Ovatko lapsenne perinneet introvertti luonteen?

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.
vgran
Viestit: 13
Liittynyt: 27.08.2013 22:27
Viesti:

Ovatko lapsenne perinneet introvertti luonteen?

Viesti Kirjoittaja vgran » 18.07.2014 16:43

Kysymys koskenee introverttejä joilla on lapsia.
Eli, ovatko lapsenne itsekin introverttejä tai sellaista havaittavissa?
Bonus kyssärinä ovatko sisaruksenne myöskin introverttejä? Vai pitäisköhän tälle kysymykselle tehdä erillinen ketju :roll:

oman tien kulkija
Viestit: 10
Liittynyt: 28.10.2013 03:09
Viesti:

Re: Ovatko lapsenne perinneet introvertti luonteen?

Viesti Kirjoittaja oman tien kulkija » 18.07.2014 20:36

vgran kirjoitti:Kysymys koskenee introverttejä joilla on lapsia.
Eli, ovatko lapsenne itsekin introverttejä tai sellaista havaittavissa?
Bonus kyssärinä ovatko sisaruksenne myöskin introverttejä? Vai pitäisköhän tälle kysymykselle tehdä erillinen ketju :roll:
Minulla ei ole lapsia eikä sisaruksia. Tätä ei kysytty, mutta mielestäni kysymyksen voi kääntää toisinpäin ja verrata itseä omiin vanhempiin. Olen aikuinen introvertti ja molemmat vanhempani ovat introvertteja. Olen persoonallisuudeltani silti ihan toista maata verrattuna heihin. Minun ymmärrykseni mukaan esimerkiksi identtisissä kaksoisparissa voi toinen olla introvertti ja toinen ekstrovertti, joten perinnöllisyys ei selitä tätä eroa, koska heillä on keskenään samat geeenit. En ole mihinkään tutkimuksiin perehtynyt, jos sellaisia edes on olemassa. En halua viedä pohjaa tältä alkavalta ketjulta, sillä aihe on tietysti ihan hyödyllinen ja varmasti monelle kiinnostava ja aiheellinen, mutta mietin vain oliko tässä kysymyksessä jokin pohjimmainen tarkoitus vai oliko tämä pelkkä kysely? Tietysti jos halutaan vinkkejä vanhempana oloon, niin olen siitä asiasta ihan hiljaa. :lol:

vgran
Viestit: 13
Liittynyt: 27.08.2013 22:27
Viesti:

Re: Ovatko lapsenne perinneet introvertti luonteen?

Viesti Kirjoittaja vgran » 19.07.2014 18:24

oman tien kulkija kirjoitti:
vgran kirjoitti:Kysymys koskenee introverttejä joilla on lapsia.
Eli, ovatko lapsenne itsekin introverttejä tai sellaista havaittavissa?
Bonus kyssärinä ovatko sisaruksenne myöskin introverttejä? Vai pitäisköhän tälle kysymykselle tehdä erillinen ketju :roll:
Minulla ei ole lapsia eikä sisaruksia. Tätä ei kysytty, mutta mielestäni kysymyksen voi kääntää toisinpäin ja verrata itseä omiin vanhempiin. Olen aikuinen introvertti ja molemmat vanhempani ovat introvertteja. Olen persoonallisuudeltani silti ihan toista maata verrattuna heihin. Minun ymmärrykseni mukaan esimerkiksi identtisissä kaksoisparissa voi toinen olla introvertti ja toinen ekstrovertti, joten perinnöllisyys ei selitä tätä eroa, koska heillä on keskenään samat geeenit. En ole mihinkään tutkimuksiin perehtynyt, jos sellaisia edes on olemassa. En halua viedä pohjaa tältä alkavalta ketjulta, sillä aihe on tietysti ihan hyödyllinen ja varmasti monelle kiinnostava ja aiheellinen, mutta mietin vain oliko tässä kysymyksessä jokin pohjimmainen tarkoitus vai oliko tämä pelkkä kysely? Tietysti jos halutaan vinkkejä vanhempana oloon, niin olen siitä asiasta ihan hiljaa. :lol:
Vanhemmistani isäni on ihan sosiaalinen ihminen mutta äitini sitten sellainen joka on aika hiljainen. En kyllä usko, että se olisi periytyvää mutta omat lapsistani esikoinen on kyllä introvertti mutta hänen sisko sitten tykkää, että ympärillä on plajon kavereita.
Ehkä kasvatusymrpäristö vaikuttaa luonteeseen?

Mawerick
Viestit: 109
Liittynyt: 15.04.2013 15:09
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Re: Ovatko lapsenne perinneet introvertti luonteen?

Viesti Kirjoittaja Mawerick » 20.07.2014 08:48

Minullakaan ei ole lapsia, mutta isäni on selvästi introvertti. Tajusin tosin asian vasta sen jälkeen kun oma introverttiuteni selvisi.

Passepartout

Re: Ovatko lapsenne perinneet introvertti luonteen?

Viesti Kirjoittaja Passepartout » 21.07.2014 13:18

Isäni on introvertti (ja luultavasti myös INTJ), äiti ja sisko ekstrovertteja. Äiti tosin viihtyy itsekseenkin, sisko ei osaa olla yhtään yksin. Lapsia ei ole, mutta sisaren lapset vaikuttavat hyvin ekstroverteilta (toinen on jo teini, toinen 6 v.)

excuse me
Viestit: 11
Liittynyt: 16.07.2014 18:32
Viesti:

Re: Ovatko lapsenne perinneet introvertti luonteen?

Viesti Kirjoittaja excuse me » 23.07.2014 18:57

Lapsistani toinen on introvertti, toinen ekstrovertti. Myös sisaruksistani toinen on introvertti, toinen ekstrovertti. Sama koskee vanhempiani, äiti on introvertti, isä ekstrovertti.

anuski
Viestit: 87
Liittynyt: 12.01.2014 02:46
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ovatko lapsenne perinneet introvertti luonteen?

Viesti Kirjoittaja anuski » 24.08.2014 19:37

Lapsia minulla ei ole, mutta molemmat siskoni ja äitini ovat kyllä enemmän tai vähemmän introvertteja myös. Aika mielenkiintoinen fakta itse asiassa näin asiaa mietittynä..
Ruoho ei ole vihreämpää naapurin aidan takana. Se on niin vihreää omalla pihallasi, kuin annat sen olla.

Vieras

Re: Ovatko lapsenne perinneet introvertti luonteen?

Viesti Kirjoittaja Vieras » 07.09.2014 11:05

Isäni on introvertti ja yksi neljästä lapsestani ( perustuu tosin olettamukseeni), koska on hyvin samanlainen kuin minä varsinkin olin nuorempana- ekstrovertti naamio yllä-

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa