TV-ohjelmat

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.
Mawerick
Viestit: 109
Liittynyt: 15.04.2013 15:09
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

TV-ohjelmat

Viesti Kirjoittaja Mawerick » 20.03.2015 17:52

Katsotteko tv:tä? Jos katsotte, mitä? Sarjoja, dokkareita? Minkä tyylisiä ohjelmia?

Uteliaisuus heräsi kun telkussa pyörii tällä hetkellä Hurja Remontti, jonka yliampuva ekstroverttimaisuus ärsyttää jokseenkin paljon. Osaltaan varmasti johtuu ko. ohjelman alkuperämaasta jossa ainoastaan överisosiaalisuus ja ulkonäkö ovat tärkeitä, mutta mitä muita vastaavia teille tulee mieleen? Toisaalta, mitä sarjoja/dokkareita suosittelette?

Periaatteessahan tästä aiheesta voisi tehdä vaikka sellaisen "suosittelen tätä" -tyyppisen ketjun, jos nyt jotakuta moinen kiinnostaa.

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: TV-ohjelmat

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 20.03.2015 18:43

Oon kuule Mawerick meinannut luoda tästä samasta aiheesta ketjua jo tovin, mutta en ole saanut vain aikaiseksi. Todellakin on alkanut ottaa tämä TV:nkin yliekstroverttisuus päähän siihen malliin, että olisin itsekin ollut halukas kuulemaan teiltä olenko ainoa. Tuntuu ettei meille introverteille ole oikein nykyisin edes TV:ssä katsottavaa, kun senkin sisältö suunnitellaan ennenkaikkea ekstroverteille.

Eniten tällä hetkellä TV:ssä ottaa päähän kaikki nämä ns. "viihdeohjelmat", jotka ovat olevinaan hauskoja mutta ovat minusta siitä kaukana. Siis vaikka tämä jo päättynyt Posse. Sitten nämä Kingit, Tuubit sun muut, johon on selvästi haettu innoitusta amerikkalaisesta sonnasta. Jo mainittu Hurja Remontti ja muut Nelosen "auttavan sosiaalisen ihanat" ohjelmat ovat myös ihan kauheita. Tosi-tv on tietysti oma lukunsa, jota en tule koskaan ymmärtämään. Onko joillakin oikeasti niin tylsä elämä, että lähtevät vaikka jonnekin Big Brother -taloon rahasumman perässä tai oikein esittelemään itseään. Ja jotkut vielä innoissaan seuraavat tätä kohellusta. Ja ne Selviytyjät vois jo myös pikkuhiljaa lopettaa, oliko 42 tuotantokauden jälkeen vai mitenkä? Huoh...

Toinen ryhmä ohjelmia mitä en kanssa voi sietää on kaikki saippuoopperat ja osa kotimaisista draamasarjoista, jotka menevät niin pahasti yli äyräiden että. Ihan niin kuin kenenkään normaali elämä olisi noin tapahtumarikasta ja muutenkin koko touhusta tulee helposti mieleen että ihan kuin itse sisältö olisi ikäänkuin väkisen äkistettyä.

Oikeastaan hyvin vähän tulee nykyisin TV:tä katsottua laadukkaan sisällön puutteen vuoksi. Jos jotain kuitenkin joskus innostun katsomaan, se on yleensä joku Ylen kunnon dokumentti, asiaohjelma mielenkiintoisesta aiheesta tai sitten esim. National Geographic -kanavan sisällöt. Luonnollisesti uutiset melko säännöllisesti. Enemmän tulee nykyisin kuitenkin elokuvia katsottua kuin sarjoja. Mutta niitäkään ei erikoisia TV:stä näytetä, vain niitä "iki-ihania klassikoita, joita kaikki rakastavat". Onneksi Netflix ja bluraynä ostaminen on keksitty.

Tietysti joskus on ihan kiva huvittuneena seurata näitä "hömppäohjelmia". Esimerkiksi nuoruuden suosikki Simpsoneita katson edelleen ja olen addiktoitunut myös esim. Miehen Puolikkaiden sovinistisuuteen. :lol:

Dilemma
Viestit: 45
Liittynyt: 11.03.2015 08:09
Viesti:

Re: TV-ohjelmat

Viesti Kirjoittaja Dilemma » 20.03.2015 18:57

Katson kyllä ja hyvin pitkälti tosi tv:tä. Tällä hetkellä seurannassa ovat Maajussille morsian, Suomen surkein kuski, Suomen huutokauppakeisari ja Temptation Island Suomi. :mrgreen: Tykkään myös kotimaisista mökki- ja kotiohjelmista, kuten Pientä pintaremonttia, Pientä mökkiremontia, Huvila & Huussi ja Kiinteistökuningatar Kaisa. Katson myös erilaisia dokumentteja pääasiassa Yle Areenasta ja Netflixistä. Ihan mielenkiintoinen oli viinituntemuksen master sommelier -kokelaista kertova dokumentti SOMM sekä Blackfish, joka taas kertoo amerikkalaisen SeaWorld-puiston miekkavalaista ja niiden oloista. Hurja remontti on kyllä... :roll:

Passepartout

Re: TV-ohjelmat

Viesti Kirjoittaja Passepartout » 20.03.2015 19:51

Meillä ei ole telkkaria mutta netin kautta katsellaan. Yle Areenasta aika paljon kun en jaksa katsoa mainoksia.

Dokkareita katsotaan paljon. Tosin nykyään melkein kaikki dokumentitkin on epäinfromatiivista paskaa jossa kuvataan enemmän jotain mistään mitään tietämätöntä läskiä ämmää kuin Intian ihmeitä. Tuntuu että joka dokumentissa kertoja on pääosassa, ei itse asia. Mun mielestä dokkareiden pitäisi olla sellaisia kuin vaikka Silkkitie oli aikoinaan, että miellyttävä miesääni kertoo asioita ja kamera näyttää niitä eikä ihmisiä, paitsi jos ihmiset on dokkarin aiheena. Mutta silloinkin näytetään muita paitsi kertojaa.

Game of Thronesista tykkään joskin siinä ärsyttää jatkuva tarpeeton alastomuus. Puhumattakaan siitä että kaikilla naisilla on aina karvat ajeltuna vaikka kirjasarjassa Martin kyllä näkee vaivaa kuvaillakseen kaikkien alasti esittämiensä naisten häpykarvoituksen. Ärsyttää ihan hirveästi että jos joku pikkuseikka on kirjassa mainittu, siitä ei pidetä kiinni kun filmataan jos vain suinkin mahdollista.

Tykkään myös kaikista Hercule Poiroteista, Ms Marplesta (tosin näissä ne valitettavan usein on MUUTTANEET JUONTA JA LOPPURATKAISUA mistä pitäisi joutua ruoskittavaksi), dekkarisarjoista. Varsinkin jos ne sijoittuu menneeseen aikaan. Modernimmista tykkäsin erityisesti Vera Stanhopesta. Brittisarjoja tulee enimmäkseen katseltua, jenkit yleensä onnistuu pilaamaan melkein kaiken. Brittiohjelmissa sentään ihmiset saattaa olla rumia ja hyvässä lykyssä vielä osaavat näytelläkin. Ovatpa saattaneet historiallista sarjaa tehdessä jopa huomioida senkin, miten ihmiset ovat käyttäytyneet johonkin maailmanaikaan.

Mistään hauskoista ohjelmista en yleensä tykkää koska olen huumorintajuton ämmä, mutta Putoukseen olen ihastunut. Lähinnä siksi että näyttelijöiden muuntautumiskyky on aivan käsittämätön, minulla menee aina tosi kauan kun yritän tunnistaa että kuka tässä nyt esittää ketäkin... Ei ne sketsit mielestäni yleensä kovin hauskoja ole. Kingi sitten taas oli ihan käsittämätön pettymys.

Tosi-tv:tä en kestä, idiootteja joutuu sietämään muutenkin niin paljon että ei niitä enää telkusta viitsi katsella.

Mawerick
Viestit: 109
Liittynyt: 15.04.2013 15:09
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Re: TV-ohjelmat

Viesti Kirjoittaja Mawerick » 20.03.2015 20:57

Tämä ei liity aiempiin vastauksiin mutta tulipa mieleeni, että ekstroverttien olemassaolo on sentään aika hyvä asia. Muuten meillä tuskin olisi hauskimpia kotivideoita.

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: TV-ohjelmat

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 20.03.2015 22:41

Tuli muuten mieleen, että onkos täällä muita jotka vihaavat tätä uutta "sosiaalista TV:tä"? Siis sitä että kaikkiin live-lähetyksiin tungetaan niitä katsojien lähettämiä "hauskoja" twiittejä sun muuta. Niiden taso on tietysti tyyliä "OMG <3 miten ihqu esitys, vähäks siistii". Hmm... minä mahdollisesti katsoisin tätä ohjelmaa, enkä ole kiinnostunut sinun mielipiteistäsi.

Miksi kaikesta pitää tehdä sosiaalista? Jopa televisiossa pitää twiittailla. Kas kummaa kun ei laiteta Facebook-päivityksiä jopa elokuvienkin alalaitaan, jotta "voidaan keskustella reaaliajassa leffan tapahtumista". Elokuvahan ei ole pääasia, vaan se että siitä saadaan puhetta.

:shock:

900
Viestit: 14
Liittynyt: 31.10.2013 19:26
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: TV-ohjelmat

Viesti Kirjoittaja 900 » 20.03.2015 23:06

Telkkareita kyllä löytyy kolme kappaletta, mutta eipä niistä juuri koskaan tule mitään katsottua. Tietokoneella katson joskus MacGyveriä, Kummelia tai elokuvia.

Ja nyt vaalien alla täytyy taas seurata vaalitenttejä, hauskaa katsoa kun "sivistyneet" ihmiset huutavat toistensa päälle ja laukovat uskomattoman typeriä mielipiteitä :)

Noilta Putous/Posse/BB-tyyppisiltä ohjelmilta olen onneksi välttynyt lähes kokonaan. Hirvittävää aivottomille ihmismassoille tehtyä sontaa.

Dilemma
Viestit: 45
Liittynyt: 11.03.2015 08:09
Viesti:

Re: TV-ohjelmat

Viesti Kirjoittaja Dilemma » 20.03.2015 23:29

Ei minua ainakaan televisio-ohjelmien twiitit häiritse, siinähän ne menee ohjelmien mukana. Itse en kyllä vaivaudu twiittaamaan, mutta esimerkiksi Tähdet tähdet -ohjelmassa on kiva kun joku sanoo mielipiteen minun puolestani. :D Onhan siellä nyt muutakin kuin "ihquuu!!111". Eikö se nyt ole melkein sama kirjoittaako mielipiteensä tänne vai suoraan eetteriin.

INTPinson
Viestit: 57
Liittynyt: 12.07.2014 15:43
Viesti:

Re: TV-ohjelmat

Viesti Kirjoittaja INTPinson » 20.03.2015 23:35

Hyvin vähän. Joskus seurasin melko aktiivisesti tosi-tv ym. sarjoja kun muutkin perheessä katsoivat, mutta sitten tajusin, ettei suurin osa niistä oikeasti edes kiinnosta. Urheilua katsoin joskus innokkaasti tv:stä, mutta senkin katsominen on siirtynyt yhä enemmän netin puolelle. Jos jokin ohjelma oikeasti saa mut liimautumaan tv-ruudun ääreen, niin se on yleensä kiinnostava dokumentti. Niitäkin katson kuitenkin vain harvoin.

Q45
Viestit: 69
Liittynyt: 17.03.2015 20:09
Viesti:

Re: TV-ohjelmat

Viesti Kirjoittaja Q45 » 21.03.2015 01:20

Ei tule juuri katsottua telkkaria nykyään, ainoa sarja mitä seuraan on Selviytyjät. Mielenkiintoisin tosi-tv sarja minkä tiedän (ja käsittääkseni yksi ensimmäisiä). Vielä pari vuotta sitten katsoin Subilta niitä jokailtaisia komediasarjoja, mutta vaikka ihan katsottavia ovatkin niin ne on jääneet vähemmälle, koska en omista enää telkkaria ja sarjat tai leffat tulee katsottua koneelta.
Huumaa, Putousta, Big Brotheria ym. en ole koskaan oikein ymmärtänyt, enkä ole kyllä päätäni niillä vaivannutkaan. Yleltä tulisi monia dokumentteja mitkä kiinnostaisi, mutta kun ei ole tapana katsella telkkaria niin nekin jäävät enimmäkseen näkemättä. Viimeisin dokkari minkä katsoin, taisi olla Cosmos - A spacetime odyssey.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa