MBTI-tyyppinne?

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.

Mikä olet?

Voit valita 1 vaihtoehdon

 
 
Näytä tulokset

Merelda
Viestit: 6
Liittynyt: 20.02.2015 14:26
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja Merelda » 20.02.2015 15:03

Oma tulos tästä testistä oli
Introvert(44%) iNtuitive(88%) Thinking(50%) Judging(22%)
Olen myös tehnyt testejä eri saiteilla ja useimmiten saan tulokseksi INTJ. Joskus ENTP tai ENTJ. Introvertit etusivulla olevan introvertti testin mukaan olen ambivertti, joten ehkäpä se selittää tuon ektrovertti ja introvertin vaihtelun.

Joku kyseli täällä suomenkielistä testeiä. Täällä ainakin on , jossa testi suomeksi http://brainsandcareers.com/finnish.html

Passepartout

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja Passepartout » 23.02.2015 20:10

Tässä on toinen suomenkielinen testi. Jäätävän huonosta kielestä huolimatta mielestäni parempi kuin tuo Mereldan linkkaama, jonka kysymykset oli liian epämääräisiä (ihmisen on ihan mahdollista olla samaan aikaan käytännöllinen ja huomattavan mielikuvituksekas. Nimenomaan sellaiset ihmiset tekevät ne toimivat innovaatiot.) Ainakin minun oli tuossa Mereldan linkkaamassa tosi vaikea tietää mitä valitsisin, kun useimmiten näissä testeissä valintani on minulle täysin selvä. Kuvaavaa on, että olen tehnyt herra ties miten paljon näitä testejä ollen aina selkeästi INTJ ja tuo antoi tulokseksi ISTJ mistä en kyllä tunnista itseäni lainkaan. ISTJ:n kun pitäisi uskoa traditioihin ja sääntöihin.

http://www.personality-tests.info/fi/test.php


Tämä on käytännössä myös MBTI- testi, täytyy vaan itse osata katsoa kirjainyhdistelmänsä sitten. Tämän heikkous on kuitenkin kovin vähät kysymykset:

http://netello.fi/Persoonallisuustesti

aura
Viestit: 102
Liittynyt: 04.03.2015 17:46
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja aura » 04.03.2015 17:51

INFP, osuu häkellyttävän hyvin kohdilleen.

inda
Viestit: 20
Liittynyt: 13.01.2015 15:25
Paikkakunta: Tku
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja inda » 13.03.2015 18:41

ISTJ

Introvert(56%)
Sensing(1%)
Thinking(75%)
Judging(22%)

Pari kertaa olen ton testin tehnyt ja molemmilla kerroilla ISTJ. Noista muista testeistä, joita tästä ketjusta löytyy, olen saanut myös ISTJ paitsi yhdestä sain INTJ. Itse koen kuitenkin olevani ISTJ tosta yhdestä "hairahduksesta" huolimatta.

Maalapsi
Viestit: 7
Liittynyt: 08.03.2015 23:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja Maalapsi » 15.03.2015 01:27

Tein juuri äsken tuon humanmetricsin testin ja sain tulokseksi ISTJ. En ihan löydä tuosta itseäni. Aikaisemmin olen tehnyt eri testin kuin tuo nyt tekemäni ja tulos oli erilainen. Koen itse olevani hieman sekä INFP että INTP.

Q45
Viestit: 69
Liittynyt: 17.03.2015 20:09
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja Q45 » 17.03.2015 22:33

INTJ

En tehnyt tätä testiä, mutta monesta muusta on lähes aina tullut tuo sama vastaus. Pystyyhän tohon tyypin kuvaukseen aika hyvin samaistumaan, mutta hauskempaa on tietty lukea vaikka Personality Cafen INTJ foorumille oikeiden ihmisten kirjoittamia juttuja.

anonyywi
Viestit: 10
Liittynyt: 01.04.2015 20:52
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja anonyywi » 02.04.2015 16:18

Ensimmäistä kertaa kun tein noita testejä, sain tulokseksi sekä INFJ että INFP, molemmat tuntuivat osuvan oikeaan. Luulin pitkään MBTI-tyyppini olevan INFJ mutta kun aikani selvittelin kognitiivisia funktioita ym. niin huomasin että olenkin vain sosioniikan teorian mukaan INFj (EII/Fi-Ne-Si-Te), joka onkin MBTI:ssä INFP.
Omalla kohdalla J ja P on olleet melkein kaikissa testeissä aika lähekkäin, ja persoonallisuus saattaa ilmentää tilanteesta riippuen molempia, mutta tietystä samankaltaisuudesta huolimatta INFJ ja INFP on keskenään aika erilaisia luonteita käytökseltään ja ajatusmaailmaltaan (kognitiiviset funktiot).

Nuo teoriat on vähän monimutkaisia ja kyseenalaisiakin, mutta erittäin hyödyllisiä ja mieltä avartavia työkaluja itsetutkiskeluun ja erilaisten persoonallisuuksien ymmärtämiseen, varsinkin ihmissuhteissa.

http://www.typefinder.com/story/compati ... ality-type
http://www.the16types.info/vbulletin/co ... ions-Chart

SilverSoul

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja SilverSoul » 15.04.2015 20:02

Tehnyt tämän jo muutaman kerran vuosien saatossa ja aina sama: INFJ. Kuvaus osuu kaikin puolin nappiin. Ulospäin suuntautunut tunneherkkyys- faktori toi nuorempana sen ongelman, että samaistuin liikaa muiden ongelmiin ja yritin auttaa sellaisia ihmisiä, jotka eivät olleet valmiita tekemään itse asioiden eteen mitään. He ainoastaan tahtoivat valittaa ja rypeä murheissaan ja itseäälissään. Monet myös yrittivät selvästi käyttää hyväksi, mutta nämä suhteet lopetin suhteellisen nopeasti, kun aistin, että kaikki ei ole ihan kohdallaan ja aikomukset vilpittömät. Näiden suhteiden loputtua tuli muuten paljon p*skaa niskaan vielä vuosia jälkikäteen: minusta leviteltiin omituisia juttuja, esim. että olisin pettänyt entistä miesystävääni. Todellisuudessa olen aina puhunut pettämistä vastaan ja jos joku on kääntynyt puoleeni sen suhteen, että on pettänyt kumppaniaan, niin olen ilmaissut, että toisella on täysi oikeus tietää asiasta ja että salailu syö suhdetta ja ihmistä sisältäpäin. Hyvät ystävät tiesivät nämä tietysti ihan pilipalipuheiksi, mutta suuri joukko oli niitä, jotka uskoivat siltä seisomalta tämän "salatun puoleni" ja kääntyivät vastaan ja ilkeilemään. Ihmisluontoon ikävä kyllä kuuluu se, että monesti uskotaan jokin asia vain koska halutaan uskoa. Tällaisilla ihmisillä ei mielestäni ole alun alkaenkaan ollut halua tuntea toista ihmistä kunnolla, vaan jokin oma agenda (naisilla yleensä kateus) on estänyt niin sanotun toisesta pitämisen.

Tähtitonttu
Viestit: 41
Liittynyt: 06.04.2015 17:02
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja Tähtitonttu » 16.04.2015 18:19

INFJ.
Introvert (78%), Intuitive (75%), Feeling (12%), Judging (56%). Sama tulos on tullut aina, olen sitten tehnyt minkä testin vaan ja on tuo itselle aika selvä :D . Ja mitä nyt kuvauksia tuosta tyypistä olen aiemminkin löytänyt, niin selvä minähän tuo olen.

Minulle on juuri hankalaa tuo ristiriitaisuus: tykkään kyllä yleisesti ihmisistä, ajattelen muiden tunteita liikaakin ja tulen toimeen kaikkien kanssa (ja kuten tuonkin testin kuvauksessa sanottiin, minua luullaan usein ekstrovertiksi), mutta en vaan aina jaksa ihmisiä. Haluaisin olla sosiaalinen ja mukana kaikessa, mutta kun toisaalta ajatuskin jo kauhistuttaa... :? Usein minulla onkin koulussa/töissä/kavereiden kanssa tuo sosiaalisuusmoodi päällä, en mikään äänekäs ole mutta en nyt todellakaan se hiljaisinkaan. Viihdynkin usein, ainakin jos on hyvä porukka (eli tämä ole mitään feikkiekstrovertteilyä :D), ja häipyessänikin selittelen vielä iloisesti hienoja tekosyitä ja kestän jopa random-baarikavereiden lähtöhalaukset. Mutta sillä sekunnilla kun olen omillani esim. kävelemässä bussipysäkille, laitan kuulokkeet korville, iskee täydellinen väsymys ja sosiaalisuusmoodi menee pois päältä eikä sitä ihan heti takaisin päälle saa. Onneksi näin yksin asuessa saa akkuja latailla rauhassa :D

Kuvauksissa on myös noussut esille se miten INFJ:t usein näkevät ihmisten tarkoitusperiä tms. erittäin hyvin tai ns. näkevät ihmisten sisälle. Ja seurauksena ainakin omalla kohdalla on esimerkiksi se, että uusien ystävien saati sitten (edes potentiaalisten) seurustelukumppanien löytäminen on erittäin hankalaa. Melkein kaikki ovat mielestäni liian itsekkäitä, ahneita, ulkonäkökeskeisiä tai sitten vaan jotenkin ylisosiaalisia minun makuun (ja siinä taas tämä ristiriitaisuus, kun samalla kuitenkin haluan näillekin ihmisille vain hyvää...). Minulla ongelmana onkin ehkä se että vaikka käynkin silloin tällöin baareissa tms. niin ikinä tunne kuuluvani joukkoon enkä halua ketään siellä tapaamisistani ihmisistä päästää oikeasti lähellekään. Taidan liikkua joskus vähän väärissä piireissä, mutta enemmän kuin satunnaiset baariseikkailut, minua pelottaa se, että jäisin piirien ulkopuolelle. Ja kun suurin osa ikäryhmästä nyt tykkää käydä baareissa ja bileissä (olen siis 21v.), niin olen sitten tottunut siihen että vaikka ne ei todellakaan ole minun juttu, niin jos ei halua ulkopuolelle jäädä niin pakko on joskus mennä mukaan. Ja tosiaan kivaahan siellä joskus on, mutta toipuminen viekin sitten sen verran kauan etten kauhean usein jaksa lähteä.
A question that sometimes drives me hazy: am I or the others crazy?
-Albert Einstein-

Försti
Viestit: 45
Liittynyt: 27.03.2015 21:33

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja Försti » 16.04.2015 19:02

.
Viimeksi muokannut Försti, 29.07.2022 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa