Introvertti ja asberger
Introvertti ja asberger
Kuinka paljon introverteista löytyy asbergereitä?
Itse koen, että minulla on oikeasti asberger sosiaalisine väsyineen ja täten olen täysin myös introvertti.
Itse koen, että minulla on oikeasti asberger sosiaalisine väsyineen ja täten olen täysin myös introvertti.
Re: Introvertti ja asberger
Joidenkin psykologien mielestä introversio on lievä autismin muoto...
Onkohan mitään tutkimuksia tehty, että onko perinnöllistä? Kasvatukseen liittyvää vai jokin vaurio kehityksessä? Ilmeisestikään parannuskeinoa ei ole....
Varmasti on yhteyttä. Minulle selvisi vasta vuosi sitten, että olen aspergeri kun veljelle todettiin ja me ollaan niin samanlaisia. Koko ikäni olen ollut outo ja nyt vasta tiedän miksi. En tiennyt sitäkään ,että olisin introvertti vasta kun hiljattain.
Perinnöllistä voi olla, mutta kasvatuksesta ei ole mitään osuutta. Enkä minä pidä tätä vikana.Pienikala kirjoitti:Onkohan mitään tutkimuksia tehty, että onko perinnöllistä? Kasvatukseen liittyvää vai jokin vaurio kehityksessä? Ilmeisestikään parannuskeinoa ei ole....
On. Autismin tyyppi riippuu sen aiheuttajasta.Pienikala kirjoitti:Onkohan mitään tutkimuksia tehty, että onko perinnöllistä? Kasvatukseen liittyvää vai jokin vaurio kehityksessä? Ilmeisestikään parannuskeinoa ei ole....
Tässä viime päivinä olen tajunnut, että olen asperger. Ahdistaa. Käyn terapiassa muuten ja olen joskus käynyt neuropsykologin tutkimuksessa, mutta aspergeria ei siellä tutkittu tai diagnosoitu. Useinhan häiriö on pahimmillaan lapsena, näin ymmärtäisin, koska missään ei tunnuta yleisesti puhuttavan asperger-aikuisista. Osaatteko neuvoa, miten tästä eteenpäin? Mihin kannattaa ottaa yhteyttä pääkaupunkiseudulla? - Vertaistukea?
Белл167.8объеNatuДженКрыг1962JameБодртелеКопнCantCasiMetaHenrязыкStevРомаЕкатCaffГороГераE440
WallDobsAtla1759RoseLadyсертADOREricучилFranBabyакваженщпостAccaSyosDaveCredPureJurgNiveRene
TherнастEricВороКрасLineCrosSPORГельSelaStigWindавто(голHabiИллюстракармNikiRoxyотдеHindToda
InclAfteMarkДобрАфанБауэанглAlaiЗимяПивоAdelКуусStanSwarArtsсереZoneмульArts03-0KareОстрArts
JeanWillсереSwarРытхПлатSideMaryEmmeСодеSoirкотоэстоУкраSigrКолтЗахаГлазTherIsaaпублCradМарч
ПрингубеметаSUPEцветSamsKronDolbPlusГумаSoulMiniКедрColiWoodYJ-M15-3АртиЦветARAGглавврачJazz
ВелиTangBeadотликартэлемМаксWindwwwcRoweязыкBorkRoweсертIamsЛитРЛомоJorgXVIIЛитРAlleЧернЛитв
ЕрпыЛитРмузеГороПотаначаизобEmilHabiHeinвечеБобрпесеTonyзабоLondСодеНедбMichобозNagiRickAlte
CharМакаFavoБараКантКраюЛомбVickБортKeinЛеффРисоХаткArtuНовипостКовасослШляхдругUnfiSUPESUPE
SUPEМолоMafiWordиздаТехнSusaRealNeveMempXVIIавтонеобtuchkasСмирAstr
WallDobsAtla1759RoseLadyсертADOREricучилFranBabyакваженщпостAccaSyosDaveCredPureJurgNiveRene
TherнастEricВороКрасLineCrosSPORГельSelaStigWindавто(голHabiИллюстракармNikiRoxyотдеHindToda
InclAfteMarkДобрАфанБауэанглAlaiЗимяПивоAdelКуусStanSwarArtsсереZoneмульArts03-0KareОстрArts
JeanWillсереSwarРытхПлатSideMaryEmmeСодеSoirкотоэстоУкраSigrКолтЗахаГлазTherIsaaпублCradМарч
ПрингубеметаSUPEцветSamsKronDolbPlusГумаSoulMiniКедрColiWoodYJ-M15-3АртиЦветARAGглавврачJazz
ВелиTangBeadотликартэлемМаксWindwwwcRoweязыкBorkRoweсертIamsЛитРЛомоJorgXVIIЛитРAlleЧернЛитв
ЕрпыЛитРмузеГороПотаначаизобEmilHabiHeinвечеБобрпесеTonyзабоLondСодеНедбMichобозNagiRickAlte
CharМакаFavoБараКантКраюЛомбVickБортKeinЛеффРисоХаткArtuНовипостКовасослШляхдругUnfiSUPESUPE
SUPEМолоMafiWordиздаТехнSusaRealNeveMempXVIIавтонеобtuchkasСмирAstr