Horoskoopit

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.
RuusunAika
Viestit: 26
Liittynyt: 02.01.2015 23:12
Viesti:

Re: Horoskoopit

Viesti Kirjoittaja RuusunAika » 12.01.2015 01:25

Vaaka täälläkin:)

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Horoskoopit

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 22.02.2015 19:25

Vesimies täällä. Mitä olen aiemmin lueskellut, niin kuvaa varsin hyvin minua. En tosin usko horoskooppeihin, enkä myöskään usko että niillä olisi mitään tekemistä personallisuuden tai muunkaan kanssa. Eiköhän se ihan geeneistä ja ympäristön vaikutuksista ihminen muodostu. :)

Cupcake
Viestit: 15
Liittynyt: 21.02.2015 20:04
Viesti:

Re: Horoskoopit

Viesti Kirjoittaja Cupcake » 23.02.2015 13:11

Täältäkin löytyy yksi vaaka. En virallisesti usko horoskooppeihin, mutta kyllä ne joskus jotain oikein saa. En ole myöskään huomannut että jossain tietyssä horoskoopissa olisi enemmän introverttejä. Tietysti ei ole turhan monta introverttiä tullut tuolla oikeassa elämässä vastaan.

Avatar
Overlord
Ylin auktoriteetti
Viestit: 131
Liittynyt: 25.02.2013 16:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Horoskoopit

Viesti Kirjoittaja Overlord » 23.02.2015 13:36

Jos jotakuta kiinnostaa tietää psykologinen perusta horoskoopeille, niin sitä kutsutaan Forer- tai Barnum-vaikutukseksi. Yleisesti ottaen lausunnot ovat niin yleispäteviä, että ne pätevät aina ja kaikkiin (esim. "Pidät turvallisuutta tärkeänä" tai "Ajoittain murehdit oletko tehnyt oikean valinnan tai toiminut oikein").

Eräs lukioaikainen opettajani toimi nuoruudessaan toimittajana. Hänen vastuullaan oli myös lehden horoskooppien laatiminen. Tieteen miehenä hän vain hatusta veteli yleisiä latteuksia. Yllättäen lehti ei saanut yhtään huonoa palautetta horoskoopeistaan tai niiden toimivuudesta. ;)
Question everything. Learn something. Answer nothing. -Euripides

Avatar
Varjotar
Viestit: 56
Liittynyt: 11.11.2015 21:21
Viesti:

Re: Horoskoopit

Viesti Kirjoittaja Varjotar » 18.06.2016 17:14

Vaaka- jänis. Elementtinä ilma.
Tyttö, joka leikki tulella

Jokiska
Viestit: 16
Liittynyt: 05.03.2016 19:26
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Horoskoopit

Viesti Kirjoittaja Jokiska » 19.06.2016 10:45

En voi sanoa että astrologia olisi täysin huuhaata, tosin en myöskään kritiikittä siihen usko, kuten en usko Jumalaankaan, mutta koska en tiedä, en myöskään kiellä etteikö senkaltaista voimaa voisi olla olemassa.
Ihmisen havainnointikyky, ja myös tieteellinen asioiden "mittauskyky" kehittyy, kukapa alkuihminen olisi voinut edes kuvitella jotain röntgensäteitä, tai taajuuksien olemassaoloa. Tieteen edistys on sitä että ei sulje mahdollisuuksia pois, eli jollet usko, sitä ei ole, tuo hidastaa kehitystä.

Olen käynyt astrologian peruskurssin ihan mielenkiinnosta ja vaikka se ei uskoani mitenkään vahvistanut, koin sen muuten hyödylliseksi. Enemmän se on symboliikan ymmärtämistä ja vertaisin sitä ehkä tarot-korttien tai riimujen symboliikkaan.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaten: olen kaksonen ja kiinalaisessa tiikeri. Tiikeristä sanotaan sen kasvattavan lapsensa yksin ja puolustavan heitä "tiikerin lailla", no tämä varmasti pätee suurimpaan osaan äideistä, myös minuun.

Dilemma
Viestit: 45
Liittynyt: 11.03.2015 08:09
Viesti:

Re: Horoskoopit

Viesti Kirjoittaja Dilemma » 19.06.2016 13:55

Oinas täällä. En tiedä mikä siinä on, mutta neitsyiden kanssa tahtoo mennä sukset aina pahasti ristiin. :D

Inutile81
Viestit: 5
Liittynyt: 08.05.2016 19:04
Viesti:

Re: Horoskoopit

Viesti Kirjoittaja Inutile81 » 20.06.2016 08:01

Nuorena olin härkä, mutta sitten lopetin horoskooppeihin uskomisen ja muutin merkkini lasermarsuksi.

Karikkorapu
Viestit: 37
Liittynyt: 09.02.2016 11:37
Viesti:

Re: Horoskoopit

Viesti Kirjoittaja Karikkorapu » 20.06.2016 09:56

Käärmeenkantaja.

Avatar
Helmi
Viestit: 21
Liittynyt: 03.03.2016 21:29
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Horoskoopit

Viesti Kirjoittaja Helmi » 30.07.2016 18:01

Rapu täällä.

Uskon, että horoskoopeissa voi olla jotain perää, vaikka suhtaudunkin asiaan myös kyynisesti. Olen siis minäkin aiemmin mielenkiinnosta tutustunut asiaan. Osa kuvausten osuvuudesta on todellakin helppo perustella sillä, että syntymäkartalla on niin paljon ristiriitaisia asioita, että kaikki voivat "tavallaan" osua vähän oikeaan. Ja vaikka astrologia toimisi, ei kukaan osaa tulkita sitä täysin täsmällisesti, joten koko homma on aikalailla yhtä tyhjän kanssa. Ei ihminen oikeasti tarvitse astrologiaa mihinkään.

Minkään ip-lehtien horoskooppi-osioiden, joissa kesätyöläiset loruilevat, todenperäisyyttä ei toki kannata edes pohtia, herranjestas sentään.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa