Harrastuksista

Keskustelua harrastuksista.
Passepartout

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Passepartout » 20.02.2014 21:26

Jooga, Pilates. Kotona yksin tietysti nyt kun olen perusasiat oppinut. Lisäksi käyn toisinaan tuollaisten yksin tehtävien lajien esittelykursseilla: Qi Gong, Asahi, Taiji.

Rakki Piskinen ja Ulkona Kävely. Kävellä olen tykännyt aina ja koira motivoi lisää.

Zenin harjoittaminen, kaikenlaiset kokeilut keittiössä -liittyi niihin sitten kulinarismi, saippua tai kallotrofeet. Milloin mihinkin aiheeseen jumittaminen.

Lukeminen tietysti on parasta maailmassa.

anuski
Viestit: 87
Liittynyt: 12.01.2014 02:46
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja anuski » 21.02.2014 23:11

Mulla on viime aikoina alkanut kiinnostaa jääkiekko. Haluaisin alkaa harrastaan sitä, mutta hirvittää kyllä se porukassa olo. Menisin ihan outojen ihmisten pariin, ja joukkue on kuitenkin aika iso. Että saa nähdä. Ja onhan se laji aika kallista myös harrastaa että sikäli..
Ruoho ei ole vihreämpää naapurin aidan takana. Se on niin vihreää omalla pihallasi, kuin annat sen olla.

Dank McHigh

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Dank McHigh » 22.03.2014 00:24

Morjens,

Siisti avaus olisi kaiketi sanoa että harrastan jazzia... Vaan harrastan minä tuon jazzin itseopiskelun/kuuntelemisen lisäksi muutakin; puntteja kolistelen, kirjoja lueskelen (lähinnä tietokirjallisuutta, psykologiaa, sekä historiaa... sci-fiä pitäisi tosiaan enemmän), lenkkeilen kun muut nukkuvat, ja pyörin netissä tiedon/musiikin/viihteen perässä.

Musiikki on mulle tärkeää, enkä nyt siis puhu pelkästä fuusiojazzista (monet genret uppoaa, ei ole sentään ihan noin suppea musiikkimaku!). Kitaraa, bassoa, ja koskettimia soitan, vaikken siis minkäänlaista koulutustaustaa noihin omaa. Laulaa en nykyään viitsi, koska äänieristys on tämänhetkisessä asunnossa pahvilaatikkotasoa... Omaksi ilokseni räpellän, en viitsi uskoa että mihinkään bändiin tällaista omituista hippiä kaivataan. ;)

Luonto ja liikunta ovat aina näytelleet tärkeää osaa elämässäni, ja noiden kahden kombinaatio... Kuulostipa olevan muidenkin mieleen! Pikkukylässä kasvoin, ja tänne siis palasin. Mutta yksinäisyys on ajanut pikkuhiljaa siihen pisteeseen, että sinne luontoonkin kaipaisi jonkun kaveriksi ihmettelemään. Sitten jos sinne yksin menee, niin toivoo että olisi joku jakamassa sen hetken. Säälittävääkö? Enpä tiedä... Te "herkkikset" kai ymmärrätte. Kenties, ehkäpä. :)

Nii'in. En enää nykyään osaa nauttia yksinäisyydestä, koska olen yksin aivan liian paljon. Milteipä koko ajan. Ajankäyttöni on löperöä, ja musikaalinen/liikunnallinen inspiraatiokin kärsii tästä... Ratkaisuna kummittelee uusiin ihmisiin tutustuminen. Ou nou. Kynnyskysymyskö? Se "kynnys" taitaa vaan olla muuriluokkaa, sen verta paha elämäntapa tästä yksinäisyydestä on mulle tullut.

Mitähän vielä... Ruoanlaitosta tykkäilen, vaikka yhdelle ihmiselle kokkaaminen tuntuu ihan turhalta kikkailulta. Lisäksi, omat kirjoitushommani kaatuvat aina pilkunviilaamiseen ja ylianalysoimiseen. Itsekriittisyyteni takia hylkään yksittäisen tehtävän nopeasti, ja aloitan alusta.

Siinäpä riittävästi minusta, hyvät keväät itse kullekin! :D

ronja
Viestit: 7
Liittynyt: 06.02.2014 01:08
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja ronja » 22.03.2014 01:22

Niin, lyhyesti vois sanoa vain että samat kuin edellä : Kaikenlainen lukeminen ja sepustelu, musiikin kuuntelu, hyvät tv-ohjelmat, käsityöt, ulkoilu ja erilaisten tietojen keräily, vain tiedonhalusta ja viimeaikoina netti ja facebook, jossa saa harrastaa sosiaalisuutta ja kirjoittelua juuri sen verran kuin milloinkin huvittaa .. eiköhän ne siinä ollut ..

Ola

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Ola » 23.04.2014 07:39

Käyn kullankaivuussa Lapissa

Piiskis
Viestit: 18
Liittynyt: 22.05.2014 14:14
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Piiskis » 22.05.2014 14:20

No yllättäen harrastan jo monen muunkin mainitsemaa lukemista paljon, ja sitten käsitöitä, lenkkeilyä luonnossa (useimmiten koiran kanssa), ihan vain hetkestä nauttimista, netissä surffailua, kasvimaan laittamista, eräilyä, ratsastusta...

Eläimistä tykkään muutenkin paljon enemmän kuin ihmisistä. Lieneekö sekin aika tyypillistä introverteille? Eläimet eivät höpöttele joutavia vaan ne kertovat kyllä asioita, mutta muulla tavalla kuin verbaalisesti. Vähemmän ärsyttävällä tavalla yleisesti ottaen. ;)

Wnaheck
Viestit: 9
Liittynyt: 29.05.2014 23:09
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Wnaheck » 18.07.2014 16:07

Ns. normaaleja harrastuksia:
Lukeminen, tosin enimmäkseen ammattikirjallisuutta ja sotahistoriaa viime aikoina. Nuorempana fantasiaa ja scifiä aika sekalaisesti. Minut altistettiin Tolkienille jo noin 6-vuotiaana.
Tietokonepelit, yksinpelit ja pääasiassa seikkailu/strategia, ainoana poikkeuksena World of Tanks.
Magic the Gathering, kaveriporukassa.
Sekalainen liikunta, kahvakuula, pyöräily, metsässä kävely.
Roolipelit tietyssä mielessä, mutta pitkään aikaan ei ole ollut peliporukkaa koossa.

Vähemmän normaalit:
Kevyet tuliaseet
Panssaroidut taisteluajoneuvot

Vieras5000
Viestit: 4
Liittynyt: 21.07.2014 10:19
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Vieras5000 » 21.07.2014 10:28

Lueskelen erilaisia tietokirjoja ja scifiä, rakentelen lentokoneiden ja tankkien pienoismalleja, pelaan tietokoneella, selaan nettiä ja opiskelen. Kävelen myös jonkin verran päivittäin, kämpästä on pakko päästä välillä ulos. Olen aloittanut varovaisen treenaamisen käsipainoilla ja syksyllä on tarkoitus mennä kurssille, jossa käydään läpi kuntosaliharjoittelun alkeita. Paras treenipaikka olisi sellainen, jossa käy hyvin vähän porukkaa aamuisin. Minulla on myös jonkinlainen halu kirjoittaa fiktiota ja aion osallistua novellinkirjoituskurssille.

Harrastin aikaisemmin kamppailulajeja ja vaellusta, mutta rahanpuute ja sairastaminen tulivat esteiksi. En ole kuitenkaan viitsinyt myydä tarvittavia vaatteita ja välineitä pois, koska noiden harrastusten jatkaminen olisi mukavaa, mikäli terveys parantuisi.

Zete
Viestit: 2
Liittynyt: 29.07.2014 18:13
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Zete » 29.07.2014 19:05

Kerta harrastuksista puhutaan minun on pakko sanoa ensimmäiseksi piirtäminen. Tuhlaan siihen aivan tuhottomasti aikaa. Viime työtä tein kahdeksan tuntia putkeen x.x en käsitä vieläkään miten aika meni niin nopeasti.
Piirtämisen ohella myös animoin silloin tällöin. Vaikka se onkin jäänyt vähemmälle ja mitä luultavammin on tullut jo kautensa päähän.
Näiden kahden lisäksi voin kutsua enää kirjoittamista harrastuksekseni. Silloin tällöin raapustelen tarinoita, mutta nykyään jutut taipuu enää syvälliseksi shaibaksi päiväkirjaani. (Johon en kyllä joka päivä kirjoita :"D)
Muuten kulutan aikaani pelaamalla playstationilla, katsomalla animea ja hyviä tv-sarjoja, harjoittamalla lihaskuntoa ja ahmimalla tietoa milloin mistäkin. (Jälkimmäinen minut taisikin alunperin tuoda tälle sivulle) Lisäksi harjoitan sitä vähäistä sosiaalisuuttani facebookissa sun muussa kun jopa puheluihin vastaaminen on niin vaikeaa ^.^" Jos rehellisiä ollaan niin jopa täällä uusien ihmisten seassa kirjoittaminen tuntuu vaikealta :x

seija
Viestit: 16
Liittynyt: 22.07.2014 09:25
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja seija » 05.08.2014 11:25

Minä olen aloittanut ratsastuksen uudelleen, harrastesalibandy, lukeminen, kirjoittaminen (jonkin verran) ja uusimpana maalaus-jota en osaa, mutta on kiva sotkea väreillä, kaikkein tärkeimpänä kuitenkin jatkuva syväluotaava pohdiskelu (liekö harrastus..)

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa