Uusi Introvertti ilmottautuu.

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.
intro68
Viesti:

Re: Uusi Introvertti ilmottautuu.

Viesti Kirjoittaja intro68 » 12.06.2019 18:24

Yksi uusi Pirkanmaalta ilmeisen hiljaiselle palstalle. Erinäisten tapahtumien jälkeen tein MBTI:n ja tuloksena oli ISTJ-T, 92 % introversiolla. Järkytys oli lievä sana, kun testipalautteessa oli kovin tarkasti kuvattu Logistikkoa l. itseäni mm. "ei pukeudu värikkäisiin vaatteisiin", "samanlainen hiustyyli pitkän aikaa" yms. yms.

Oon 50-vuotias mies, kerran naimisissa ollut ja sen jälkeen pitkässä avoliitossakin. Molemmista jo vuosia sitten eronnut. Vaimoni jo tuolloin vajaa parikymmentä vuotta sitten piti minua aspergerina tms. outolintuna, kun paljon vietin aikaa omassa yksinäisyydessäni. Tuolloin enkä edes myöhemminkään osannut sitä yhdistää introvertteyteen.

Työelämän aloitin it-alalla ja lamavuosina useiden yt:den jälkeen kouluttauduin sosiaalialalle. En siis tuolloinaan itseäni ymmärtänyt :mrgreen:. Nyt oon siinä mielessä hyvässä työyhteisössä, että meitä ei vuorossa ole kuin 2-4 työntekijää, jolloin vielä tulen juttuun muiden kanssa. Vuoronvaihdot ovat yhtä helvettiä kaaoksen ja muun härdellin keskellä. Usein vetäydynkin tilanteesta tuolloin jonnekin omaan rauhaan. Oikeastaan nyt vasta ymmärrän miksi :lol:

Yllätys, yllätys, että harrastukset ovat sellaisia yksin harrastettavia asioita. Koskaan ole mistään joukkulajeista innostunut. Ulkoilua eri muodoissa ja tietokoneen ääressä ihmettelyä siis.

Parisuhdetta sitä kaipaisi jakamaan arkea, mutta nopeastihan nuo suhteet ovat kariutuneet juuri oman ajan tarpeeseen. Ehkä sitä nyt osaisi kertoa tuosta tarpeesta varovaisen selkeästi. Ainakin treffi-ilmossa on useilla sanoilla kerrottu oman ajan tarpeesta yms. introvertteydestä. Toivoa en siis vielä ole menettänyt.

Nasuttaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nasuttaja » 13.06.2019 15:08

Minäkin ilmoittaudun. Olen huomannut erakoituvani enemmän, mitä vanhemmaksi tulen (34v atm.)

Olen oikeastaan aina nauttinut omassa rauhassa olemisesta ja hiljaisuudesta. Parisuhteitakaan en ole kokeillut, kun tuntuu ettei minulla ole oikein yhteistä aivokemiaa tai intressejä kenenkään kanssa. Työkavereiden ja vanhojen ystävien kanssa tulee toimeen, koska he tuntevat minut, mutta uusia tuttavuuksia syntyy tosi tahmeasti kun ei vain jaksaisi jutella kenenkään kanssa :mrgreen:

Kyllähän sitä välillä miettii, että mitä jää välistä kun vetäytyy kuoreensa, mutta kyllä sitä on tähän mennessä elämää alkanut jo suht hyvin huomaamaan, että kuka on sellainen ihminen jonka kanssa juttelusta voisi syntyä jotakin.

AnttiR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AnttiR » 13.09.2019 19:14

Täällä kirjoittelee 21-vuotias mies Keski-Pohjanmaalta. Testin mukaan olen 85% introvertti, ja tämän pystyn kyllä hyvin allekirjoittamaan.

Tykkään tehdä asioita yksin ja oikeestaan tarvitsen päivittäin useamman tunnin pelkästään yksinoloa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etten haluaisi olla ihmisten kanssa. Ihan mielelläni vietän silloin tällöin aikaa tiettyjen kavereiden kanssa pienellä porukalla tai kahdenkesken, mutta isommat ihmisjoukot tai massatapahtumat aiheuttavat lähinnä v#tutusta, ja pyrin välttelemään tällaisia tilanteita.

Introverttiydestä huolimatta tulen mielestäni hyvin toimeen ihmisten kanssa, esimerkiksi työpaikalla tai nyt ammattikorkeassa. Saan sanottua kaiken tarpeellisen ja vähän enemmänkin, mutta tyhjänpäiväiseen small talkiin en ryhdy, joten jos kanssani ei keskustella mielenkiintoisista asioista, keskustelu loppuu.

Vastaa Viestiin