Onko sinulla vakaumus?

Pohdiskelua ja käytännön vinkkejä ihmisten ja sosiaalisten tilanteiden ymmärtämiseen.
India
Viestit: 12
Liittynyt: 15.10.2014 02:00
Viesti:

Onko sinulla vakaumus?

Viesti Kirjoittaja India » 17.08.2016 20:52

Olen pohtinut vakaumustani huolella ja pitkään. Viime aikoina vakaumukseni on harpannut aimo askeleen eteenpäin. - Mutta varjele, jos menen kertomaan a) että minulla on vakaumus ja b) muotoilen vakaumukseni omin sanoin. - Sitä lyttäämisen määrää! Miksei ihmisellä saa olla oma vakaumus? Kuinka ihmiset eivät tajua, ettei toisen vakaumuksella ole mitään tekemistä hänen oman vakaumuksensa kanssa? Ne ovat henkilökohtaisia eli _yhden_ ihmisen vakaumuksia. - Onko teillä kokemuksia tältä osa-alueelta?

Avatar
Skitsoidi
Viestit: 75
Liittynyt: 28.09.2015 22:41
Paikkakunta: Päijät-Häme
Viesti:

Re: Onko sinulla vakaumus?

Viesti Kirjoittaja Skitsoidi » 23.08.2016 21:30

Kyllä on , siis minulla , myös vakaumus . Se ei ole uskontojen mukainen näkemys Totuudesta . En sitä muille tyrkytä , sillä jokaisella on oma polkunsa.
INFJ/ISFP sekä Puu-Lohikäärme

Bella-
Viestit: 20
Liittynyt: 10.09.2015 19:18
Viesti:

Re: Onko sinulla vakaumus?

Viesti Kirjoittaja Bella- » 24.08.2016 16:21

Skitsoidi kirjoitti tuossa edellä aika hyvin sen mitä itselle tuli heti kysymyksestäsi mieleen.
On vakaumus kyllä ja nimenomaan uskonnollisesta puhun nyt. En tiedä tarkoititko sitä itse, mutta vakaumus kuin vakaumus.
ISFJ-T/INFJ
Jos voi istua jonkun henkilön kanssa puolituntia hiljaa ja kuitenkin tuntea olonsa mukavaksi, niin sellaiset ihmiset voivat olla ystäviä. Mutta jollei voi istua niin, ei ystävyydestä tule mitään, eikä tarvitse tuhlata aikaa yrittämiseenkään.

India
Viestit: 12
Liittynyt: 15.10.2014 02:00
Viesti:

Re: Onko sinulla vakaumus?

Viesti Kirjoittaja India » 30.08.2016 15:22

Helpottavaa tietää, että meitä on useita. Ilmeisesti juuri introverteilla onkin omaperäinen vakaumus ja ymmärrys aihealueen monimuotoisuudesta.

Q45
Viestit: 69
Liittynyt: 17.03.2015 20:09
Viesti:

Re: Onko sinulla vakaumus?

Viesti Kirjoittaja Q45 » 05.09.2016 21:38

On vakaumus mullakin. Aika vahvakin, mutta niin kuin edellisetkin jo kirjoittivat niin en minäkään tykkää siitä huudella koska kyseessä mun oma henkilökohtainen mielipide. Enkä myöskään utele toisten vakaumuksesta (ellei sitten löydy ihmistä jonka kanssa pystyy fiksusti asioista juttelemaan) tai kritisoi sitä, ellei siitä aiheudu haittaa muille ihmisille.
Järjestäytynyttä uskontoa en oikein pysty ymmärtämään just siksi, että vakaumus on itselle niin individualistinen asia.

end
Viestit: 4
Liittynyt: 03.10.2016 18:02
Viesti:

Re: Onko sinulla vakaumus?

Viesti Kirjoittaja end » 03.10.2016 18:27

Olen erittäin hengellinen ihminen, mutta en uskonnollisella tai "hipahtavalla" tavalla. Mulle hengellisyys voi olla vaikka ensijään tuijottamista aallonmurtajalla.

Triipitsiip

Re: Onko sinulla vakaumus?

Viesti Kirjoittaja Triipitsiip » 06.10.2016 02:03

Uskon Jumalaan ja Jeesukseen eli siis olen uudestisyntynyt eli uskossa. Kerron asiasta jos joku minulta sitä kysyy mutta en nykyään enää tuputa sitä kenellekkään. :)

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa