Kanttii vaa lyöttäytyä vaikkapa lounastauolla tai oppituntien projekteissa ryhmään. Erityisesti jos sul nyt koulu alkupuolella nii viel se on viel helppoa. Ajan mittaa ryhmistä tulee enemmän kuppikuntia ja vaikeempaa lyöttäytyä sekaan. Alkupuolella suurimmalle osalle muut on tuntemattomia ja suurimmalla osalla on myös halu tehdä kavereita ja kuulua johonkin porukkaan. Sen takia alussa on helppo tehä kavereita kun mielenkiinto sen osalta kohtaa. Opiskelijabailuihin ja muihinkin on sitten mukavempi mennä kun on tuttuja ihmisiä. Ei oo pakko ees aina mennä. Yleensä AMK:ssa se eka vuosi biletetään, mut sit toka vuonna homma hiljenee ja kolmantena ei juuri yhtää enää. Näin ainakin itellä. Yleensä ilta alko et jonku luonta istuttii ja juteltii ja sit itse bilemestaan, jokainen oli siel sitten nii pitkään kuin viihtyy.kattja kirjoitti:Alotin tässä just AMK:n ja jotenkin ahdistaa koko opiskeluelämä. Ammattikoulussa olin yksin ja yläasteella kiusattiin. Ei mulla ole kuin pari kaveria, mutta toki sitä välillä kaipaisi sitä ettei olis niin yksin. Toisaalta mua kiinnosta bilettäminen jossa on paljon ihmisiä. Viihdyn helposti kotona koiran kanssa. Koko luokkani näyttää käyvän ulkona melkein joka päivä. enkä ole tutustunut keneenkään kun vaihtanut muutaman sanan. En vaan viitsisi väkisin kiinnostua ja mennäkkun ei vaan kiinnosta. Tää yksinäisyydem tunne liitettynä introverttiyteen ei ole hirveän hyvä yhdistelmä. Ja olem 21, mutta aloittavien bileet joissa on hirveesti ihmisiä ja en tunne ketään, ahdistaa. Pitäiskö vaan koittaa löytää kavereita
jostain muualta?
Ite kaverustuin vähän väärien ihmisten kanssa jonka takia mutkien kautta oon taas yksin