Pukeutuminen

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.
grb85
Viestit: 6
Liittynyt: 31.05.2015 18:20
Paikkakunta: tre
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja grb85 » 31.05.2015 19:21

Passepartout kirjoitti: Jos oletetaan että jokainen nainen on vaikka 10 % kauniimpi meikattuna, ja kaikki meikkaa, suhteellinen kauneusero on joka tapauksessa sama joten mitä väliä?
Olisihan se kiva jos kasvit (puut) olisi aikanaan sopinu, että pysytään kaikki samanpituisina, mutta riittää että yksi rupeaa kasvamaan muiden yläpuolelle niin muut joutuu myös tekemään ylimääräistä duunia.
+Tuo 10% on taitaa todellisuudessa olla jotain väliltä 5-150%, tapauksesta riippuen..

Passepartout kirjoitti:Jos ihminen on kovin laitettu, ihmettelen suuresti sen tuhlaavaisuutta sekä ajan että rahan suhteen.
Samoja ajatuksia, mutta kyllä se sopivasti meikattu silti paremmalta näyttää ja jos pukeutumisesta vyötärö:lantio suhde on näkyvissä niin onhan se esillä parempi kuin piilossa.. :)

Itse "välitän" sen verran että vaatteet sopii eikä aiheuta liikaa huomiota, mutta jos elämästä löytyy henkilö jonka mieliteellä on merkitystä haluaisi kauluspaitaa tms. niin voishan sitä pitää jos ei liikaa mukavuus kärsi.

PS: Ted:stä löytyy Cameron Russellilta puhe miten pukeutuminen/ulkonäkö vaikuttaa arjessa sekä työssä valtaosalla ihmisistä.
INTJ

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 06.06.2015 16:16

grb85 kirjoitti:Olisihan se kiva jos kasvit (puut) olisi aikanaan sopinu, että pysytään kaikki samanpituisina, mutta riittää että yksi rupeaa kasvamaan muiden yläpuolelle niin muut joutuu myös tekemään ylimääräistä duunia.
+Tuo 10% on taitaa todellisuudessa olla jotain väliltä 5-150%, tapauksesta riippuen..
Hauska vertaus, yllättävänkin osuva. Lähtökohtaisesti olen itse sitä mieltä, että suurin osa naisista on kyllä kauniimpia ja viehättävämpiä kevyesti meikattuna kun ei ollenkaan. Mutta siis oikeesti vain kevyesti. Ainakin minun makuuni suurin osa naisista käyttää aivan liikaa meikkiä ja muuta ehostusta kuin mitä oikeasti tarvitsisi. Liika meikki nimittäin kääntyy hyvin äkkiä itseään vastaan, eikä sitten välttämättä enää olekaan yhtään positiivinen asia.

Toki vastaan on myös kävellyt ihmisiä, jotka ovat oikeasti kauniimpia luonnollisena kuin tällättynä mutta kyllä se meikkaus suurinta osaa naisista kaunistaa. Prosentteina parannus lienee jotain 10-20% tasoa. Tietenkin loppupeleissä se on jokaisen oma valinta haluaako meikata vai ei, eikä siitä käy ketään syyttäminen.
grb85 kirjoitti:Itse "välitän" sen verran että vaatteet sopii eikä aiheuta liikaa huomiota, mutta jos elämästä löytyy henkilö jonka mieliteellä on merkitystä haluaisi kauluspaitaa tms. niin voishan sitä pitää jos ei liikaa mukavuus kärsi.
Mukavuus on tosiaan täälläkin pääasia, vaikka toki myös välitän siitä miltä ne päällä näyttää. En halua siis mitenkään hienostella vaatteilla, mutta haluan kuitenkin antaa itsestäni siistin kuvan myös ulkoisesti. Ja sitäpaitsi, eiköhän sitä jokainen enemmän itsensä takia laittaudu ja pukeudu tyylikkäästi kuin toisten. Onhan se itsellensäkin kivempi kun kehtaa kaupungilla liikkua, vaikka eihän se tietysti myöskään haittaa vaikka katseitakin sen pohjalta keräisi. :)

Sami90
Viestit: 37
Liittynyt: 04.01.2015 00:02
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Sami90 » 07.06.2015 21:05

Mulla pukeutumisessa collegepaita/huppari+farkut tyyli. Kesällä pidän t-paitaa. Ennen pidin kesäsin aina lippistä, kun menin ulos. Tuli jotenkin outo olo, jos jäi lippis vahingossa kotiin. Viime kesänä vaan tuntu, etten viitsi enää pitää lippistä.

Q45
Viestit: 69
Liittynyt: 17.03.2015 20:09
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Q45 » 07.06.2015 22:00

Tykkään pukeutua todella yksinkertaisiin vaatteisiin, eli siis vaikka tasaisen mustiin tai harmaisiin pitkähihaisiin paitoihin, t-paitoihin ja huppareihin, sekä harmaisiin farkkuihin. Mitä vähemmän mitään huomiota kiinnittäviä piirteitä vaatteissa on, sen parempi. Jokin tyyliin sopiva printti paidassa ei tosin haittaa, esimerkiksi joitakin tällaisia bändipaitoja löytyy hyllystä. Väritykseltään useimmiten mustaa tai muuten tummaa, mutta olen kyllä alkanut tykästymään ihan valkoiseenkin (kenties kuitenkin mustaan printtiin yhdistettynä). Ei vain ole tullut vielä vastaan tällaista sopivaa paitaa.

Minimalismi. Kuva

Avatar
Afuze
Viestit: 23
Liittynyt: 31.08.2015 05:17
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Afuze » 20.09.2015 04:55

Heh, olen varmaan maailman tylsimmin pukeutuva ihminen. Tärkeintä on, että se tuntuu hyvältä ja toimii. Ainoat värit joihin en suostu pukeutumaan on vaaleanvihreä ja vaaleanpunainen, ja ylipäänsä vihree ja punane on vaan jotain missä en osaa olla, enkä käytä niitä paperillakaan ehkä niin paljon, ts. eivät ole miun värejä. Muuten suosin tummuutta nykysin, ja kuvattomuutta/tekstittömyyttä. Sanoisin, ettei miula ole tyyliä; tai jos on niin sitten se on käytännöllisellä tasolla neutraali.

En meikkaa, voisin sanoa etten ole koskaan meikannut. Luomu olen muutenkin kyllä, poikkean tässä aika radikaalisti tavallisista likoista.
Hiuksia hoidan kyllä, mutta vaan siksi koska niitä täytyy hoitaa että pysyvät kunnossa (en ole koskaan värjännyt). Sensorttiset hivukset miula on kyllä, että useesti joku kysyy mitä niille teen, jollon tietty sanon että en tee niille yhtään mitään.


Pukeutumisella ON kuitenkin vaikutusta - ei se määritä mitään, mutta se kertoo silti pukeutujasta. Omaa silmää miellyttää rokkityyli sukulaisineen (nahkatakit, maiharit/rokkibootsit, ylimääräset metalliosat ympäri kroppaa ja siihen sopiva hiustyyli, ylipäänsä aika aggressiivinen ja kontrastikas lookki), mutta ite olen tylsä ihminen enkä kisko niskaani mitään mikä hidastaa ja on liian ärjyä itelle. Ei vaan ole oma juttu näyttää miltään. En edes mieti vaatteitten yhteensopivuutta keskenään, en sitä miltä näytän kun käyn kaupungilla, töissä, mitä lie, ketä se kiinnostaa? Voin ihan hyvin mennä töihin niin että jaloissa on eriparisukat ja toisessa sukassa vielä varpaanmentävä reikä.

Paitsi että ulkona en kävele ilman jonkunlaista hattua.

Liekö joku ennätys, jos ihminen tietää miltä joku vaate näyttää mutta ei sitä, miksikä sitä yleensä kutsutaan tai edes minkä merkkinen vaate on? Ei silläkään ole mitään merkitystä... Ellei kyse sitten ole siitä, että sen ja sen valmistamat rytkyt kestää käyttöä ja on mukavan tuntusia.
Normaalit ovat naamatonta massaa. Vialliset ovat täydellisiä.

j_v_
Viestit: 27
Liittynyt: 05.04.2015 23:23
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja j_v_ » 25.09.2015 19:17

Denim ja nahka (+neuleet) ovat hyvä yhdistelmä, vaikka hyvin istuvia ja hyvältä näyttäviä onkin vaikea löytää. Kyseistä yhdistelmää ei kuitenkaan tule usein pidettyä päällä. Tummat värit ja sävyt valtaosassa vaatteissa ylipäätään miellyttävät silmää, eivätkä omistamani vaatteet sisällä tekstiä tai kuvia. Säiden puolesta pidänkin ehkä syksyä ja talvea parhaimpina pukeutumisen osalta, silloin lämpötilat ja vaatekaappi kohtaavat parhaiten. Kesä on tosin ihan lämmön(!) puolesta helppo vuodenaika.

Yrittänyt etsiä ja sopeutua hieman aikuisempaan tyyliin parin viime vuoden aikana ja joissain valinnoissani jopa onnistunut. Pitkän aikaa omistin ihan väärän kokoisia vaatteita, kuten vielä nytkin muutamia erinäisiä vaatekappaleita, eikä tälle kantamalleni vartalolle ole kovinkaan helppoa löytää tarpeeksi lyhyitä ja myötäileviä vaatekappaleita.

Avatar
Varjotar
Viestit: 56
Liittynyt: 11.11.2015 21:21
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Varjotar » 18.02.2016 09:33

Pukeudun kuten lystään. Jos ei vaan nappaa laittautua, kuten nykyään yleensä, niin en laittaudu. En ole koskaan meikannut arkisin vain näyttääkseni paremmalta muille.
Hiuksiakaan en värjää, pärjään oman värini kanssa ihan hyvin ja kaikenlaista turhaa hömppää ( botox, silarit jne) vastustan tiukasti.
Tyttö, joka leikki tulella

Avatar
Andras
Viestit: 94
Liittynyt: 01.05.2016 14:11
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Andras » 17.10.2016 01:16

Passepartout kirjoitti:Toisaalta miehiä rajoitetaan yhtä lailla ja enemmänkin; kuinka moni mies kehtaisi pukeutua kesällä hameeseen vaikka se on paljon shortseja viileämpi? Ja vaikka nykyään on todella hienoja, nimenomaan miehille suunniteltu kilttihameita? Ei minun mieheni ainakaan.
Kuva
Vaikutat tässä olevan ristiriidassa aiemmin kirjoittamasi kanssa. Siis jonkinlaista muoti-ilmiötä tossa yritetään luoda.

Se mikä hameesta, myös tuosta kuvan hameesta tekee naisellisen näköisen on sen fyysinen muoto. Se saa lantion ja reidet näyttämään leveämmältä, mikä tekee kehosta naisellisemman näköisen.

Pari varsinaista ongelmaa hameessa on, se on epäkäytännöllisempi kuin housut, ja toiseksi helposti aika irstas.

Joskus ennen hameet ja hamemaiset vaatteet ovat olleet normaaleja miesten vaatteita. Yleensä tosin niissä on pyritty noudattamaan mahdollisimman paljon T-vartalo-mallia. Roomalaiset pitivät kelttien housuja naismaisina. Vieläkin sitä että on pelkkä pyyhe kierretty lantion ympärille pidetään miesmäisenä pukeutumisena.
Viimeksi muokannut Andras, 17.10.2016 01:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Andras
Viestit: 94
Liittynyt: 01.05.2016 14:11
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Andras » 17.10.2016 01:34

niksuu93 kirjoitti: Mulle tuli kanssa ihan samat tunteet, sillä poikkeuksella että olen nuori mies. Tykkään pukeutua tyylikkäästi ja suosin esimerkiksi kauluspaitoja ja hienoja farkkuja/suoria housuja huppareiden ja verkkareiden sijasta. Enemmänkin tuntuu että ikäryhmässäni (22v) tätä "hienoihin pukeutumista arkena" jotenkin oudoksutaan kuin pidetään positiivisena asiana.
Koska se ei todellisuudessa ole yhtään sen hienompaa tai siistimpää. Itselle se antaa yleensä lähinnä limaisen epärehellinen vaikutelman. Ketkä pukeutuvat pukuun? Poliitikot, myyntimiehet, lakimiehet = ihmiset jotka valehtelevat työkseen.

All I see is a slimy lizard,
With an expensive suit,
Go on and run your corporation,
Go and kiss some ass,
You might buy half of the nation,
But you can't buy class


Seuraava vaikutelma on että sokeasti seuraa mitä muotitalojen ja -lehtien homot ovat päättäneet, mitä seuraavaksi koitetaan myydä miesten muotina, vaikka puvut ovat näyttäneet suunnilleen samalta jo yli 100 vuotta.
niksuu93 kirjoitti:Kaikesta huolimatta pidän itseäni melko nörttinä tapauksena, joten ei ehkä ihan ulkoisesti uskois. :D
No perinteinen kynät taskussa nörtti on ehkä se kolmas vaikutelma. Tai sellainen äitinsä pukema mammanpoika.

Riippuu vähän ihmisestä. Mikä tahansa näistä herättää vastenmielisen tunteen pitää pukua aika monessa miehessä (ehkä enemmistössä), kuten minussa. Lähinnä pukua joutuu pitämään päällään jonkun typerän perinteen vuoksi, koska muuten menneeseen jumittuneet ihmiset vetävät herneet nenäänsä.

Avatar
Andras
Viestit: 94
Liittynyt: 01.05.2016 14:11
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Andras » 17.10.2016 02:53

Itse erittäin intuitiivisenä ihmisenä pukeudun symbolisesti ikiaikaisten arkkityyppien mukaan. Ja niiden perusteella päättelen ihmisten tyylistä asioita.

Rahallisesti ja ajallisesti panostan aika vähän ulkonäköön. Minulla on paljon parempaakin ajattelemista ja tekemistä kuin haaskata aikaa sellaiseen. Joten toi siisteys on aika pitkälti super-ego:ni kohdistuvan ulkoisen paineen, ja sen että haluan käyttää resurssini johonkin vähemmän banaaliin ja enemmän mielenkiintoiseen ja järkevään, välisen ristipaineen tulos.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 3 vierailijaa