Kouluttautumisesta

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.
Maalapsi
Viestit: 7
Liittynyt: 08.03.2015 23:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Kouluttautumisesta

Viesti Kirjoittaja Maalapsi » 18.11.2016 00:37

Olen tällä hetkellä työttömänä, kun erosin edellisistä opinnoista elokuussa vuoden poissaolon jälkeen. Nyt on alkanut toimettomuus tympimään ja olen ryhtynyt miettimään vaihtoehtoja tilanteelleni. Tällä hetkellä minun koulutushistoriallani on lähes mahdotonta saada koulutustani vastaavaa työtä, kun yrittäjäksi en halua ryhtyä.

Olen ollut useammassa ammattikoulussa ja kerran kokeillut ammattikorkeakoulua. Lähes kaikki kokeilut on päättyneet kesken jossain vaihessa. Yhdestä olen valmistunut ammattiin ja siitä olen erittäin ylpeä. Suurin ongelma ja yhdistävä tekijä keskenjääneissä kouluissa on ollut ulkopuolisuuden ja yksinäisyyden tunne. Alussa menee hyvin ja tutustuukin ihmisiin, mutta silti jään yksin kun muista tulee porukka. Kun kavereita ei ole, jää helposti ilman tukea opinnoissa, eivätkä ne sitten enää jaksa kiinnostaa. Ahdistaa, kun joka paikassa pitäisi olla koko ajan suuna päänä että pärjää. Työelämässä sama jatkuu, kun joka paikkaan haetaan vain ulospäinsuuntautuneita superihmisiä. Tykkään olla tekemisissä ihmisten kanssa ja siinä koen olevani hyvä ja pystyn jopa puhumaan isolle tuntemattomalle porukalle jos tiedän mitä sanon.

Minua kiinnostaa monet asiat ja sen puolesta olenkin ollut hyvin eriliaisissa kouluissa. Vaikka olen kiinnostunut monista asioista, olen miettinyt, että en ehkä kuitenkaan jaksa/pysty ulottamaa kiinnostustani niin laajalle yhteen aiheeseen, että jaksaisin laajoja ammattiopintoja. Kuitenkin tässä maailmassa tuntuu olevan trendinä opiskella monia eri ammatteja.

Lisämausteen tähän kaikkeen tuo diagnoosini, jonka takia esim. opin ja teen asioita hitaammin kuin muut ja kaikista fyysisimmät työt eivät minulle sovi.

Miten te muut olette kahlannneet opiskelu/työelämässä? Onko täällä ketään, joka olisi opiskellut ammatin omaan tahtiinsa mukautetusti?

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa