MBTI-tyyppinne?

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.

Mikä olet?

Voit valita 1 vaihtoehdon

 
 
Näytä tulokset

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 16.04.2015 20:35

Tähtitonttu kirjoitti:Minulle on juuri hankalaa tuo ristiriitaisuus: tykkään kyllä yleisesti ihmisistä, ajattelen muiden tunteita liikaakin ja tulen toimeen kaikkien kanssa (ja kuten tuonkin testin kuvauksessa sanottiin, minua luullaan usein ekstrovertiksi), mutta en vaan aina jaksa ihmisiä. Haluaisin olla sosiaalinen ja mukana kaikessa, mutta kun toisaalta ajatuskin jo kauhistuttaa... :? Usein minulla onkin koulussa/töissä/kavereiden kanssa tuo sosiaalisuusmoodi päällä, en mikään äänekäs ole mutta en nyt todellakaan se hiljaisinkaan. Viihdynkin usein, ainakin jos on hyvä porukka (eli tämä ole mitään feikkiekstrovertteilyä :D), ja häipyessänikin selittelen vielä iloisesti hienoja tekosyitä ja kestän jopa random-baarikavereiden lähtöhalaukset. Mutta sillä sekunnilla kun olen omillani esim. kävelemässä bussipysäkille, laitan kuulokkeet korville, iskee täydellinen väsymys ja sosiaalisuusmoodi menee pois päältä eikä sitä ihan heti takaisin päälle saa. Onneksi näin yksin asuessa saa akkuja latailla rauhassa :D
Itse olen INTJ, mutta hyvin tutulta kuulostaa. Se on hyvin ristiriitaista kun joskus oikeasti haluaisi olla ihmisten kanssa, mutta ei vaan jaksa. Olen itseasiassa monesti joutunut sanomaan tutuillenikin että olisi mustakin kiva nähdä, muttei pysty. Energiatasot eivät vaan riitä. Yritän automaattisesti (usein huomaamattani) olla ihmisten ilmoilla ja aiemmin koulussa normaalia sosiaalisempi eli vaikka en koskaan se äänekkäin keskustelun ylläpitäjä olekaan, niin sentään aktiivinen osanottaja. Joskus saatan jopa aidosti viihtyäkin (ainakin hetkellisesti) ja jopa kestää nämä lähtökuvioiden small-talkit (heipat, "oli kiva nähdä", "soitellaan" -kuviot), mutta odotas sitten kun tästä tilanteesta pääsee pois mikä väsymys koittaa. Loppupäivän (ja mielellään seuraavatkin) voisi vain makoilla hiljaisuudessa tekemättä yhtikäs mitään, mutta harvoin tämäkään täysin onnistuu. Vaikka olenkin jo introverttiuden itsessäni täysin hyväksynyt, tämä ristiriita ja sen kanssa eläminen aiheuttaa edelleen ongelmia. Että kun haluaisi, mutta ei pysty.

space
Viestit: 6
Liittynyt: 07.04.2015 21:24
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja space » 16.04.2015 21:52

ISTP tuosta englanninkielisestä testistä ja INTP suomenkielisestä.
Jossain tuolla välimaastossa se liikkunee.

satsuma
Viestit: 10
Liittynyt: 16.06.2015 15:18
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja satsuma » 27.06.2015 17:22

ISFJ. Tunnistin itseni tuosta kyllä täysin :)

j_v_
Viestit: 27
Liittynyt: 05.04.2015 23:23
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja j_v_ » 28.06.2015 19:13

Pari testiä tehneenä tulokseksi tulivat ISTJ ja ISFP, eli en vielä vastannut kyselyyn. Pitää vielä tutkia asiaa tarkemmin.

ENTP

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja ENTP » 18.07.2015 13:33

ENTP. Teoria kiinnostaa, käytäntöä pitää harjoittaa suu mutrussa tai hypoteesien validoimiseksi.
Hyvin epätyypillinen ekstrovertti ja vähemmän sosiaalinen suhteiden tasolla kuin moni introvertti.

Opiskelkaa ihmiset sosionikkaa se on valovuosia edellä ja paljon teoreettisempi kuin MBTI.
Tyyppini on siinä ENTp tai ILE (intuitiivinen looginen ekstrovertti).
Täältä löytyy luultavasti useita loogisia intuitiivisia introverttejä (LII). Ehkä jokunen intuitiivinen looginen introverttikin (ILI).

Indigore
Viestit: 2
Liittynyt: 03.08.2015 01:22
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja Indigore » 03.08.2015 02:04

Olen tehnyt varmaan kaikki netistä löytyvät testit ja INFP olen. Innostuin MBTI:stä muutama vuosi sitten, mikä ei ole yllättävää, koska INFP:t ovat yleensä kaikkein innokkaimpia MBTI:stä jauhajia. Jos haluaa paljon katsojia Youtubessa MBTI-videolle, niin kannattaa mainita tittelissä INFP-tyyppi. :lol:

Mutta joo, minulla on monia kai aika tyypillisiä INFP:n piirteitä: herkkä, taiteellinen, mielikuvitsekas, tunneälykäs jne. Muusikko olen ja harrastan maisemakuvausta, mutta on minulla myös INFP:lle vähemmän tyypillisiä harrastuksia, kuten penkkiurheilu.

Tässä Routamaan kirjan mukaan 6 harvinaisinta tyyppiä Suomessa, muita tyyppejä on kaikkia yli 5% väestöstä:

INFJ 1,1%
INFP 1,2%
INTP 1,8%
ISFP 2,1%
ISTP 2,4%
INTJ 3,5%

Tähtitonttu
Viestit: 41
Liittynyt: 06.04.2015 17:02
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja Tähtitonttu » 03.08.2015 12:00

Indigore kirjoitti:Olen tehnyt varmaan kaikki netistä löytyvät testit ja INFP olen. Innostuin MBTI:stä muutama vuosi sitten, mikä ei ole yllättävää, koska INFP:t ovat yleensä kaikkein innokkaimpia MBTI:stä jauhajia. Jos haluaa paljon katsojia Youtubessa MBTI-videolle, niin kannattaa mainita tittelissä INFP-tyyppi. :lol:

Mutta joo, minulla on monia kai aika tyypillisiä INFP:n piirteitä: herkkä, taiteellinen, mielikuvitsekas, tunneälykäs jne. Muusikko olen ja harrastan maisemakuvausta, mutta on minulla myös INFP:lle vähemmän tyypillisiä harrastuksia, kuten penkkiurheilu.

Tässä Routamaan kirjan mukaan 6 harvinaisinta tyyppiä Suomessa, muita tyyppejä on kaikkia yli 5% väestöstä:

INFJ 1,1%
INFP 1,2%
INTP 1,8%
ISFP 2,1%
ISTP 2,4%
INTJ 3,5%
Tää oli kiinnostavaa, en olekaan ennen törmännyt mihinkään Suomen tilastoihin tässä asiassa. Onhan se ihan hienoa kuulua tuohon 1,1 %:in :D Ja taidan olla melko tyyppilllinen INFJ. Olen viime aikoina kun tutkiskellut jonkin verran näitä MBTI-juttuja samoin kuin joitain muitakin persoonallisuusluokitteluja. Mielenkiintoisia asioita löytynyt ja olen oppinut kyllä itsestäni aika paljon :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or the others crazy?
-Albert Einstein-

Indigore
Viestit: 2
Liittynyt: 03.08.2015 01:22
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja Indigore » 07.08.2015 11:50

Tähtitonttu kirjoitti: Tää oli kiinnostavaa, en olekaan ennen törmännyt mihinkään Suomen tilastoihin tässä asiassa. Onhan se ihan hienoa kuulua tuohon 1,1 %:in :D Ja taidan olla melko tyyppilllinen INFJ. Olen viime aikoina kun tutkiskellut jonkin verran näitä MBTI-juttuja samoin kuin joitain muitakin persoonallisuusluokitteluja. Mielenkiintoisia asioita löytynyt ja olen oppinut kyllä itsestäni aika paljon :)
Joo, INFJ taitaa olla kaikkialla harvinaisin tyyppi. Oletko jo käynyt PersonalityCafe:ssa, siellä on kaikille tyypeille omat alafoorumit? Kannattaa ehdottomasti tsekata ja vaikka saman tien myös liittyä jäseneksi. ;)

Tähtitonttu
Viestit: 41
Liittynyt: 06.04.2015 17:02
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja Tähtitonttu » 07.08.2015 12:09

Indigore kirjoitti:
Joo, INFJ taitaa olla kaikkialla harvinaisin tyyppi. Oletko jo käynyt PersonalityCafe:ssa, siellä on kaikille tyypeille omat alafoorumit? Kannattaa ehdottomasti tsekata ja vaikka saman tien myös liittyä jäseneksi. ;)
Jep, tuttu paikka :D Redditissä (INFJ ja introvert-subredditeissä) tulee tosin enemmän pyörittyä, kun jotenkin tutmpi ympäristö ja ymmärrystä löytyy sieltäkin. Kummassakin paikassa on kyllä aivan mahtavaa, kun huomaa että monet asiat, joiden kanssa painin, ovat tuttuja muillekin. Ja huomaa että monilla muillakin on samanlaisia ristiriitaisia ajatuksia INFJ:nä olemisesta. Tavallaan kun rakastaa sitä että näkee asioita ja ymmärtää monia puolia, mutta toisaalta olisi kiva joskus olla vähän sokempi, niin olisi paljon helpompaa...
A question that sometimes drives me hazy: am I or the others crazy?
-Albert Einstein-

ENTP

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja ENTP » 07.09.2015 23:20

INTP ja ISTP poikkeavat monelta osin toisistaan.

ISTP on ehdoton sääntönikkari ja INTP epävarma pohdintanikkari. Näyttävät samalta, mutta eri asiat motivoivat.

Välitilan tyyppejä ei ole, koska jokainen ero implikoi toisen ominaisuuden heikkoutta.

INTP on epäkoordinoitu proffa ja ISTP on tasapainoinen tahdonvoimainen heppu.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa