Erityisherkän introvertin ympäristö

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.
Vieras

Erityisherkän introvertin ympäristö

Viesti Kirjoittaja Vieras » 15.01.2018 20:20

Olen siis introvertti ja erityisherkkä.Ongelmani on koti ja raha joudun asumaan eräänlaisessa kommuunissa joka on aika rähjä mutta halpa minulla on ainakin miljoona ideaa miten saisin siitä hienon (esim.Vallila silkkiruusu matto mutta 50e!) mutten vähillä varoillani pysty toteuttamaan ideoitani jonka takia olen äärimmäisen uupunut ja masentunut ja terveys niin henkinen kuin ruumiillinen kärsii ja tahtoisin tilanteen edes hiukka kohenemaan mutta miten? Päivät kuluu joko peiton alla tai second life tai sims peleissä omaa unelmaa toteuttaen edes virtuaalisesti. Ennenkuin joku nero kiljaisee ''Mene töihin!'' niin selitänpä miksen a)Uupumus jo kotityöt jää retuperälle b)hsp+introversio tekee ihmisten kaa oleskelun rasittavaksi c) alhainen oik.olematon koulutus joka johtuu hsp+introversio josta oikeastaan kaikki ongelmani johtuvat...

Ideoita?

Vieras

Mielipiteitäni

Viesti Kirjoittaja Vieras » 06.02.2018 19:35

Olen kovin pahoillani, en ole hyvä tai halua antaa ehdotuksia agenttiseen tai niinkö toiminnalliseen puoleen/suhteeseen, sen vuoksi että tämä maailma järjestelmineen on aika helvettillinen tietämättömälle osamäärälle henkilöitä :3. Erityisherkkyyden emotionaalisesta osasta ja etenkin sen eriytymisestä osasiin voin kokemuksella kertoa, kyllä. Noh, ensinnäkin yhteiskunta ja sen keskiverto tapa/luonne käsitellä HSP-henkilöä on kyllä melko vittumaista yms. ja kontrollia eli sellaista toiminnallista ekstraversiota saadakseen täytyisi kyllä jotenkin hajota dissosiaation ymv. vuoksi, eikä voisi edes olla perusluonteisesti herkkä (ja introvertti) helposti, ainakaan.

Se on siis kivuliasta, vähintäänkin. :) Vaikka tiedän empaattisena toimintona sen, että toimiminen eli asioiden tekeminen (avun pyytäminen, työn/koulutyön tekeminen ymv.suorittaminen) voi olla aika helvetillistä, mutta mikäli kaiketi haluaisi/'kelpuuttaisi' ainakin jonkin hyvin byrokratiaan ja yhteiskunnan järjestelmään sopivan ratkaisun, voisi sellainen mielenterveyspuolelle tai mikä liekään =D 'käyminen' kyllä ihan hyvä sen suorittamaan :3.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa