Kuinka kauan viihdyt yksin?

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.

Minkä ajan kuluttua yksinolosta alat tavallisesti kaivata seuraa?

Voit valita 1 vaihtoehdon

 
 
Näytä tulokset

emffi
Viestit: 3
Liittynyt: 18.11.2013 01:21
Viesti:

Kuinka kauan viihdyt yksin?

Viesti Kirjoittaja emffi » 18.11.2013 01:47

Kuinka kauan pystytte nauttimaan pelkästään omasta seurastanne? ;)

EDIT: Sosiaaliseksi kanssakäymiseksi laskettakoon sellainen ulkomaailmassa tapahtuva kommunikaatio, joka ei ole välttämättömien asioiden hoitoa. Kirjoitettu kommunikaatio esim. netissä oman harkinnan mukaan.

Mawerick
Viestit: 109
Liittynyt: 15.04.2013 15:09
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Re: Kuinka kauan viihdyt yksin?

Viesti Kirjoittaja Mawerick » 19.11.2013 11:59

Vaihtelee melko paljon. Jos olen "joutunut" viettämään päivän-pari isommassa porukassa, viikko yksin menee helposti. Normaalisti muutama päivä.

Toisaalta en nyt ole ihan varma voidaanko esim. omille vanhemmille soittaminen laskea varsinaisesti sosiaaliseksi kanssakäymiseksi, jos puhelun syynä on lähinnä velvollisuudentunto :?

-W-
Viestit: 2
Liittynyt: 26.11.2013 18:45
Viesti:

Re: Kuinka kauan viihdyt yksin?

Viesti Kirjoittaja -W- » 26.11.2013 18:53

Vaihtelee. Jos jonkinlaista netissä kirjoittelua tai viestittelyä ei lasketa, niin helposti menee semmoiset 2-4 viikkoa, ehkä jopa ylikin. Jos on ilman puhelinta tai nettiä, niin sitten ehkä viikon tai kaksi. Riippuu vähän tilanteesta aina. Mä viihdyn tosi hyvin omassa seurassani, jos vain on edes vähän jotain mielenkiintoista tekemistä.

eemeli
Viestit: 7
Liittynyt: 10.11.2013 22:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuinka kauan viihdyt yksin?

Viesti Kirjoittaja eemeli » 01.12.2013 18:45

Vaihtelee välillä paljonkin, joskus tarvitsen viikonkin, mutta yleensä kahden-kolmen päivän paikkeilla alkaa mökkihöperyys uhitella ;)

redoct
Viestit: 3
Liittynyt: 20.12.2013 11:13
Viesti:

Re: Kuinka kauan viihdyt yksin?

Viesti Kirjoittaja redoct » 20.12.2013 11:32

Extrovertti puoliso ja kaksi pientä lasta eivät juuri anna tilaisuutta yksin olemiselle. Muutama tunti kuluu hujauksessa, päivänkin jälkeen tuntuu siltä ettei ole saanut tarpeeksi omaa rauhaa. Tiedä sitten, mikä olisi sopiva aika - puhumattakaan siitä, mikä olisi liikaa.

Jotenkin paradoksaalisesti pahin painajaiseni kuitenkin olisi, että olisin yhtäkkiä ainoa ihminen maailmassa (tyyliin leffassa Vanilla Sky). Vaan jos kaiken aikaa olisi tieto siitä, että voisin palata "ihmisten ilmoille" milloin vain, niin kyllä minä itselleni tekemistä keksisin.

anuski
Viestit: 87
Liittynyt: 12.01.2014 02:46
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuinka kauan viihdyt yksin?

Viesti Kirjoittaja anuski » 12.01.2014 03:12

Viikko menee helposti, jos pientä kanssakäymistä netissä ei lasketa. Ilman puhelinta voisin pärjätä useamman päivän, harvoin mulla sille muuta käyttö kuin netin selaaminen onkaan.
Ruoho ei ole vihreämpää naapurin aidan takana. Se on niin vihreää omalla pihallasi, kuin annat sen olla.

Passepartout

Re: Kuinka kauan viihdyt yksin?

Viesti Kirjoittaja Passepartout » 21.02.2014 14:05

Vastasin että päivän. Ei muuten mutta en saa nukuttua yksin. Mörköjä sängyn alla ja vampyyreitä vaatekaapissa, you know. Sinkkuna taisi joskus mennä kolmisenkin viikkoa niin että ainoa ihmiskontakti oli kaupan kanssa. Tai äiti kyllä soitteli mulle välillä, lasketaanko se?

Redoctin tavoin mullekin on tärkeää tietää että ne muut ihmiset on olemassa. Että voisin halutessani nähdä niitä. Parisuhde tuo minulle siksi juuri sopivasti sosiaalista vuorovaikutusta; mies on päivät töissä ja illat treeneissä mutta on kuitenkin olemassa minua varten ja tulee yöksi kotiin. Ja siis kyllä me tehdään juttujakin yhdessä, don't get me wrong.

gnoia
Viestit: 3
Liittynyt: 09.04.2013 15:28
Viesti:

Re: Kuinka kauan viihdyt yksin?

Viesti Kirjoittaja gnoia » 11.03.2014 20:37

Viikko/Kaksi viikkoa menee aika helposti yksin. Enemmänkin varmaan menisi mutta ei ole tullut sellaista tilannetta vielä vastaan. Olisi mielenkiintoista kyllä kokeilla joskus vaikka kuukautta tai useampaa yksin.

Tera
Viestit: 6
Liittynyt: 16.03.2014 17:09
Viesti:

Re: Kuinka kauan viihdyt yksin?

Viesti Kirjoittaja Tera » 16.03.2014 22:47

Riippuu tilanteesta. Jos on viikon loma, niin varmaankin muutaman päivän ja sitten rupee yleensä kaipaamaan ihmiskontakteja :)

Normaalisti, kun on viikot koulussa tai työssäoppimissa on useimmiten ihanaa rentoutua vaikka koko viikonloppu omassa seurassani.

Yksin ollessani, riittävät nämä aktiviteetit (ei siis välttämättä kaikkea saman päivän aikana): netin selailu, tulevaisuuden suunnittelu, hyvä kirja, lenkki, elokuva, sarjat, laulaminen, musiikin kuuntelu

Piiskis
Viestit: 18
Liittynyt: 22.05.2014 14:14
Viesti:

Re: Kuinka kauan viihdyt yksin?

Viesti Kirjoittaja Piiskis » 22.05.2014 15:28

Pari kolme päivää onnistuisi ihan milloin vain ja joskus aikoinaan ennen nykyisen mieheni tapaamista on itsekseen ollessa mennyt jopa viikko. Vastasin siis että viikko.

Olen vieläpä niitä outoja, jotka työskentelevät asiakaspalvelutyössä tästä vetäytyvästä luonteenpiirteestä huolimatta. Joskus jonkin oikein ärsyttävän työpäivän jälkeen tuntuu, että ei halua enää koskaan nähdä ketään. Hehhee... Olisi oikeastaan mielenkiintoista oikein kokeilla kuinka kauan sitä viihtyisi.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa