Kaverit juhlii, itse ollaan (omasta tahdosta)kotona,,,

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.
Försti
Viestit: 45
Liittynyt: 27.03.2015 21:33

Re: Kaverit juhlii, itse ollaan (omasta tahdosta)kotona,,,

Viesti Kirjoittaja Försti » 30.08.2015 17:10

.
Viimeksi muokannut Försti, 29.07.2022 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Varjotar
Viestit: 56
Liittynyt: 11.11.2015 21:21
Viesti:

Re: Kaverit juhlii, itse ollaan (omasta tahdosta)kotona,,,

Viesti Kirjoittaja Varjotar » 15.12.2015 23:24

Kyllä mua varmaa kutsuttais, jos suostuisin. Mutta yleensä ihmiset viettää aikaa missäs muuallakaan kuin sen ikänikuisen bissen äärellä baarissa. Enkä mä halua, kun eivät kerran muuta osaa, ni siihen osallistua, joten olen himassa ja kitisen :D
Sitten se harvinaislaatuisempi seura, jonka kanssa voi lähteä katselemaan maailmaa ilman alkoholia ja vaikka pulkkamäkeen, on kivaa :!:
Tyttö, joka leikki tulella

Mello
Viestit: 22
Liittynyt: 05.11.2015 11:57
Viesti:

Re: Kaverit juhlii, itse ollaan (omasta tahdosta)kotona,,,

Viesti Kirjoittaja Mello » 17.12.2015 01:06

Monesti varsinkin yksin asuvia ihmisiä yleensä pidetään outona, jos ei käy riennoissa ja ole riekkumassa. On se vaan joillekin hankalaa ymmärtää, että jotkut ihmiset voivat vain rauhoittua yksin kotiinsa ja vaikka lueskella kirjoja jne. Yleensä sanotaan, että eikö sinun nimenomaan pitäisi olla seuraa etsimässä jne.

Itse pyrin välttämään kaikkia tapahtumia/juhlia, joissa on enemmän sakkia: Sukujuhlia ja niiden kavereiden synttäreitä, joihin tulee paljon porukkaa. Parin hyvän ystävän kanssa tulee joskus käytyä viihteellä , mutta en ikinä mitään juhlia/bileitä todellakaan järjestä. Synttäreitäkin tulee juhlittua ihan pienessä piirissä.

Nykyään pystyn kyllä "kylmästi" sanomaan, että nyt ei vaan huvita, jos kysytään johonkin kissainristiäisiin. Tietysti osa ihmisistä saattaa loukkaantua, koska ottavat sen henkilököhtaisesti ja luulevat, että heissä on vika. Saatan sanoa vain, että en viihdy juhlissa, missä on paljon porukkaa ja siinä se.

Avatar
Skitsoidi
Viestit: 75
Liittynyt: 28.09.2015 22:41
Paikkakunta: Päijät-Häme
Viesti:

Re: Kaverit juhlii, itse ollaan (omasta tahdosta)kotona,,,

Viesti Kirjoittaja Skitsoidi » 17.12.2015 22:19

Ensiksi kyselen että mitkä kaverit? Yksinhän tässä aina ollaan kotosalla , itse ainakin olen.
INFJ/ISFP sekä Puu-Lohikäärme

Q45
Viestit: 69
Liittynyt: 17.03.2015 20:09
Viesti:

Re: Kaverit juhlii, itse ollaan (omasta tahdosta)kotona,,,

Viesti Kirjoittaja Q45 » 21.12.2015 00:02

Itse tykkään kyllä usein lähteä parin kaverin kanssa johonkin, mutta en paljon muutamaa tuntia pidemmäksi aikaa, tai jos porukkaa on tulossa turhan paljon mukaan. Yksin asuessa suurin osa ajasta tulee kuitenkin viettettyä yksin, ja hyvä seura aina välillä piristää kummasti vaikka todella introvertti olenkin. Vielä muutama vuosi sitten ajattelin vähän erilailla ja vetäydyin pidemmiksi ajoiksi omiin oloihini. Tosin osasyynä on ainakin se, että silloin asuin vielä vanhemmillani, ja heidän kauttaan sai tarpeeksi ison päiväannoksen sosialisointia eikä jaksanut lähteä enää kavereiden kanssa muualle.

härkä
Viestit: 21
Liittynyt: 26.10.2013 11:42
Viesti:

Re: Kaverit juhlii, itse ollaan (omasta tahdosta)kotona,,,

Viesti Kirjoittaja härkä » 28.02.2016 15:16

Elämäni aikana oikeastaan vain AMK-opiskeluvuodet ovat olleet sellaisia, jolloin kutsuja bileisiin ja baareihin on aktiivisemmin tullut. Siihen aikaan niihin tuli usein mentyäkin, koska yritin saada sosiaalista elämäni "toimimaan" (huonoin tuloksin). Toki monta kertaa tuli kieltäydyttyäkin, koska usein akut olivat niin tyhjät jo koulupäivän jälkeen, ettei jaksanut miettiäkään mitään baariin lähtöä.

Avatar
Andras
Viestit: 94
Liittynyt: 01.05.2016 14:11
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Kaverit juhlii, itse ollaan (omasta tahdosta)kotona,,,

Viesti Kirjoittaja Andras » 17.10.2016 06:27

Itse en muista mitä ovat sanoneet, tai ovatko sanoneet mitään muuta kuin yrittäneet muutaman kertaa. Todennäköisesti ovat ottaneet sen henkilökohtaisesti.

Ennen olen ehkä keksinyt jotain tekosyitä, mutta nykyään sanon aika suoraan että sellainen ei kiinnosta.
Kieltäydyttekö kutsuista paljonkin?
Luultavasti olen kieltäytynyt niistä paljon. Vaikka ei minua ole kovin usein mihinkään kysytty.
Olisitteko (kieltäytyjät)halunneet kuiteskin mukaan?
Menen jos haluan.

Jossain tapauksissa olisin voinut mennä, jos se meno olisi järjestetty jollain toisella tavalla.
Drover kirjoitti: Nuoresta iästäni johtuen olen saanut ulkopuolisilta jos minkälaista kommenttia. Suosikki näillä kysyjillä on usein se, että miten nuori ihminen voi olla näin kylmä, välinpitämätön ja eristäytynyt. Ei kuulemma ole normaalia käytöstä olla elämättä railakasta "opiskelijaelämää". Saan usein kuulla myös kuinka kiittämätön ja ilkeä olen, vaikka yritän kieltäytyä mahdollisimman ystävällisesti ja toisinaan ehdotan jotain tapaamista myöhemäpään ajankohtaan rauhallisempaan paikkaan.
Todella halveksittavaa tollaset kommentit.

wörmie
Viestit: 3
Liittynyt: 25.11.2016 23:12
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kaverit juhlii, itse ollaan (omasta tahdosta)kotona,,,

Viesti Kirjoittaja wörmie » 25.11.2016 23:45

Kyllä sitä on välillä tullut mentyä mukaan, jos joku läheisempi kaveri on pyytänyt. Ja toisinaan on opiskelijana sellainen fiiliskin, että pitäisi mennä erinäisiin juhliin. Ihan vain siksi, että olisi ne sitten kokenut. Sitten, kun lähtee työelämään, ei samanlaisia akateemisia bileitä ja juhlia enää ole. Toisaalta, vaikka olisin kuinka lupautunut menemään, niin aina jänistän juuri, kun pitäisi lähteä. Eivät ole isot ihmismassat meikäläistä varten.

Kuitenkin se, ettei käy hirveästi missään, korostaa kovasti yksinäisyyden tunnetta, joka usein kalvaa. Tunnetta, ettei kuulu mihinkään.

maaku
Viestit: 19
Liittynyt: 22.11.2016 19:16
Viesti:

Re: Kaverit juhlii, itse ollaan (omasta tahdosta)kotona,,,

Viesti Kirjoittaja maaku » 27.11.2016 16:03

Kyllä itse ihan tykkäänkin käydä läheisten kaverien kanssa juhlimassa. Myös baarissa tai yökerhossakin välillä. Mutta en jaksa näitä sosiaalisia tapahtumia kauhean usein. Joskus ärsyttää, jos osuu samalle viikolle liian monet tapahtumat. Tuntuu, että joutuu sitten keksimään tekosyitä poisjäämiselleen. Pelkkä "en nyt jaksa nähdä" ei kelpaa oikeaksi syyksi. Oon sitten joskus valehdellut, että oon kipeä tai päähän koskee. Onneksi suurin osa kavereistani on sellaisia, että heille riittää se kun nähdään viikon tai parin välein. Yksi on sitten sellainen, että se haluaa olla useamman kerran viikossa näkemässä ja soitteleekin sitten jos ei ehditä nähdä. Siihen oon nyt yrittänyt ottaa etäisyyttä, kun tuntuu, että se imee kaikki voimat kun jatkuvasti pitäisi olla hänen kanssaan sosialiseeraamassa.

Otter
Viestit: 5
Liittynyt: 29.11.2016 20:38
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Kaverit juhlii, itse ollaan (omasta tahdosta)kotona,,,

Viesti Kirjoittaja Otter » 30.11.2016 15:57

Olisihan se mukava istua työkavereiden kanssa kahvipöydässä tai samassa ruokapöydässä syömässä... Mutta kun ei vaan tunnu hyvältä, kuormittaa, ahdistaa, ei tunnu luontevalta. Aluksi sai työpaikalla selitellä miksen tule kahvipöytään kuin harvakseltaan, mutta ei enää 6 vuoden jälkeen.

Juhlimassakaan ei ole tullut hirveästi käytyä viime aikoina. Alkoholi tosin rentouttaa ja vapauttaa että juhliminen jotenkin onnistuu.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa