Kuka olet?

Ketjut, joille ei ole muuta osoitetta...
Öttiäinen
Viestit: 4
Liittynyt: 08.08.2016 17:36
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja Öttiäinen » 12.08.2016 20:39

Tervehdys,

Olen Öttiäinen ja olen introvertti. Löysin tämän foorumin jokin aika sitten. Olin jokseenkin yllättynyt, että introverteille on olemassa oma fooruminsa. Myönnettäköön kyllä, että viihdytin itseäni jopa ajatuksella introverttien kokoontumisesta... : )

Rekisteröidyn muutama päivää sitten ja hetken harkittuani halusin myös esittäytyä.
Tässä hieman ajatusvirtaa siitä millainen introvertti Öttiäinen on:
- 37 –vuotias perheenäiti
- Naimisissa introvertin kanssa
- Insinööri
- Vaativa persoonallisuus
- Neuroottinen ja kaikin puolin vaikea ihminen
- ISFJ-T
- Tiedonjanoinen. Kiinnostunut tekniikasta, luonnontieteistä ja politiikasta.
- Rakastan hyvää ruokaa ja ruoanlaittoa. Tykkään opetella uusia juttuja ja hieman jopa hifistellä.
- Minimalisti. Vähemmän on enemmän. Inhoan turhaa krääsää ja stressaan kotona vallitsevasta sekasotkusta. Lasten myötä jatkuvaan sekasortoon on vain ollut pakko tottua.
- Pidän pohjoismaisesta designista. Valitettavasti ei ole resursseja hankkia mitään itselle, mutta pelkkä ihastelukin riittää. : )
- Työpaikalla pidän siitä että paperit ja ajatukset ovat järjestyksessä. Inhoan palavereja, joissa eksytään aiheesta ja käytetään monen ihmisen työaikaa turhaan diiba daabaan.
- Harrastukset; juoksu, bodypump, mökkeily, veneily ja retkeily.
- Pidän ihmisistä, joilla on jotakin älykästä ja rakentavaa sanottavaa. Puhun mielelläni politiikasta, ympäristöasioista sekä yhteiskunnallisista asioista.
- Pidän tietoisesti itseni uutispimennossa. Huonot uutiset ahdistavat.
- Minulle ei riitä että jokin asia on näin vain minulle pitää perustella asia.
- Muiden seurassa olen korrekti. Puhun vähän mutta yritän ainakin puhua asiaa. Harkitsen tarkkaan sanomisiani.
- Pidän älyllisistä haasteista. Ja niin oudolta kuin se kuulostaakin, pidän suunnattomasti exceleistä ja erilaisen raakadatan mallintamisesta.
- Suuret ihmismassat ja taustamelu häiritsee minua suunnattomasti. Vihaan kauppareissuja. Erityisesti isoissa ostoskeskuksissa käyminen on rasittavaa. Vaateostokset ovat minulle kidutusta.
- Olen kriittinen kuluttaja ja ostosten tekeminen on hankalaa; tuotteen alkuperämaa, hinta jne… Hankinnat kaatuvat useimmiten pohditaan tuotteen tarpeellisuudesta. Ruokaostoksillakin saattaa vierähtää tovi.
- En osaa rentoutua. Turha maleksiminen ja lepääminen ovat hukkaan heitettyä aikaa.
- Saan energiaa luonnosta ja juoksulenkeistä. Pidän myös luontokuvaamisesta, vaikka en olekaan valokuvauksessa ihan niitä kirkkaimpia tähtiä. ;)
- Pidän lukemisesta ja matkustamisesta. En kuitenkaan pidä suosituista turistikohteista tai rantakohteista. Matkakohteella tulee olla jotakin annettavaa luonnon, kulttuurin tai arkkitehtuurin saralta.
- En juurikaan katso tv:tä. Joitakin brittisarjoja ja kokkiohjelmia tulee seurattua. Mielestäni kaikki realitysarjat ovat roskaa ja ajanhukkaa.
- Huumori mustaa ja sarkastista.
-Hurmaannun luonnosta ja musiikista. Musiikista erityisesti konserteissa.
-Liikutun surullisista elokuvista.
-Haaveilen jatko-opiskeluista ja vaeltamisesta.
- Arvostan ihmisiä, jotka hallitsevat kädentaidot ja joilla on elämässä intohimon kohde (harrastus, työ tm. tm.) ja rohkeutta heittäytyä.
- Yleensä olen harkitsevainen, mutta välillä saatan innostua ja heittäytyä mukavuusalueen ulkopuolella oleviin juttuihin. Liityin juuri muuten Facebookiin. : )
- Pään sisällä on jatkuva sirkus, joka ei ote loppuakseen. Välillä tulee murehdittua koko maailman murheet. Yritän kuitenkin elää hetkessä.
-Välillä tuntuu siltä, että kukaan elämässäni olevista ihmisistä ei ole samalla aaltopituudella eikä ymmärrä lainkaan niitä asioita, joista olen kiinnostunut.

Neljänkympin rajapyykin lähetessä mietin yhä enemmän miksi olen tällainen kuin olen. Lomani aikana olen lukenut Linus Jonkmanin kirjaa Introvertit –Työpaikan hiljainen vallankumous. Kirja avasi silmäni. Suosittelen! Kirjaa ja tätä foorumia lukiessani olen yhä uudelleen ja uudelleen hämmästynyt siitä kuinka paljon olen löytänyt kuvauksia kuin itsestäni. En ole yksin! Olen helpottunut. Alan hyväksyä itseni tällaisena kuin olen.

Tulipa tätä tekstiä. : )

Avatar
femma
Viestit: 2
Liittynyt: 25.08.2016 23:18
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja femma » 25.08.2016 23:43

Päädyin tänne googlettamalla itse termin introvertti. Muistan sen kuulleeni ensimmäistä kertaa Anssi Kelan suusta kuvaamassa itseään. Aika nopeesti huomasin että olen vahvasti introvertti. Pakko myöntää että tuntui aika hyvältä, löytää joku määritelmä itsestään.

Kohta 23v Helsinkiläinen rumempaa sukupuolta. Lapsuuteni kasvanut maalla, josta luulen luonteeni muokkautuvan aika pitkälti. Jo ihan nuorena muistan kuinka päiväkotiin/kouluun meneminen oli ihan hirveää minulle. Tai ainakin ne ensimmäiset kerrat. Kyllä mulla kavereita aina oli, mutta opin ja tykkäsin viettää vapaa-aikani yksin. Mulle jo lapsena toisten lasten seura ei ollut tärkeää. Mielummin olin itsekseni. Sitten rippikoulu ja intti, paikat jossa pakotetaan olemaan muiden kanssa ja muiden ehdoilla, ihan kamalaa. Masennuin kummassakin tosi pahasti. Tykkäsin taiteellisista asioista, kuuntelin ikäistäni enemmän musiikkia ja tykkäsin nuorena jo draamasarjoista/elokuvista. Vahvasti tunteellinen olen aina ollut. Tunnen suuresti. Liikutun helposti, mutta itken nykyään kyllä harvoin, koska kait se elämä on kovettanut. En ole koskaan juuri pitänyt esimerkiksi action elokuvista, mitä pidetään outona. Nautin elokuvista missä on vahva tunnepitoinen juoni. Pidän pitkistä kävelyistä ja ajattelusta, niin yksinkertaiselta kun se kuulostaakin. Itseä on välillä tosi vaikea ilmaista. En ole oikeen hyvä kirjottamaan, enkä puhumallakaan saa usein mielestäni oikeaa lopputulosta. Toivottavasti pystyisin täällä ilmaisemaan itseäni paremmin. Täältä voisi löytyä enemmän ihmisiä jotka ymmärtää näitä näkökulmia. Loppuun täysin asiaan kuulumaton hymiö tunnelman keventämiseksi.

:mrgreen:

Phaedra
Viestit: 2
Liittynyt: 27.08.2016 20:35
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja Phaedra » 27.08.2016 21:07

Hei kaikille,

Olen joskus aiemmin lukenut tätä foorumia, tänään sitten innostuin tekemään käyttäjätunnuksen. Olen positiivisesti yllättynyt, kuinka paljon täällä on ihmisiä, jotka ajattelevat samalla tavalla kuin minä. Ehkä en sittenkään ole niin yksinäinen ja omituinen? :P

Mitähän tässä sitten itsestään kertoisi?

-nainen, 29.v
-yliopisto-opiskelija (matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta)
-INTJ -persoonallisuus
-harrastuksia melko vähän, lähinnä lukeminen, leffojen katselu, luonnossa liikkuminen, musiikin kuuntelu (mitään "erikoista" harrastusta tai taitoa ei ole)
-ateisti
-pidän ajattelusta, asioiden analysoinnista ja järjestelystä, pidän myös kirjoittamisesta (asiatekstin)

Minulla on aina ollut tunne, että olen erilainen kuin muut, enkä kuulu joukkoon. Olen myös hyvin hiljainen uusien ihmisten seurassa, mikä vaikeuttaa ihmisiin tutustumista. Joskus olen miettinyt, mikä minussa on vialla, mutta nyt vanhemmiten olen alkanut ymmärtämään, että voin olla erilainen ilman että olisin jotenkin "vääränlainen" Olipa hankalasti selitetty... Usein kuitenkin tunnen itseni yksinäiseksi, kavereita on muutama, mutta tuntuu ettei heillä ole aikaa tai kiinnostusta viettää aikaa kanssani. Vaikka olenkin hieman sisäänpäinkääntynyt luonne, en silti haluaisi olla aina yksin. Ongelmani taitaa olla siinä, että jos puhun, niin puhun sellaisista asioista, joita muut eivät ymmärrä tai ole kiinnostuneita.

Tulipa kirjoitettua. En ole hyvä ilmaisemaan itseäni (en kirjallisesti enkä suullisesti).

aceofhearts
Viestit: 1
Liittynyt: 04.09.2016 09:49
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja aceofhearts » 04.09.2016 17:38

-enfp
- 1967 syntynyt
-eronnut viime vuonna
- asun yksin
-pohjois-pohjanmaalta

pidän
-valokuvauksesta
-syvällisistä keskusteluista
-yksin olemisesta
- omasta rauhasta
- lomista, nykyään yksin reissaten
- musiikista, aika monipuolisesti, raskaampi ehkä eniten miellyttää
- kirjoista
- kirjoittamisesta
- luonnosta


en pidä

- liiallisesta yksin olemisesta
- siitä erilaisuuden tunteesta aina, oon kyllä myös oppinut nauttimaan siitä, mutta joskus se tekee todella yksinäiseksi
- siitä että vaikea löytää uusia ystäviä, olen oppinut olemaan oman sisäisen itseni kanssa vuoden aikana, mutta samoin ajattelevia ystäviä kaipaa...henkisyys tärkeää
- pinnallisista ihmisistä

tässä alkuun :)

Petra
Viestit: 110
Liittynyt: 18.08.2016 07:46
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja Petra » 04.09.2016 19:47

Nainen vm. 64
- INFJ-A
- eronnut ja asun yksin kuudetta vuotta (liian ihanaa)
- hoitoalalla (voi ei ja niinpä tietysti)
- erityisherkkä ja tietoinen tästä Introverttiudestani vasta vajaa pari kuukautta
- asun pohjoisissa
- valitettavasti rivitalossa
- pidän itseäni ihmisvihaajana, osin leikkimielisesti mutta olen yleensä pettynyt muihin ihmisiin (ja itseeni?)
- laiminlöin ennen enemmän itseäni mutten vähän vielä nytkään
- töissä odotan muiltakin sataprosenttista sitoutumista....
- ihmissuhteeni loppuvat siihen etten jaksa pitää yhteyttä riittävästi, joten tulee tulkintavirheitä, joita en jaksa korjatakaan
- suorapuheinen
- pedantti
- itseni lapsuudessa hukanneena yrittänyt sopeutua muiden tarpeisiin ja yksin muutettuani alkanut ymmärtää itseäni vaikken tiennyt enkä tiedä vieläkään miksi olen niin outo
- vihaan somea ja ehkä sen mukanaan tuomaa prioriteettijärjestyksen muuttumista (surraan delfiinejä vaikka ihmiset haahuilevat muistisairaina ns. kodeistaan)
- kirjoitan paljon purkaakseni mielipahaa ettei kaikki kaatuisi kohtaamieni ihmisten niskaan
- olen kiinnostunut ilmiöistä ja luen mieluummin taustoivia juttuja kuin iltalehtien otsikoita

Eli aika haasteellinen persoona. Onneksi itseironinen.

riikkaamalia
Viestit: 1
Liittynyt: 09.10.2016 23:09
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja riikkaamalia » 09.10.2016 23:46

Juuri sain aikaseksi liittyä tänne joten jos aluksi sitten esittelis itsensä:D

- nainen -97
- INFP -persoona
- kotoisin pikku paikkakunnalta keski-suomesta, nykyään asun Oulussa
- oon sinkku ja asun siskoni kanssa kimppakämpässä
- opiskelen kosmetologiksi
- oon todella kiinnostunu psykologiasta. Erityisesti persoonallisuuspsykologiasta ja psykoanalyysistä
- vapaa-aikani menee yleensä somessa selaillen tai netflixin parissa
- katson monenlaisia sarjoja ja elokuvia, mutta yleensä ne on jotain draamaa tai romanttistahömppä tai synkkää kotimaista
- musiikkimaku on myös todella laaja,yleensä kuuntelen kotimaista. Viime ajan lemppareita on ollu Olavi Uusivirta, Ellinoora ja Erakossa
- oon huonosti ryhmässä viihtyvä, kahden kesken saan suuni auki ja rakastan syvällisiä keskusteluja.
- en omista laajaa kaveri piiriä, mutta pidän kiinni muutamasta tärkeästä ja rakkaimmasta ystävästä.
- keskustelen mielelläni samanmielisten ihmisten kanssa,eli jos mielenkiinto tai kysymyksiä heräs niin laita viestiä:)
"Sä puhut vähän ja kun puhut puhut tähdistä ja taivaasta
Toit mulle radionkin kylpyhuoneeseen
Rääväsuita ei haluta Suomeen
Sä sanoit olevasi maailman katolla"

Kitty
Viestit: 4
Liittynyt: 10.10.2016 09:35
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja Kitty » 13.10.2016 11:23

Kai minunkin pitää uutena jäsenenä esittäytyä... :)

- 27v nainen oulun seudulta
- INFJ-T
- Maatalouslomittaja

- Herkkä ja tunteellinen, ehkä liiankin kanssa. Itku pääsee todella herkästi.
- Toisaalta myös ailahtelevainen, ehkä juuri tunteellisuuden takia. Elän sen hetkistä tunnetta niin tosissani etten vaan voi piilottaa sitä ja se vaikuttaa mielialaani liikaa!
- Huumorintajuni on musta, ja lähimpien ihmisten kanssa voimme heittää melko rankkaakin herjaa toisillemme.
- Uusien ihmisten kanssa olen hiljainen ja varautunut, enkä ole kovin hyvä keksimään mitään small talkkia. Mutta jos käy niin että ihmisen kanssa natsaa hyvin niin minusta kuoriutuu puheliaampi ja spontaanimpi puoli esille! Oikein läheisten ihmisten kanssa saatan jopa hölöttää, mies-parka saa kärsiä tästä ;)
- Liiankin kiltti välillä, en osaa oikein pitää puoliani jos joku pomppottaa. Nyt olen ottanut sen oikein tehtäväkseni, opetella sanomaan EI!

Tykkään:
- Eläimistä. Ja tulen aika hyvin toimeen eläinten kanssa.
- Luonnosta ja siellä liikkumisesta
- Kirjat, luen paljon ja asuinkumppanini on jo helisemässä jatkuvasti kasvavan kirjakokoelmani kanssa
- Historia, ei niinkään sodat vaan normaali arki mitä ihmiset on ennen elänyt, vanhat rikokset, muinaiset uskonnot yms.

Ohhoh, kuulostanpas hankalalta tyypiltä kun sen näin kirjoittaa!

heavy_feather
Viestit: 4
Liittynyt: 09.08.2016 13:55
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja heavy_feather » 14.10.2016 19:21

Heipä hei, tässä infoa heavy_feather nimimerkin takana kirjoittavasta otuksesta.

- 24v INFP-T nainen
- ajoittain synkkyyteen taipuvainen optimisti
- hajamielinen haaveilija ja ajattelija
- enimmäkseen varautunut uudessa seurassa, tuttujen kanssa joskus aika räpätäti
- asuu avomiehen, 2 marsun ja 2 tarantella-vauvan kanssa

Tykkää
- musiikista, erityisesti progesta ja trip-hopista.
- kaikesta spekuloinnista ja tutkimisesta avaruusolentojen ja banaaniteen olemassaolosta psykologiaan ja luonnonlääketieteeseen. Ja siltä väliltä ja ympäriltä :-)
- oppia uutta
- liikkua luonnossa
- käsitöistä, piirtämisestä ja askartelusta
- eläimistä

Harrastukset
- leffat & sarjat & kirjat
- soittaminen, instrumenttina koskettimet tai huuliharppu
- lenkkeily & jooga
- puutarhurointi
- datailu

Krymmel
Viestit: 3
Liittynyt: 05.05.2017 18:28
Paikkakunta: Ulkoavaruus
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja Krymmel » 09.05.2017 09:34

Löysin paljon kiinnostavia ketjuja, joihin olisi paljonkin kommentoitavaa, mutten osannut päättää mistä aloittaa, joten jos sitten täältä.

Naisolento 80-luvun alkupuolelta.

INFP, enneagrammissa 4 (alan pikkuhiljaa olla aika varma näistä).

Humanistisia yliopisto-opintoja ja tutkinto takana, kesti tosi kauan ennen kuin sain sen kasaan, ja sinänsä täysi virhevalinta, en edes usko kyseiseen alaan ja ainut asia minkä sain selville, on etten halua tehdä mitään siihen liittyvää työtä (jos sellaista edes olisi tarjolla). Olisin oikeasti halunnut opiskella luonnontieteitä. Ja näin jälkikäteen ajatellen olisi ollut hyvä opiskella jotain vähän käytännöllisempää mistä olisi saanut oikean ammatin.

Toimistotöissä ollut kauan. Ei mitään tekemistä opiskelemani alan kanssa. Enimmäkseen viihdyn kun saan rauhassa hoitaa omat hommat. Osa-aikatöitä teen, koska en mitenkään jaksaisi kokopäivätyötä. Joskus olen kokeillut lyhempiä jaksoja, ja aina päättyy katastrofiin. Eli hyvin tässä kävi kuitenkin. Ja ilman opintojani en olisi päätynyt tähän elämäntilanteeseen, jossa nyt olen ja viihdyn.

Suomen jätin taakseni kauan sitten opiskelujeni avittaman eikä ole suunnitteilla palata takaisin (pitkään pelkkä hypoteettinen ajatus takaisin muuttamisesta ahdisti kamalasti, enää en sitä stressaa, olen oppinut ottamaan pikkasen rennommin).

Takana paljon masennusta ja muita mielenterveysongelmia (ADD, epävakaa persoonallisuus (tosin arvelen etten enää ehkä täytä diagnoosikriteereitä, kiitos terapian) ja muutamia sairaalajaksoja näihin liittyen (mm. itsemurhayritys). Ja tietysti paljon kokemusta erilaisista psyykenlääkkeistä, mutta nyt olen ollut jonkin aikaa ilman omasta aloitteestani.

Ujo, koulukiusattu. Lukiossa helpotti, mutta taisi jättää aika syvät jäljet.

Vakaassa parisuhteessa, lapsia ei ole eikä tule.

Ajokorttia en myöskään ole hankkinut enkä tule koskaan hankkimaan, koska olen täystuho liikenteessä ihan kävellenkin, aina omissa ajatuksissa, ei mitään liikenteentajua, eksyn välillä kun en ole huomannut minne olen menossa ja sitten havahdun kummallisissa paikoissa. Pyöräilystäkään en pidä ja meni varmaan 8 vuotta etten koskenutkaan fillariin, mutta työmatkojen pidennyttyä käytän sitä silloin tällöin taas.

Lukeminen on aina ollut tosi tärkeää, onnellisin ja mieluisin olotila on nenä kirjassa kiinni. Nykyään filmejä ja tv-sarjoja tulee katsottua enemmän, varmaankin kun se on sellaista yhdessä tekemistä mitä voi harrastaa puolison kanssa. Yksinollessa en hirveästi jaksanut (tosin tykkäsin käydä leffassa yksin).

Lisäpaljastuksia luvassa kunhan uskaltaudun (ja ennen kaikkea saan itsestäni irti) kirjoittelemaan forumille enemmän.

Aina ole myös ollut kovin viehtynyt sulkeisiin…
"I have heard the mermaids singing..."

ADD/ MBTI: INFP-T/ Enneagrammi: 4

Prisca
Viestit: 9
Liittynyt: 13.02.2015 14:07
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja Prisca » 10.09.2017 00:51

Eipä ole tullutkaan esittäydyttyä vielä. Tässä väsyneenä tähän kellonaikaan pikainen yhteenveto minusta.
Oulun seudulta nainen, joka asustelen yksin lemmikkini kanssa. Lapsena minua sanottiin ujoksi mikä varmasti olinkin, mutta aikuistuttuani onneksi löysin termin introvertti mikä kuvastaa niin minua.
Nautin omasta seurastani, mutta minulla on myös muutamia ystäviä ja kavereita. Heidän elämää seuraan enimmäkseen facebookista, mutta lähes joka viikonloppu tapaan jonkun heistä baarissa.
Kyllä juon alkoholia ja päihtymistila onkin ainoa tila milloin kaipaan kaveriseuraa eli en juo koskaan yksin ollessani.
Käyn töissä rahan takia, mutta töiden sosiaalisuuden takia haaveilen työstä mitä voisi tehdä, vaikka etänä tai yksin.
Ihmisjoukoista ahdistaa juuri eniten ja ehkä ainoastaan väkinäinen työkavereiden kanssa pakosta vietettävä aika. Baarissa tai festareilla minusta on ihan ok olla, koska A) siellä ollaan jonkun kaverin kanssa, jonka asiat kiinnostaa eikä muiden kanssa tarvitse puhua B) porukka on niin päissään ettei yksin olevaan kiinnitetä huomiota c) siellä on joku kiinnostava bändi, jonka musiikin takia siellä ollaan ja se ihmisjoukko on yhtä olennainen kuin joku seinä tai pöytä, tarpeellinen olla siellä, mutta siihen ei tarvitse kiinnittää huomiota.

Kiinnostavia asioita on musiikki: tykkään alternative/indie popista ja rokista. Myös punk menee ja suomalainen ug rap. Elokuvista lähes kaikki genret kiinnostaa, kunhan vain on hyvin tehty ja jotain sisältöä. Dokkarit on parhautta. Sarjoista menee kevyempikin hömppä, mutta telkkaria en juuri katso enkä suomalaisia sarjoja. Kirjoissa luen lähinnä elämänkertoja. Uutena harrastuksena on nyt tullut podcastit aihealueinaan true crime, kadonneet, paranormaali ja alienit. Lisäksi minua kiinnostaa monet aiheet kuten psykologia, historia, itsensä kehittäminen, avaruus.

Naisellisissa asioissa tykkään vaatteista ja välillä laittautua kunnolla, mutta mitään viherpeukaloa tai leipuria minusta ei saa.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija