Työhaastattelu

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.
Petra
Viesti:

Re: Työhaastattelu

Viesti Kirjoittaja Petra » 29.01.2017 18:22

Olen sosiaalinen kyllä mutta kaikkeen ei vain taivu. Olen parhaimmillani kahden hoidettavan kanssa. Ne kollegat ovat omaa lajiaan enkä usko että tarvitsee kovin selitellä.

Yksi nuori miespuolinen hoitaja on erikoisen hiljainen. Merkit viittaavat sylttytehtaalle. Asiakkaat kuvailee että se hiljainen poika kävi. Minä olen varmaan se iso räpätäti.

Migreenikortin käyttö tuntuu luontevalta sillä seurauksena on migreeni.

Andras
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Andras » 11.02.2017 23:45

Pienikala kirjoitti: No se ei ole ongelma mutta mitä ihmettä te juttelette pomojen kanssa? Työasioista puhuminen on helppoa mutta toisinaan tuntuu siltä, että haluavat jutella niitä näitä.
No olen itse nykyään pomo, mutta on mullakin esimies. Toi riippuu aika paljon siitä pomosta. Aika monet haluaa pitää jonkinverran etäisyyttää alaisistaan, niin sellaiset puhuvat enimäkseen työasioista. Jos sitten taas on sellainen pomo, joka ei pidä etäisyyttä, siihen kannattaa suhtautua kuin keneen tahansa tuttuun.
Pienikala kirjoitti: Yleensä olen tehnyt varmaankin väärin kun en ole osannut kommentoida mitään.... Mutta mikä kommentti on asiallinen etteivät suutu minuun?
Kaikkiin sellaisiin aiheisiin ei kannata sanoa mitään, mistä ihmisillä voimakkaita mielipiteitä, kuten vaikka politiikka ja uskonto. Vaikka mieli tekisi. Eikä kannata haukkua kenenkään musiikkimakua tms.
Pienikala kirjoitti:Kamalinta on kun heittävät jonkun vitsin.... Pitääkö aina nauraa? Vaikka olisi kaksimielinen tai rasistinen?
No ainakaan ei kannatta suuttua sellaisista. Varsinkin jos se vitsi ei kohdistu sinuun.
Pienikala kirjoitti:Entä jos työkaverina on laiskimus? Eli tauottelee ja tupakoi vaan eikä tee mitään. Sitten pomo tulee kysymään miten on menny? Mitä siihen voi sanoa?
Käykö se pomo usein siellä paikalla? Jos se ei ole siellä läsnä koko ajan. Niin kannattaa kertoa lista siitä mitä sinä olet itse tehnyt ja mitä aiot seuraavana tehdä, tai kysyä että mikä on tärkein homma seuraavaksi. Sitten vaikka lopuksi sanoa, että täytyy tästä palata hommiin.
Että joo minähän se olen tässä kaikki työt tehny ja toinen vaan vetää lonkkaa, mutta kun hän osaa puhua asiat niin, että olisi muka tehnyt mutta minä en...
Toi kannattaa koittaa sanoa ennen kuin muut ehtii sanoa, puhut vaikka päälle jos tarvii, ja käytät minä muotoa.

Pienikala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pienikala » 12.02.2017 06:31

Huh! Nyt on jo jokunen viikko takana uudessa työpaikassa ja päätin, että teen suurinpiirtein kaiken erilailla kun ennen!

Olen keskeyttänyt työt aina kun joku haluaa jaaritella ja yrittänyt parhaani puhua siitä asiasta mistä nyt haluavatkin... Paarustanut kahville kaikilla tauoilla ja yrittänyt olla läsnä keskusteluissa... No, Andraksen vinkki siitä, ettei parane sanoa mitään jos jollakin on vahvoja mielipiteitä tuli liian myöhään koska ajauduin jo sanailemaan lestadiolaisen kollega kanssa.... Kaipa se nyt kääntyi kuitenkin positiiviseksi koska onneksi hän on mukava ihminen enkä halua riidellä....

Toinen työkaveri kävi jutustelemassa ja kertoi, että arvostavat firmassa sellaista työntekijää joka ei koko ajan soittele ja kysele neuvoja ja osaa tehdä päätöksiä itsekin, kuulostaa lupaavalta!
Kuitenkin se seikka, ettei myöskään mitään negatiivista sanomista saisi tulla on sitten vaikeammin toteutettavissa! Olen tehnyt päätöksen, että sanon epäkohdasta kerran ja jos johto ei puutu asiaan niin annan sen olla. Jos en pääse etenemään niin en etene sitten. Jätän homman siihen ja odotan kunnes epäkohta poistuu, se on kylläkin vaikeaa minulle mutta jospa sitten eivät alkaisi inhoamaan minua?

Toinen melkeinpä mahdoton tilanne on se kun venäjänkielinen työkaverini soittaa radio sputnikaa täysillä enkä jaksaisi kuunnella. He ottavat heti välittömästi nokkiinsa jos sanon radiosta ja jos tuon omani ja soitan novaa he eivät sammuta omaansa!!!?? No nyt en oikein uskalla tehdä mitään... Kärsin vaan... Ehdotuksia?

xoriah
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xoriah » 11.11.2024 20:46

Vastaa Viestiin