Käytättekö päihteitä?

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.
Kahvipapu
Viestit: 17
Liittynyt: 05.02.2016 21:58
Viesti:

Re: Käytättekö päihteitä?

Viesti Kirjoittaja Kahvipapu » 07.02.2016 23:39

En ole koskaan käyttänyt kofeiinia vahvempaa.

Karikkorapu
Viestit: 37
Liittynyt: 09.02.2016 11:37
Viesti:

Re: Käytättekö päihteitä?

Viesti Kirjoittaja Karikkorapu » 10.02.2016 11:43

Kahvipapu kirjoitti:En ole koskaan käyttänyt kofeiinia vahvempaa.
Äläkä käytä. Et kadu, jos annat olla.

Minä aikoinaan hörpin alkoholia kuten olin 70-luvun teininä oppinut, kunnes 90-luvulla aloin havahtua siihen, että olen opettamassa itseäni kaappijuopoksi tissuttelijaksi. Alkoholista oli aikoinaan hyötyä: se tuntui vähentävän jännitystä (myös muulloin kuin käyttöhetkellä), mutta riesaksi se muuttui lopulta. Irtipääseminen siitä tavasta oli vuosien homma, enkä ole onnistumisesta varma vieläkään.

Kun Kahvipapu näkyy olevan kahvin ystävä, voin kertoa, että opettelin juomaan kahvia vasta melkein 40-vuotiaana. Nyt, 15 vuotta myöhemmin, kahvi on jokapäiväinen tai vähintään joka-aamuinen juomani. Tuntuu siltä, että kahvin avulla pysyn paremmin viinasta erilläni. Mielikahvejani ovat tummapaahtoiset ruotsalaiset, erityisesti Zoegan kahvit kuten Forza ja Sidamo Ethiopia. Muutkin maistuvat. Löfbergin Crescendo on hyvää sekin.

Työaamun paras hetki on, kun herää riittävän ajoissa, jotta ehtii jauhaa papuja ja tehdä mutteripannussa kunnollisen kahvin. Sitä sitten hörppii siinä ennen muiden heräämistä ja pakollisen lähdön hetkeä, kiireettömästi. Siitä jää niin hyvä kahvin maku suuhun, ettei töissä tee mieli pilata sitä millään vaaleapaahtoisella.

Ihan elämän parhaita hetkiä ovat lauantai- ja sunnuntaiaamujen hetket, kun keittää perkolaattorilla isomman satsin ja saa viettää pari tuntaia kahvia maistellen ja tietokoneelta aamun lehtiä lukien. Siihen menee joskus parikin tuntia. Ulkona aamu valkenee ja linnut pyrähtelevät ruokintapaikalla...

Enna
Viestit: 6
Liittynyt: 29.01.2016 16:12
Viesti:

Re: Käytättekö päihteitä?

Viesti Kirjoittaja Enna » 14.02.2016 15:22

En ole koskaan käyttänyt mitään päihteitä. Kahvia kyllä juon maltilliset kolme kuppia päivässä mutta sitä en päihteeksi laske. ;)

Avatar
Tauno
Viestit: 22
Liittynyt: 16.03.2016 19:30
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Käytättekö päihteitä?

Viesti Kirjoittaja Tauno » 17.03.2016 06:37

En käytä, en juo edes saunakaljaa, tosin nuoruudessa bailasin liikaakin alkoholin kassa. :geek:
En tarvitse ystävää, joka muuttuu kun minä muutun ja joka nyökkää kun minä nyökkään; varjoni tekee sen paljon paremmin.

athmos
Viestit: 14
Liittynyt: 12.03.2016 11:14
Viesti:

Re: Käytättekö päihteitä?

Viesti Kirjoittaja athmos » 17.03.2016 11:31

Itse olen täysin absolutisti, ei myöskään kahvia yms.

Avatar
Helmi
Viestit: 21
Liittynyt: 03.03.2016 21:29
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Käytättekö päihteitä?

Viesti Kirjoittaja Helmi » 17.03.2016 15:39

Itse olen kahviaddikti. Pitäähän sitä yksi pahe ihmisellä olla. :roll:

Avatar
Tauno
Viestit: 22
Liittynyt: 16.03.2016 19:30
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Käytättekö päihteitä?

Viesti Kirjoittaja Tauno » 17.03.2016 19:28

Teetä juon ei kestä vatsa kaffetta? :lol:
En tarvitse ystävää, joka muuttuu kun minä muutun ja joka nyökkää kun minä nyökkään; varjoni tekee sen paljon paremmin.

haave
Viestit: 9
Liittynyt: 19.02.2016 21:44
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: Käytättekö päihteitä?

Viesti Kirjoittaja haave » 14.05.2016 16:37

Tupakkaa en ole koskaan maistanut. Alkoholia en ole koskaan juonut, en ole siis ollut humalassa. Yksinkertaisesti ei vain kiinnosta, huumeista puhumattakaan. Vuosittaiset kahvin juonnit voin laskea vuoden lopuksi sormilla. ;)

zerkalo
Viestit: 5
Liittynyt: 02.06.2016 03:30
Viesti:

Re: Käytättekö päihteitä?

Viesti Kirjoittaja zerkalo » 09.06.2016 23:39

Alkoholia tulee silloin tällöin juotua aika runsaastikin. Joskus on mennyt vähän överiksi ja lopettamista on tullut mietittyä. Pilveäkin on tullut polteltua, mutta eipä tuo kovin kummoiselta ole tuntunut.

Hemmo
Viestit: 2
Liittynyt: 06.06.2016 08:02
Viesti:

Re: Käytättekö päihteitä?

Viesti Kirjoittaja Hemmo » 10.06.2016 08:18

Alkoholista olen paattanyt luopua kokonaan, tuntuu aiheuttavan pelkkaa ahdistusta seka jonkinasteista masennusta kayton jalkeisina paivina. Pilvea polttelen silloin talloin (kerran, max pari kertaa kuussa).
Kahvia en juo enaan, sekin tuntuu lievaa ahdistusta aiheuttavan joten paatin lopettaa koko touhun :) Valkoista teeta juon silloin talloin ja kamomillaa pitkalti joka ilta, kivasti rentouttaa tuo kamomilla ennen nukkumaanmenoa.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa