Testaa oletko introvertti -kyselyn tulokset

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.

Mikä olet luonteeltasi kyselyn perusteella?

Voit valita 1 vaihtoehdon

 
 
Näytä tulokset

IC85
Viestit: 20
Liittynyt: 01.05.2016 00:29
Viesti:

Re: Testaa oletko introvertti -kyselyn tulokset

Viesti Kirjoittaja IC85 » 01.05.2016 01:24

14/20. Luulin, että tulee vieläkin vähemmän, mutta kiva, että introvertti. Olen aluksi luullut, että olen introvertti, mutta kielsin sen, koska ajattelin, että tulenhan hyvin toimeen _kouluaikaisten_ ystävien kanssa. Nyt kun niitä ei ole (en ole jaksanut pitää yhteyttä) ja muutenkin, on aika hankalaa alkaa kiinnostumaan kenestäkään noin vain, niin mikäpäs minä muu olen kuin introvertti.
ISTJ-t

miiru
Viestit: 1
Liittynyt: 07.09.2016 17:06
Viesti:

Re: Testaa oletko introvertti -kyselyn tulokset

Viesti Kirjoittaja miiru » 07.09.2016 17:13

Ollut muutamien päivien ajan taas oma ajatusmaailma ihan sekaisin, että miksi mää nyt oon taas tämmönen ja käyttäydyn ja ajattelen näin. Tunti sitten sattumien kautta eksyin lukemaan tätä keskustelupastaa, ja voi apua miten monet kirjoitukset olikaan kuin omasta elämästä. Testissä tulikin sitten kiitettävät 19/20.

Pakko oli tehdä tunnukset heti, pitää myöhemmin lukea lisää teidän kirjoituksia. Ei tähän hätään muuta, kiitos kun olette olemassa!

Akman
Viestit: 1
Liittynyt: 28.10.2016 08:15
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Testaa oletko introvertti -kyselyn tulokset

Viesti Kirjoittaja Akman » 31.10.2016 22:53

Olen aina pitänyt itseäni introverttinä, mutta nyt tuli testissä täydet 20/20. Huh-huh, vähän olen lueskellutkin jo juttuja täällä ja monet osuu kohdallani myös hyvin kuvioon; selittää niin monta asiaa, joita olen ihmetellyt!!

Snapple

Re: Testaa oletko introvertti -kyselyn tulokset

Viesti Kirjoittaja Snapple » 02.01.2017 18:56

Tulos 16/20 tuli vähän (ihan) puskista. :shock: Jos viime viikolla olisit kysynyt kumpi mielestäni olen, olisin automaattisesti vastannut ekstrovertti. Luin Pauliina Vanhatalon kirjoittaman kirjan Keskivaikea vuosi, ja yllätyksekseni tunnistin itseni monista kohdista, joissa hän kuvailee nimenomaan introverttiyttään. Mietin kirjan lopetettuani, että täytyy tutkia asiaa tarkemmin, joten täällä ollaan. :D

maaku
Viestit: 19
Liittynyt: 22.11.2016 19:16
Viesti:

Re: Testaa oletko introvertti -kyselyn tulokset

Viesti Kirjoittaja maaku » 05.01.2017 20:32

19/20 näköjään.

mystik
Viestit: 8
Liittynyt: 09.01.2017 22:25
Viesti:

Re: Testaa oletko introvertti -kyselyn tulokset

Viesti Kirjoittaja mystik » 09.01.2017 23:19

19/20 tuli. Ainut mihin vastasin ei, oli tuo kirjoittamalla ilmaisu. En nyt tiedä haettiinko siinä kirjoittamisen ja puhumisen eroa, silloin kyllä ilmaisen mielummin itseäni kirjoittamalla. Tulkitsin kysymyksen kuitenkin tarkoittavan enemmän taiteellista ilmaisua, jolloin mieluummin ilmaisen itseäni musiikin tai piirtämisen kautta.

Avatar
Andras
Viestit: 94
Liittynyt: 01.05.2016 14:11
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Testaa oletko introvertti -kyselyn tulokset

Viesti Kirjoittaja Andras » 06.04.2017 01:04

Tässä kritiikkiä kysymyksistä:

Suosin kahdenkeskistä keskustelua ryhmäaktiviteettien sijaan.

Entä jos ei suosi minkäänlaisia henkilökohtaisia keskusteluja lainkaan, vaan enemmin tekee vaikka ryhmässä, jotta ei tarvitse keskustella.

Mielestäni välitän vallasta, rahasta ja statuksesta selvästi vähemmän kuin keskivertoihminen.

Ei liity introversioon. Esim. Stalin ja Putin oli/on introverttejä. Kuten myös enemmistö säästeliäistä ihmisistä.

Saan usein kuulla olevani hyvä kuuntelija.

Entä jos on sekä huono kuuntelija, että ei pidä puhumisesta. Entä jos introversion takia ei tunne ketään, joka voisi sanoa tuollaista. Entä kyseisestä introvertistä ei pidetä introversion takia, ja sen takia saa vain negatiivistä palautetta.

Nautin yksinolosta.
Nautin työstä, johon voin uppoutua täysillä ilman keskeytyksiä.
En pidä small talkista, mutta nautin hyvin syvällisistä keskusteluista, jotka koskevat minulle tärkeitä asioita.


Näissä kolmessa kannattaa muistaa skitsoidit eivät nauti mistään, eikä mikään ole tärkeää, skitsoidit ovat äärimmäisen introverttejä.

En pidä riskinotosta.
Ei liity introversioon. Vaan se millaisia riskejä ottaa.

En pidä lainkaan konfliktitilanteista.
Ei suoranaisesti liity introversioon. Vaan suhtautumisesta sensoriseen ekstroversioon.

Ajattelen aina ennen kuin puhun.
Osaa introverteistä saattaa painaa möläytyksensä. Ja introversion takia keskittyvät siihen enemmän kuin ekstrovertit. Ja toistaalta jotkut ekstrovertit saattavat tarkkaan harkita sanomisensa aiheuttaakseen jotain kuuntelijoissa.

Tunnen itseni väsyneeksi aina kun olen olen ollut ulkona ihmisten seurassa, vaikka olisinkin nauttinut olostani.

IP-temperamenttiset ihmiset ovat hyviä hallitsemaan energiatasonsa, ja alkavat himmaamaan ennen kuin kuluttuvat energiansa. Joten eivät myöskään ole jälkikäteen väsyneitä. Ainakin itse käyn paremminkin sisäisesti ylikierroksilla tälläisen jälkeen, kun joudun käsittelemään niitä tapahtumia. Sillon kyllä ulkoisesti saan vähemmän aikaiseksi.

Jos pitäisi valita, viettäisin mieluummin viikonlopun tekemättä yhtään mitään kuin tehden koko ajan jotakin.
Tämä on laiskuutta, ei introversiota.

En pidä usean asian tekemisestä samanaikaisesti.

Ei liity introversioon.

Pystyn keskittymään helposti.

Osalla ekstroverteista on hyvä keskittymiskyky varsinkin fyysissä asioissa.

---

Tämä on paremminkin infj/intj-testi, kuin puhtaasti introverttiys-testi.

Avatar
Overlord
Ylin auktoriteetti
Viestit: 131
Liittynyt: 25.02.2013 16:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Testaa oletko introvertti -kyselyn tulokset

Viesti Kirjoittaja Overlord » 10.04.2017 00:46

Andras kirjoitti:Tässä kritiikkiä kysymyksistä:
...
(Kts. edellinen viesti)
...
Nämä nyt olivat otettu eräästä englanninkielisestä kyselystä ja vastasivat suuntaa-antavasti siihen mille kohdalle vastaaja sijoittuu introvertti-ekstrovertti -akselilla.

Jos haluat kysymykset, jotka hoitavan homman paremmin, ehdota ihmeessä. Tekstin vaihtaminen kysymyksiin ei ole kovinkaan kummoinen homma.
Question everything. Learn something. Answer nothing. -Euripides

Avatar
Andras
Viestit: 94
Liittynyt: 01.05.2016 14:11
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Testaa oletko introvertti -kyselyn tulokset

Viesti Kirjoittaja Andras » 14.04.2017 03:59

Kysymykset voisi muotoilla uusiksi esimerkiksi näin:

Suosin kahdenkeskistä keskustelua ryhmäaktiviteettien sijaan.

-> Jos keskustelen, keskustelen mielummin mahdollisimman pienessä ryhmässä, esimerkiksi kahden kesken.

Mielestäni välitän vallasta, rahasta ja statuksesta selvästi vähemmän kuin keskivertoihminen.

Jättäisin tämän kokonaan pois, sitä ei voi uudelleen muotoilla. Siinä kysytään suhtautumista Se-funktioon.

Saan usein kuulla olevani hyvä kuuntelija.

-> Kuuntelen mielummin kuin puhun.

Nautin yksinolosta.

-> Minua haittaa yksinolo keskikäämäräistä vähemmän, saatan jopa pitää siitä.

Nautin työstä, johon voin uppoutua täysillä ilman keskeytyksiä.

-> Yleensä teen työni mielummin töihin uppoutuneena ilman keskeytyksiä.

En pidä small talkista, mutta nautin hyvin syvällisistä keskusteluista, jotka koskevat minulle tärkeitä asioita.

-> En keskustele mielelläni turhaan.

En pidä riskinotosta.

-> Olen ennemmin varovainen, kuin otan harkisemattomia riskejä.

En pidä lainkaan konfliktitilanteista.

-> Koen itseni rasittuneeksi konfliktitilanteen jälkeen, tai en pääse helposti irti niiden käsittelystä.

Ajattelen aina ennen kuin puhun.

-> Yleensä ajattelen ennen kuin puhun, mutta jos sanon jotain väärin, jään ajattelemaan mitä minun olisi pitänyt sanoa.

-> Kun puhun tuon mielummin omia ajatuksiani esiin, kuin pyrin vaikuttumaan muiden ajatuksiin.

Tunnen itseni väsyneeksi aina kun olen olen ollut ulkona ihmisten seurassa, vaikka olisinkin nauttinut olostani.

-> Tunnen itseni väsyneeksi aina kun olen olen ollut ulkona ihmisten seurassa, tai jään pohtimaan illan tapahtumia saamatta paljon muuta aikaiseksi.

-> Ollessani ulkona ihmisten seurassa, käyttäydyn rauhallisemmin kuin muut ihmiset.

Jos pitäisi valita, viettäisin mieluummin viikonlopun tekemättä yhtään mitään kuin tehden koko ajan jotakin.

-> Viikonloppuna nautin siitä että ei tarvitse tehdä mitään, tai teen omia juttujani.

En pidä usean asian tekemisestä samanaikaisesti.

-> Minun on vaikea seurata keskusteluja, joissa ihmiset puhuvat päällekkäin.

Pystyn keskittymään helposti.

-> Pystyn keskittymään hiljaa.


Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa