MBTI-tyyppinne?

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.

Mikä olet?

Voit valita 1 vaihtoehdon

 
 
Näytä tulokset

Avatar
Andras
Viestit: 94
Liittynyt: 01.05.2016 14:11
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja Andras » 01.11.2016 23:44

Itse olen: intuitive introvert + thinking extrovert. MBTI tulkistee sen virheellisesti INTJ:ksi. Mutta oikeasti se on kylläkin Introvert Intuitive Thinking Perceiver. Koska intuitio on perceiving funktio, ei judging funktio. Suurin osa INTJ:n MBTI-testistä saavia on oikeasti: thinking introvert + intuitive extrovert.

Tuon voi ajatella vaikka niin, että aivojeni käyttöjärjestelmä on intuitiivisesti introvertti ja se ajaa useimmiten ekstrovertisti ajattelevia ohjelmia.

Introvertti intuitio on kaikista vaikein selittää, koska se on hyvin persoonallinen. Mutta se kerää alitajuisesti kaikista mahdollisista lähteistä tulevaa informaatiota, löytää yhä paisuvasti näiden (vailla selvää logiikkaa olevia) yhteyksiä syvälliseksi ja laajaksi mutta epätäsmälliseksi holistiseksi visioksi todellisuudesta. Jung on sanonut: intuitiivisen introvertin elämä on kaikista mielenkiintoisinta, mutta samalla se on kaikista raskainta ja vaikeinta.

Ekstrovertti ajattelu on fakta-pohjaista, suorittavaa ja tavoitteellista. Sen toimintaan kuuluu se fakta-tiedon kerääminen että sen rationaalinen käsittely.

Tätä yhdistelmää kuvaa Warren Buffetin sanonta:"parempi olla suunnilleen oikeassa, kuin täsmälleen väärässä" :)

Mara

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja Mara » 02.07.2019 15:02

Intp, sopii mielestäni aika hyvin :D olen aikamoinen introvertti, ja testin tulokset saivat sen aivan oikein.

Introversion 94%
iNtuition 60%
Thinking 74%
Perceiving 61%

PatriciaGallacher
Viestit: 4
Liittynyt: 17.11.2021 06:26
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja PatriciaGallacher » 17.11.2021 11:59

INFP, osuu häkellyttävän hyvin kohdilleen.


————————————————————————————————————
birkenstock madrid

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa