Kuka olet?

Ketjut, joille ei ole muuta osoitetta...
aura
Viestit: 102
Liittynyt: 04.03.2015 17:46
Viesti:

Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja aura » 19.04.2015 17:05

Stereotyyppinen introvertti ei kai tykkää puhua itsestään, mutta kokeillaan :lol: Tässä ketjussa on siis ideana vaan kertoa vähän laajemmin tai sitten tiiviimmin omasta luonteesta, kiinnostuksenkohteista ja muusta sellaisesta nippelitiedosta, ihan mitä mieleen tulee ja minkä jakamisen arvoiseksi kokee. Vaikka foorumiviesteistä voi rivien välistä lukea, millaista jengiä sivustolla pyörii, moni varmaan tykkäisi tällaisen esittelyketjun kautta selkeyttää kuvaansa muista käyttäjistä.

Eli ei muuta kun näppäimistö laulamaan. Millainen sinä olet ja mitä meille haluat kertoa?

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 19.04.2015 19:55

En halua olla ensimmäinen, joten aurahan voi rohkeena tyttönä vaikka itse aloittaa. ;)

aura
Viestit: 102
Liittynyt: 04.03.2015 17:46
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja aura » 19.04.2015 21:18

^
Ei hitto, meinasin aloitukseen laittaa, että minähän en aloita :lol:

mutta jos tämä rohkaisee ketään muuta kirjoittamaan, niin jotain minusta:

- 20 vuotta
- INFP
- ainakin ja etenkin omasta mielestäni helppo luonne
- mutta hajamielinen ja helposti ajatuksiini uppoava
- ja välillä ylivilkas mielikuvitus
+ outo huumorintaju
tykkään:
~ luonto & eläimet
~ musiikki & elokuvat
~ mukavat ihmiset & diipit keskustelut
~ internet :lol:
~ uusien asioiden oppiminen ja kokeilu, eli elämä yleensä

näpyttelen joskus myöhemmin kattavampaa profiilia, tässä kohtaa ketjua ujostuttaa vielä :lol:

INTPinson
Viestit: 57
Liittynyt: 12.07.2014 15:43
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja INTPinson » 21.04.2015 15:47

Okei, pistetään nyt jotakin.

-23v (kohta 24)
-INTP
-Itseoppinut muusikko
-Jatkuvasti analysoiva teoreetikko, mutta myös vähän taiteilija
-Sellanen, joka tuntee itsensä hyvin, mutta jota muut eivät tunne juuri ollenkaan (edes läheiset)
-Kyselee hyvin harvoin neuvoja, tekee asiat yleensä omin päin
-Hajamielinen

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 21.04.2015 18:48

Kait se on sitten minun vuoro :lol:

Minä
  • 22v
  • INTJ
  • Kuopio
  • Datanomi
  • Luonteeltaan omaperäinen ja mietteliäs realisti
  • Sanottu kiltiksi, ajattelevaksi ja huomaavaiseksi
  • Ainakin mieheksi suhteellisen herkkä (tunteellinenkin)
  • Tuntemattomien seurassa melko hiljainen, ujo ja varautunut, mutta tämä karisee yleensä hyvin nopeasti oikean ihmisen parissa
  • Yleensä minun kanssa tulee hyvin juttuun aina vauvasta vaariin, mutta hyvin harva tuntee minut oikeasti
  • Hyvin huumorintajuinen, kaikki eivät myöskään välttämättä ymmärrä kaikkia vitsejäni (ei pidä loukkaantua)
  • Ulkopuolisista saatan vaikuttaa pidättyväiseltä tosikolta, mutta lähemmässä kanssakäymisessä olen myöhemmin yleensä hyvinkin avoin
  • Oikeaan keskusteluaiheeseen päästessäni minun on jopa vaikea olla hiljaa. Se siitä hiljaisuudesta siis, mitä vieraammat minussa aina huomauttelevat
  • Panostan ehkä jopa keskimääräistä enemmän ulkoiseen olemukseeni, vaikka olenkin mieleltäni ikuinen nörtti :lol:
Tykkään
  • Elämä
  • Musiikki
  • Elokuvat
  • Pelit
  • Luonto
  • Eläimet
  • Tiede
  • Teknologia
  • Kirjoittaminen
  • Valokuvaus
  • Mietiskely
  • Syvälliset keskustelut
Muuta
  • En ole koskaan käyttänyt mitään päihteitä, eikä ole tarkoituskaan (absolutisti)
  • Minulla on monistakin asioista varsin voimakkaitakin mielipiteitä. Yleensä olen kaikesta jotain mieltä, "en tiedä", "ei väliä" on minulle melko tuntematon termi
  • Usein huomaan vaipuneeni täysin ajatuksiini
  • Aikamoinen perfektionalisti. Edes oma työ ei aina kelpaa, saati sitten muiden. Lähes neuroottinen monissa asioissa, kuten puhtaudessa ja järjestelmällisyydessä
  • Arvostan ihmisissä eniten sitä, että he ovat omia itseään. Vaatii rohkeutta olla omanlaisensa, varsinkin jos eroaa massasta. Olen kiinnostuneempi ihmisen ajatuksista ja mielipiteistä kuin hänen saavutuksistaan tai ulkonäöstään.
Harrastettua tulee säännöllisen epäsäännöllisesti myös biljardia ja keilausta sekä sulkapalloa ja tennistä, jälkimmäisiä etenkin kesäisin. Lisäksi shakkia on tullut harrastettua jo vuosia, joten tervetuloa vaan haastamaan siinä. :P

Tähtitonttu
Viestit: 41
Liittynyt: 06.04.2015 17:02
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja Tähtitonttu » 21.04.2015 20:29

Joukon jatkoksi:

-21v
-INFJ
-Melko sosiaalinen, jopa siihen pisteeseen että juuri kukaan tuttu ei usko minun olevan introvertti, vaikka oikeasti olen erittäinkin paljon :D Pystyn vaan helposti laittamaan sosiaalisuusmoodin päälle. Pienemmistä porukoista jopa tykkäänkin, mutta suuremmissa juhlissa on tuo sosiaalisuus kyllä niin pakotettua, enkä sitten kauaa siellä kestäkään...
-Joskus liiankin miellyttämishaluinen, olen vasta viime vuosina oppinut, ettei kaikkia tarvitse miellyttää eikä kaikkien minusta tarvitse tykätä. Nyt on kuitenkin se oma tyyli löytynyt niin vaatteissa kuin musiikissakin.
-Osittain varmaan juuri edellisestä piirteestä johtuen koen olevani sellainen ihminen, jonka kanssa on helppo tulla toimeen. Vaikka minusta on hankalaa esimerkiksi uudessa paikassa tutustua ihmisiin, niin jotenkin se vaan aina onnistuu. Tutussa porukassa olen rohkeampi ja usein huomaan olevanikin se tyyppi joka esim. uusia työkavereita eniten auttaa, neuvoo ja yrittää tutustuttaa porukkaan. Jos en jostain ihmisestä tykkää, yritän vain kiertää kaukaa niin pitkään kuin mahdollista ja välttää sanomasta mitään ilkeää. Tämä ei kuitenkaan tarkoita ettenkö esim. puolusta arvojani vaan joissain tilanteissa saatta tulla erittäinkin kipakasti takaisin. Toisten mollaamista, vähättelyä, seläntakanapuhumista tai syrjintää esim. ihonvärin, taustan tai seksuaalisen suuntautumisen perusteella en siedä.
-Ja juu, minulla on paljon minulle tärkeitä arvoja. Mielestäni kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseen ja pystyn kyllä sivistyneesti keskustelemaan arvomaailmaltaan hyvin erilaisten ihmisten kanssa. Mutta kyllä pään sisäisesti joskus huudan päin niiden naamaa kun en voi ymmärtää miten ihmiset voi olla niin kapeakatseisia/suvaitsemattomia/itsekkäitä... :x
-Minulla on erittäin suuri ero siinä laskenko ihmiset tutuiksi vai ystäviksi. Tuttuja riittää ja varmaan introvertiksi jopa huomattavan paljon, mutta kaikki nuo tutut ovat kuitenkin sitä porukkaa jonka kanssa voi pitää hauskaa pari kertaa vuodessa ja sitten tarvitseekin sen lopun ajan toipumiseen tuosta ylisosiaalisuudesta. Ystäviä sen sijaan on vain muutama, ja (onneksi) ovat sellaista porukkaa jonka kanssa ei nähdä kovin usein, mutta niillä kerroilla on sitäkin hauskempaa ja rennompaa ja tuntuu ettei aikaa olisi kulunut yhtään :D Toisaalta noista ystävistäkin vain yksi on sellainen jonka olen oikeasti päästänyt vähänkään lähemmäs, olen kuitenkin erittäin tarkka siitä ketkä minut oikeasti tuntevat.
-Olen huumorintajuinen, kakkapissa/alapääjutut ei iske, ja stand-upkaan ei ole oikein mun juttu (koska paitsi että en usein tykkää niiden vitseistä, pelkään myös kuollakseni ettei kukaan naura, vaan vitsiä seuraa vaan epämukava hiljaisuus). Muuten kyllä kelpaa monenlainen hauskutus.
-Olen liiankin empatiakykyinen, muitakin kuin stand-up-koomikkoja kohtaan. Joskus tekee elämästä hieman hankalaa, mutta toisaalta, mieluummin osaan eläytyä muiden tunteisiin ja ottaa ne huomioon kuin että olisin vain itsekäs..
-Joskus tuntuu että elän enemmän pääni sisällä kuin oikeassa maailmassa. Olen pienestä asti kehitellyt päässäni hahmoja, joiden elämän tapahtumia ja niihin liittyviä ihmisiä olen suunnitellut hyvinkin pitkiä aikoja ja erittäin yksityiskohtaisesti. Nyt vahvinta ja eniten kehittelemääni maailmaa olen suunnitellut varmaan kuutisen vuotta. En yleensä tästä tavasta kenellekään kerro, kun jotenkin on sellainen tunne ettei ymmärrystä tulisi ihan joka suunnalta :D

Tykkään:
-Koirat ja eläimet muutenkin.
-Luonto, kaikissa muodoissa, kaupunkiluonto ihan yhtälailla kuin joku erämaa. Helsingin keskuspuisto on varmaan lempipaikkani kaikista, henkireikä kaupungin hälystä :D
-Lukeminen, kaikki käy
-Musiikki, aina musiikki soimassa. Kuuntelen kaikenlaista Sigur Rósista Röyksoppiin. Kuitenkin aika tarkka olen siitä mikä kelpaa, epämieluista musiikkia en kauaa kestä (kestän jotenkin jos naapuri huudattaa täysillä Coldplayta, mutta Nirvana menee liian pitkälle). Pianoa soitan myös.
-Juokseminen, en mikään himomaratoonari ole, mutta yleensä kyllä vähintään kolmisen kertaa viikossa käyn lenkin tekemässä. Tuskaisten koulun liikuntatuntien jälkeen meni hetki ennen kun tajusin että liikuntahan voi olla kivaakin. En ikinä ole ollut mitenkään erityisen huono liikunnassa, mutta ne ikuiset joukkuelajit tympi ja paljon... Juosta saa yksin musiikki korvilla ja mikäs sen parempaa :D
-Tv-sarjat, näitäkin riittää, vaikka usein kyllästynkin helposti, jos juonikuviot ei miellytä.
-Opiskelu, olen aina ollut ihan hyvä koulussa, vaikka usein tuo kuuluisa introverttien keskittymikyky onkin suuntautunut noiden edellämainittujen mielikuvitusmaailmojen rakentamiseen eikä niinkään koulujuttuihin... Mutta jotenkin opiskelu on aina ollut kivaa, on hienoa oppia uutta, etenkin kun saa yksin paneutua mieluisaan aiheeseen. Se onkin sitten se ongelma että jos asia ei kiinnosta, niin en jaksa niihin samalla tapaa keskittyä. Nytkin olen kuukausia yrittänyt ymmärtää fysiikan lakeja ja kaavoja, mutta pää tuntuu olevan aivan seula. Ja kuitenkin päähän mahtuu helposti satoja koirarotuja ja biologian kiinostavat jutut jää kyllä mieleen.

No huh, tulipas siitä pitkä, eiköhän siinä ollut tältä erää tarpeeksi kurkistusta Tähtitontun maailmaan... :D
A question that sometimes drives me hazy: am I or the others crazy?
-Albert Einstein-

Q45
Viestit: 69
Liittynyt: 17.03.2015 20:09
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja Q45 » 22.04.2015 00:39

No jos sitä itsekin tiiviisti jotain:

-91-syntynyt
-INTJ
-Insinööriopiskelija, suuntautumisena koneautomaatio
-Luonteeltani rauhallinen ja vähäsanainen, harkitsevainen, todella kärsivällinen
-Huumorintajuinen vaikken siltä aluksi aina vaikutakaan, varsinkin musta ja typerä huumori nappaa
-Realisti, vahva oikeudentaju, pyrin pitämään periaatteistani kiinni
-Tarkka, jopa perfektionisti, monissa asioissa, etenkin omia tekemisiäni kohtaan
-Arvostan paljon niitä muutamia ihmissuhteita mitä minulla on, vaikken tätä kovin usein osoitakkaan
-Soitan koskettimia metallibändissä, musiikki ollut aina lähellä sydäntä
-Kiinnostunut mm. tieteistä, ja varsinkin kosmologiaan ja maailmankaikkeuteen liittyvistä asioista
-Muita harrastuksia ja mielenkiinnonkohteita mm. lukeminen, satunnainen (flash)ohjelmointi, elokuvat, pyöräily, 3D-mallintelu, käsityöt/rakentelu jne...

Dak
Viestit: 29
Liittynyt: 09.03.2015 23:22
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja Dak » 22.04.2015 08:30

Kerrotaan nyt sitten jotain:

- mies, vuosimallia 1976
- I*TJ tai ehkä jopa I*T*
- kaiketi Asperger
- eronnut, lapsia on
- fyysikko, itseoppinut ohjelmoija
- musiikka soi yleensä taustalla, rock tai heavy
- elokuvafriikki, suosikkeja erityisesti fantasia/scifi
- PC-pelaaja, RPG, Civilization tms.
- kuntosalilla tulee välillä käytyä ja koiria kusetettua
- omituinen huumorintaju, epävarmuuden kätkeminen huonoilla vitseillä
- pessimistis-realisti
- en polta, en juo viinaa enkä kahvia
- vaativa itseäni kohtaan

joniimo
Viestit: 1
Liittynyt: 29.04.2015 20:04
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja joniimo » 29.04.2015 21:42

Kai sitä voisi kommentoida jotain tähän, kun kerran tänne päätin rekisteröityä.

- Mies, -93
- INFP-T (Turbulent)
- Hiljainen ja sulkeutunut, jollei osata esittää oikeanlaisia kysymyksiä. Puhun, kun on asiaa.
- Vietän paljon aikaa sosiaalisessa mediassa ja tykkään kasvotusten verkostoitumisesta samoista asioista (mm. sosiaalisesta mediasta) kiinnostuneiden ihmisten kanssa, minkä vuoksi yllätyin introvertiudestani perehtyessäni MBTI.
- Kuuntelen toisinaan paljon musiikkia.
- Tykkään oppia uutta.
Difficult to Get to Know - INFPs are private, reserved and self-conscious. This makes them notoriously difficult to really get to know, and their need for these qualities contributes to the guilt they often feel for not giving more of themselves to those they care about.
- http://www.16personalities.com/infp-str ... weaknesses

Dilemma
Viestit: 45
Liittynyt: 11.03.2015 08:09
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja Dilemma » 30.04.2015 12:02

Minusta:

- 31-vuotias nainen
- ISFJ
- AMK-opiskelija
- sisäilmaihminen
- nettiriippuvainen
- vela
- humoristinen, mutta itse nauran todella harvoin
- kaupunkilainen
- tarkka ja vaativa joissain asioissa paitsi itseäni, myös muita kohtaan
- itsenäinen ja itsepäinen
- määrätietoinen: jos päätän haluta jotain asiaa, teen kaikkeni saadakseni sen ja yleensä saankin (esim. opiskelupaikka, työpaikka jne.)
- suuressa joukossa enemmänkin tarkkailjan roolissa, mutta en ole mielestäni (enää) kovin ujo

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija