Olen Öttiäinen ja olen introvertti. Löysin tämän foorumin jokin aika sitten. Olin jokseenkin yllättynyt, että introverteille on olemassa oma fooruminsa. Myönnettäköön kyllä, että viihdytin itseäni jopa ajatuksella introverttien kokoontumisesta... : )
Rekisteröidyn muutama päivää sitten ja hetken harkittuani halusin myös esittäytyä.
Tässä hieman ajatusvirtaa siitä millainen introvertti Öttiäinen on:
- 37 –vuotias perheenäiti
- Naimisissa introvertin kanssa
- Insinööri
- Vaativa persoonallisuus
- Neuroottinen ja kaikin puolin vaikea ihminen
- ISFJ-T
- Tiedonjanoinen. Kiinnostunut tekniikasta, luonnontieteistä ja politiikasta.
- Rakastan hyvää ruokaa ja ruoanlaittoa. Tykkään opetella uusia juttuja ja hieman jopa hifistellä.
- Minimalisti. Vähemmän on enemmän. Inhoan turhaa krääsää ja stressaan kotona vallitsevasta sekasotkusta. Lasten myötä jatkuvaan sekasortoon on vain ollut pakko tottua.
- Pidän pohjoismaisesta designista. Valitettavasti ei ole resursseja hankkia mitään itselle, mutta pelkkä ihastelukin riittää. : )
- Työpaikalla pidän siitä että paperit ja ajatukset ovat järjestyksessä. Inhoan palavereja, joissa eksytään aiheesta ja käytetään monen ihmisen työaikaa turhaan diiba daabaan.
- Harrastukset; juoksu, bodypump, mökkeily, veneily ja retkeily.
- Pidän ihmisistä, joilla on jotakin älykästä ja rakentavaa sanottavaa. Puhun mielelläni politiikasta, ympäristöasioista sekä yhteiskunnallisista asioista.
- Pidän tietoisesti itseni uutispimennossa. Huonot uutiset ahdistavat.
- Minulle ei riitä että jokin asia on näin vain minulle pitää perustella asia.
- Muiden seurassa olen korrekti. Puhun vähän mutta yritän ainakin puhua asiaa. Harkitsen tarkkaan sanomisiani.
- Pidän älyllisistä haasteista. Ja niin oudolta kuin se kuulostaakin, pidän suunnattomasti exceleistä ja erilaisen raakadatan mallintamisesta.
- Suuret ihmismassat ja taustamelu häiritsee minua suunnattomasti. Vihaan kauppareissuja. Erityisesti isoissa ostoskeskuksissa käyminen on rasittavaa. Vaateostokset ovat minulle kidutusta.
- Olen kriittinen kuluttaja ja ostosten tekeminen on hankalaa; tuotteen alkuperämaa, hinta jne… Hankinnat kaatuvat useimmiten pohditaan tuotteen tarpeellisuudesta. Ruokaostoksillakin saattaa vierähtää tovi.
- En osaa rentoutua. Turha maleksiminen ja lepääminen ovat hukkaan heitettyä aikaa.
- Saan energiaa luonnosta ja juoksulenkeistä. Pidän myös luontokuvaamisesta, vaikka en olekaan valokuvauksessa ihan niitä kirkkaimpia tähtiä.
![Silmänisku ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
- Pidän lukemisesta ja matkustamisesta. En kuitenkaan pidä suosituista turistikohteista tai rantakohteista. Matkakohteella tulee olla jotakin annettavaa luonnon, kulttuurin tai arkkitehtuurin saralta.
- En juurikaan katso tv:tä. Joitakin brittisarjoja ja kokkiohjelmia tulee seurattua. Mielestäni kaikki realitysarjat ovat roskaa ja ajanhukkaa.
- Huumori mustaa ja sarkastista.
-Hurmaannun luonnosta ja musiikista. Musiikista erityisesti konserteissa.
-Liikutun surullisista elokuvista.
-Haaveilen jatko-opiskeluista ja vaeltamisesta.
- Arvostan ihmisiä, jotka hallitsevat kädentaidot ja joilla on elämässä intohimon kohde (harrastus, työ tm. tm.) ja rohkeutta heittäytyä.
- Yleensä olen harkitsevainen, mutta välillä saatan innostua ja heittäytyä mukavuusalueen ulkopuolella oleviin juttuihin. Liityin juuri muuten Facebookiin. : )
- Pään sisällä on jatkuva sirkus, joka ei ote loppuakseen. Välillä tulee murehdittua koko maailman murheet. Yritän kuitenkin elää hetkessä.
-Välillä tuntuu siltä, että kukaan elämässäni olevista ihmisistä ei ole samalla aaltopituudella eikä ymmärrä lainkaan niitä asioita, joista olen kiinnostunut.
Neljänkympin rajapyykin lähetessä mietin yhä enemmän miksi olen tällainen kuin olen. Lomani aikana olen lukenut Linus Jonkmanin kirjaa Introvertit –Työpaikan hiljainen vallankumous. Kirja avasi silmäni. Suosittelen! Kirjaa ja tätä foorumia lukiessani olen yhä uudelleen ja uudelleen hämmästynyt siitä kuinka paljon olen löytänyt kuvauksia kuin itsestäni. En ole yksin! Olen helpottunut. Alan hyväksyä itseni tällaisena kuin olen.
Tulipa tätä tekstiä. : )