Perhe ei ymmärrä..

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.
Je_nnni
Viesti:

Perhe ei ymmärrä..

Viesti Kirjoittaja Je_nnni » 30.10.2014 19:48

Elikkäs tilanne on tälläinen:
Muutin isäni luo asumaan toiselle paikkakunnalle, eikä ole paljoa kavereita joiden kanssa viettää aikaa. Mua se ei haittaa ollenkaan, mutta vanhemmat ja sisarukset ei ymmärrä sitä, että viihdyn suurimman osan ajasta yksin. Ei tämä tilanne muuten haittaisi, ärsyttää vaan se kun he kokoajan huomauttelevat asiasta että miksi et vietä aikaa enemmän kavereiden kanssa ja samalla olevat huolissaan mun ihmissuhdetilanteesta. Olen monta kertaa selittänyt että viihdyn hyvin yksisteni, mutta ei se ole silti mennyt perille. En kuitenkaan halua että he ajattelevat että olen koulukiusattu ym koska en ole :D uskon että muillakin on ollut samankaltaisia tilanteita joten: miten olette selittäneet ihmisille introverttiyden? Onko muiden ollut vaikea ymmärtää oma tilanteenne?unohdin sanoa vielä sen että koulussa vietän aikaa vähäisten kavereitteni kanssa joka on minulle tarpeeksi ja haluan olla illat yksin rauhassa.

Mawerick
Viesti:

Re: Perhe ei ymmärrä..

Viesti Kirjoittaja Mawerick » 01.11.2014 16:23

Olen kyllä huomannut sen, että ekstroverttien on äärimmäisen vaikeaa ymmärtää introvertteja. Toisinpäin homma toimii paremmin.

Voisitko mahdollisesti ohjata heidät lukemaan tätä sivustoa? Ehkä se auttaisi heitä näkemään, ettei sinussa ole mitään vikaa vaikka viihdytkin itseksesi.

Anon

Viesti Kirjoittaja Anon » 02.11.2014 23:13

Jep, tiedän tunteen. Porukat valittavat silloin tällöin, että minun täytyisi olla enemmän ulkona ja/tai kavereiden kanssa, mutta kun se riittää, että olen koulussa koko ajan kavereiden seurassa. Sitä paitsi he asuvat melko kaukana minusta ja koulusta, asun siis itse lähellä koulua. Matkustaminen luokseni kestäisi ainakin 40 minuuttia, ja heidän täytyisi lähteä juuri tiettyyn aikaan, sillä aikaan x tuleva bussi voi olla ainoa, jolla pääsee takaisin.
Mutta nyt sinun ongelmaasi: Näytä/kerro heille introverteistä, ja toivo heidän ymmärtävän, että tarvitset introverttinä ''tavallista'' enemmän omaa aikaa ja rauhaa.
Olen muuten myös nuori, jos et vielä saanut pääteltyä. :D

xoriah
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xoriah » 12.11.2024 02:23

Vastaa Viestiin