Sopivia työpaikkoja?

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.
Vieras

Sopivia työpaikkoja?

Viesti Kirjoittaja Vieras » 20.12.2013 01:23

Introvertille sopivia työpaikkoja?

harmony
Viestit: 4
Liittynyt: 29.01.2014 21:49
Viesti:

Re: Sopivia työpaikkoja?

Viesti Kirjoittaja harmony » 29.01.2014 22:06

Itse olen töissä jossa työskennellään tiimeissä. Joskus tiimit yhdistyvät ja se vasta on pakkopullan leipomista,,,
Jos olisin asuntovelaton ja lapset muuttaneet pois niin voisin harkita koulutusta puutarhurin hommiin.

JaniKKL
Viestit: 4
Liittynyt: 16.02.2014 19:54
Viesti:

Re: Sopivia työpaikkoja?

Viesti Kirjoittaja JaniKKL » 18.02.2014 22:31

Testeissä persoonallisuustyypiksi on tullut INTJ.
Työskentelen isännöitsijänä.
Aika sopivaa hommaa olisi muuten, mutta taloyhtiöiden hallitukset vetävät kaikenlaisia eksoverttejä puoleensa.

Tuohon edelliseen.
Jos ei olisi perhettä, niin asuisin varmaan erakkona jossain korvessa.

Mawerick
Viestit: 109
Liittynyt: 15.04.2013 15:09
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Re: Sopivia työpaikkoja?

Viesti Kirjoittaja Mawerick » 19.02.2014 23:26

Mä teen huoltohommia, polttoainelaitteita lähinnä. Käytännössä oon yksin pakulla liikenteessä, uudet huoltokeikat tulee joko puhelimella tai sähköpostilla ja saan itse päättää (kiireellisiä lukuunottamatta) millä aikataululla niitä teen. Työkavereihin ollaan pääasiassa puhelimitse yhteydessä. Pomoa en oo nyt taas pariin viikkoon nähnyt.

Varsin kivaa puuhaa tämmöiselle yksin viihtyvälle, vielä kun saa suoraan kotoa lähteä keikoille.

Sani
Viestit: 5
Liittynyt: 01.01.2015 21:58
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Sopivia työpaikkoja?

Viesti Kirjoittaja Sani » 04.01.2015 13:48

Biologi, itse olen saanut tehdä suurimman osan töistäni täysin yksin. Välillä on maastossa ollut pari ja sisätöissä joku läsnä samassa huoneessa.

INTPinson
Viestit: 57
Liittynyt: 12.07.2014 15:43
Viesti:

Re: Sopivia työpaikkoja?

Viesti Kirjoittaja INTPinson » 04.01.2015 23:05

Kyllähän introvertille sopii melkein mikä tahansa työ siinä missä ekstroverteille (poikkeuksena ehkä joku puhelinmyynti). Jos tarkemmin haluaa miettiä sopivaa työtä, niin pitäisi huomioida muitakin persoonallisuuden ominaisuuksia kuin introversio. Esim. pitääkö fyysisestä ja käytännönläheisestä työstä vai ajattelua vaativasta työstä. Ainakin itse voin tehdä työtä yksin, mutta ei työkavereistakaan haittaa ole, usein jopa päinvastoin.

Milka
Viestit: 6
Liittynyt: 26.12.2014 15:11
Paikkakunta: Keskinen Suomi
Viesti:

Re: Sopivia työpaikkoja?

Viesti Kirjoittaja Milka » 05.01.2015 19:35

Minä INTJ työskentelen tekniikan suunnittelutehtävissä. Työ on pitkälti itsenäistä fundeeraamista, käyntejä työkohteissa sekä matkustamista. Sopii minulle.

Aiemmin tein työtä maisemakonttorissa, joka oli yhtä helvettiä. Kauhee häly ja jatkuvasti joku ekstrovertti kopin ovella jutustelemssa. Oma huone, jonka oven saa säppiin, on välttämättömyys.

Työmatkoilla on pieni painajainen jos joutuu majoittumaan työkaverin kanssa samaan hotellihuoneeseen. Tällöin ei ole mitään mahdollisuutta akkujen lataamiseen ja rauhalliseen lepoon. Viikon jälkeen on aivan kuitti.

Muutaman vuoden olin joskus esimiehenä. Ei ollut oikein mun juttu.

introbator
Viestit: 36
Liittynyt: 15.11.2014 09:54
Paikkakunta: iso suomalainen kaupunki
Viesti:

Re: Sopivia työpaikkoja?

Viesti Kirjoittaja introbator » 05.01.2015 21:20

INTPinson kirjoitti:Kyllähän introvertille sopii melkein mikä tahansa työ siinä missä ekstroverteille (poikkeuksena ehkä joku puhelinmyynti). Jos tarkemmin haluaa miettiä sopivaa työtä, niin pitäisi huomioida muitakin persoonallisuuden ominaisuuksia kuin introversio. Esim. pitääkö fyysisestä ja käytännönläheisestä työstä vai ajattelua vaativasta työstä. Ainakin itse voin tehdä työtä yksin, mutta ei työkavereistakaan haittaa ole, usein jopa päinvastoin.
Olisin pitkälti samaa mieltä. "Sopiva työpaikka" on ainakin itselleni kirjaimellisesti työympäristö, jossa viihdyn riittävän hyvin, jotta työssäkäyminen itsessään ei tunnu tympeältä kaiken aikaa. Toki ihannetapauksessa myös ala osuu omiin taipumuksiin ja alan pohjalta useimmat kai työelämään hakeutuvatkin, mutta kompromissejakin voi joutua tekemään. Unelma-ammattia en usko itselleni olevankaan, suunnilleen sopivia töitä kylläkin.

Nykyinen työni on yltiösosiaalista ja työkavereistakin enemmistö on puheliaammasta päästä, mutta onneksi työpaikalla on tilojen puolesta mahdollisuus vetäytyä tauoilla hiljaisempaan ympäristöön lepuuttamaan mieltään. Juuri taukoja rauhoittamalla jaksan tehdä työtäni riittävän tasokkaasti (jopa omasta mielestäni...:)). Edellisessä saman alan työpaikassani hiljaisia tiloja ei oikein ollut, eli minun oli pakko olla pälpättien keskuudessa kahvitauoillakin, ja olin töistä kotiutuessani usein aika kuitti.

--i

T.K
Viestit: 1
Liittynyt: 28.02.2015 21:15
Viesti:

Re: Sopivia työpaikkoja?

Viesti Kirjoittaja T.K » 01.03.2015 11:23

Elektroniikkatuotannossa työskentelen ja oma työpisteeni on vielä vähän muista eristyksissä, niin siinä on sitten aikaa olla omissa maailmoissaan niin hyvässä kuin pahassa. Välillä olisikin kiva päästä takaisin pysyvästi edelliseen työpisteeseen, missä oli muitakin vieressä juttuseurana. Välillä tosin sielläkin käyn vierailevana tähtenä tekemässä joitain töitä, jos omalla työpisteellä ei tehtävää ole 8-)

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Sopivia työpaikkoja?

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 01.03.2015 22:06

Sanoisin että sosiaali- ja terveysalaa kannattanee ainakin välttää, sillä siellä taitaa porukka olla aika pahasti ekstroverttipainotteista. Poikkeuksena ehkä joku laborantin tai kemistin rooli, jossa saa työskennellä ennenkaikkea koeputkien kanssa - itsenäisesti ja omassa tahdissa. Samaten toimistotyö ja avokonttorit varmaan pahimmasta päästä, samoin kaikki asiakaspalvelutehtävät myyjänä, kassalla ja puhelimessa.

Mikä sitten puolestaan sopii, noh vaikea sanoa yleispätevää vastausta koska vaikuttavathan monet muutkin asiat sopivaan työpaikkaan kuin pelkkä introvertismi. Itse en ainakaan voisi kuvitellakaan olevani työssä, josta en pitäisi. Yltiöpäisen sosialisoinnin lisäksi jo pelkkä ajatus työaamuista tuottaisi tuskaa.

Tutkija, huolto- ja tekniikkahommat, ehkä jokin tehdastyö ellei sitten liukuhihnaminen asettelu haittaa. Luonnossa ja maastossa suoritettavat työt, kuten jo mainittu biologi. Kerran näin laavulla käydessäni metsureita töissä talvisessa metsässä. Oikea unelmatyö jos tykkää ulkoilmahommista ja fyysisemmästä työstä, seurana vain luonnon eläimet.

Myös IT-alalla pystyy työskentelemään suht vapaasti ja itsenäisesti päätteen parissa, jos vaikka koodailu ja ohjelmointi kiinnostaa. Tällaisessa asetelmassa myös etätyö kotoa voi onnistua, jos tykkää.

Itse olen työtön, joten en voi kertoa omakohtaisia kokemuksia. IT-alan ihminen kuitenkin. :)

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa