnostava topiikki menossa joten ei muuta kuin kirjautumaan sisään!

Ja mitens kävikään? Olin unohtanut salasanani... kokeilin muutamaa ja luovutin ja klikkasin "olen unohtanut salasanani" -linkkiä. Uusi salasana tuli ja noteerasin sen, sinä päivänä en kuitenkaan ollut enää langoilla joten ... tänään olisin halunnut sanoa jotain, mutta kas, uusi salasana ei toimikaan koska järjestelmä kysyy jotain koodia mitä minulla ei ole!

Pheww! No, suivi sen verran että tein uuden käyttäjätunnuksen ja tulin kirjoittaman tämän. Tämä foorumi on näemmä niin hyvin vartioitu että koen olevani jotain muuta kuin mitä täällä tarvitaan... introvertismi on hankala ominaisuus minkä kanssa elää, mutta ei hemmetti kun siitä puhuminenkin on tehty haastavaksi... Antaa olla.

Avatar
Overlord
Ylin auktoriteetti
Viestit: 131
Liittynyt: 25.02.2013 16:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kiitos ja näkemiin

Viesti Kirjoittaja Overlord » 02.12.2013 06:17

Testasin juuri salasanan palautuksen ja se toimii juuri niin kuin pitääkin. Turvallisuussyistä järjestelmä korvaa unohdetun salasanan uudella. Tämä uusi salasana tulee järjestelmän lähettämässä unohdussähköpostissa. Salasanan voi tämän jälkeen muuttaa miksi haluaa kohdassa
Omat Asetukset -> Profiili -> Kirjautuminen.
Question everything. Learn something. Answer nothing. -Euripides

Kummastelija
Viestit: 3
Liittynyt: 01.12.2013 23:39
Viesti:

Re: Kiitos ja näkemiin

Viesti Kirjoittaja Kummastelija » 02.12.2013 18:58

Aivan, salasana korvataan uudella. Sain uuden salasanan sähköpostiini, klikkasin varmistuslinkkiä ja palasin takaisin kirjautumaan sisälle. Ja sain oheisen kuvan kaltaisen viestin - enkä todellakaan ollut yrittänyt uudella salasanalla vielä kertaakaan sisälle siihen mennessä! Ja koska en uudella salasanalla pääse sisälle en siis voi sitä muuttaakaan.
Liitteet
viesti.jpg
viesti.jpg (62.95 KiB) Katsottu 18430 kertaa

Avatar
Overlord
Ylin auktoriteetti
Viestit: 131
Liittynyt: 25.02.2013 16:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kiitos ja näkemiin

Viesti Kirjoittaja Overlord » 02.12.2013 19:29

Pahoitteluni. Varmistuskoodi siis tarkoittaa tässä sitä alla olevaa kysymyskenttää. Oletuksena varmistinjärjestelmänä on captcha ja siten phpbb on myös käännetty suomeksi, jolloin tekstissä puhutaan varmistuskoodista varmistuskysymyksen sijasta.
Question everything. Learn something. Answer nothing. -Euripides

Kummastelija
Viestit: 3
Liittynyt: 01.12.2013 23:39
Viesti:

Re: Kiitos ja näkemiin

Viesti Kirjoittaja Kummastelija » 03.12.2013 23:59

Kiitos vastauksesta, se on vain tulee liian myöhään enkä näin loppupään käyttäjänä tajua siitä suurin piirtein mitään. Captha? Phpbb? Ei sano mitään minulle.

Luin "usein kysyt kysymykset" mutta niistä ei selviä mitä pitää tehdä kun haluaa poistaa profiilinsa - löytyiskö siihen jotain rautalankamallia että ns tavan tallaajakin käsittäisi...?

Avatar
Overlord
Ylin auktoriteetti
Viestit: 131
Liittynyt: 25.02.2013 16:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kiitos ja näkemiin

Viesti Kirjoittaja Overlord » 04.12.2013 11:42

Oletuksena omia profiileita ei voi poistaa. Yksi profiili vie palvelimella niin vähän tilaa, että edes suurimmilla keskutelualueilla ei ole tarvetta poistaa profiileita, etenkin kun se poistaisi myös jo lähetetyt viestit.
Jos et halua tiliä enää käyttää, niin voit rauhassa vain jättää sen pölyttymään.
Question everything. Learn something. Answer nothing. -Euripides

Emilia
Viestit: 5
Liittynyt: 04.09.2013 17:44
Viesti:

Re: Kiitos ja näkemiin

Viesti Kirjoittaja Emilia » 19.02.2014 08:10

Kummastelija kirjoitti:Kiitos vastauksesta, se on vain tulee liian myöhään enkä näin loppupään käyttäjänä tajua siitä suurin piirtein mitään. Captha? Phpbb? Ei sano mitään minulle.

Luin "usein kysyt kysymykset" mutta niistä ei selviä mitä pitää tehdä kun haluaa poistaa profiilinsa - löytyiskö siihen jotain rautalankamallia että ns tavan tallaajakin käsittäisi...?
Tämä tulee liian myöhään alkuperäiselle kysyjälle, mutta voi siitä joku muu hyötyä. Ehkä.

Ei itse asiassa tarvitse tietää mikä on captcha tai phpbb. Se kysyi varmistuskoodia siksi, ettet ollut vastannut siinä alalaidassa olevaan kysymykseen. Tuossa kuvassa näkyy alalaidassa, otsikon "kysymys" alla. Näyttää tuossa kuvassa olevan kysymyksenä joku laskutehtävä, lopusta näkyy "---nnettynä kahdella". Nämä on usein jotakin sanallisia "mikä kuukausi tulee tammikuun jälkeen" tai "paljonko on kuusi vähennettenä kahdella" -tyyppisiä kysymyksiä, tai sitten kuvia, joissa on suttuisia kirjaimia ja/tai numeroita, jotka pitää kirjoittaa kenttään. Kysymys on pakollinen ja sen avulla pyritään estämään roskapostirobotteja kirjautumasta.

Tietystihän se voisi huomauttaa, että "et vastannut pakolliseen kysymykseen" ja vaikka muuttaa kyseisen kysymyksen fontin värin punaiseksi, että käyttäjä huomaisi mihin pitää vastata. Joissain paikoissa niin tapahtuu, en tiedä onko mahdollista täällä.

elän vieläkin
Viestit: 2
Liittynyt: 13.03.2015 11:26
Viesti:

Re: Kiitos ja näkemiin

Viesti Kirjoittaja elän vieläkin » 16.03.2015 12:21

Täällä kieltämättä on aika hiljaista, mutta onko se niin että koska olemme kaikki introverttejä niin olemme niin omissa oloisamme että on hankala alkaa kesustelemaan ..mehän emme pidä small talkista :D ,pidä tässä nyt sitten sosiaalisia suhteita yllä :o

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Kiitos ja näkemiin

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 16.03.2015 20:19

elän vieläkin kirjoitti:Täällä kieltämättä on aika hiljaista, mutta onko se niin että koska olemme kaikki introverttejä niin olemme niin omissa oloisamme että on hankala alkaa kesustelemaan ..mehän emme pidä small talkista :D ,pidä tässä nyt sitten sosiaalisia suhteita yllä :o
Varmaankin juuri näin. Moni kyllä lukee keskusteluja ääneti, mutta ei uskaltaudu itse ottamaan kantaa. Osa varmaan rekisteröityy myös tuon kaveri- ja deittipalstan toivossa, mutta saakin sitten pettyä kun ei se niin monipuolinen ehkä ollutkaan kuin oletti.

Mutta onhan meillä täällä about kymmenkunta varsin aktiivista keskustelijaa. :D

Försti
Viestit: 45
Liittynyt: 27.03.2015 21:33

Re: Kiitos ja näkemiin

Viesti Kirjoittaja Försti » 27.03.2015 21:49

.
Viimeksi muokannut Försti, 29.07.2022 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa