Mitä miehet ajattelevat introvertistä naisesta?

Kaikki ihmissuhteisiin liittyvät aiheet.
K4tj488
Viestit: 4
Liittynyt: 14.11.2015 00:13
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Mitä miehet ajattelevat introvertistä naisesta?

Viesti Kirjoittaja K4tj488 » 14.11.2015 22:25

Millaisia ajatuksia introvertti nainen herättää miespuolisissa henkilöissä?

Luonnollisestikin olen hiljainen, ujo ja varautunut, mutta myös huumorintajuinen, kiltti ja pidän keskusteluista. Ulkoisesti pidän itseäni ihan hyvännäköisenä ja nättinä.

Menen usein ihan jokapäiväisistäkin miesten kohtaamisista lukkoon ja vastapuoli ainakin huomaa jännittyneisyyden.

Lähinnä yleisellä tasolla mietin, pitävätkö miespuoliset ihmiset tällaista maista outona ja epämiellyttävänä?
Lennetään myrskyn halki kotiin.
Pitäisi olla kovempi.

Totenkopf
Viestit: 2
Liittynyt: 29.10.2015 19:36
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Viesti:

Re: Mitä miehet ajattelevat introvertistä naisesta?

Viesti Kirjoittaja Totenkopf » 15.11.2015 12:33

No lämpimiä ajatuksia ainakin herättää, ja näin introverttimiehenä sanoisin, ettei introverttius ainakaan yksistään tee kenestäkään outoa tai vastenmielistä. Tietynlainen outous voi jopa olla vetovoimatekijä, kunhan se ei mene liiallisuuksiin.
Introverttinainen koetaan miesten näkökulmasta ehkä pahimmillaankin vain ylimieliseksi ja vaikeasti tavoiteltavaksi eli kiinnostavaksi. ;)

Mitä taas tulee naisen ujosteluun ja jännittyneisyyteen, niin menisi minulla imartelun piikkiin; näytän varmasti erityisen komealta. Yleistää ei tietystikään voi, mutta oletan suurimman osan miehistä ajattelevan samoin.
Olenko sitten sovinisti tai jotain, mutta mielestäni naiselle on nimenomaan eduksi olla hiljainen ja nätti. :oops:

Tuskinpa siis noin yleisesti ottaen olet miesten silmissä mitenkään epämiellyttävä tai outo, vaikka jännitätkin kohtaamisia. Vaikutat tekstisi perusteella fiksulta ja mukavalta introverttinaiselta, joka ajattelee muutakin kuin H&M:n kevään mallistoa. :)

Avatar
Kauan
Viestit: 9
Liittynyt: 15.06.2014 23:17
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Mitä miehet ajattelevat introvertistä naisesta?

Viesti Kirjoittaja Kauan » 16.11.2015 02:28

pitävätkö miespuoliset ihmiset tällaista maista outona ja epämiellyttävänä
Itse en ainakaan pidä, ja kun minullakin käy naisia kohdatessa (varsinkin yllättävissä tilanteissa) usein samoin niin enemmän sympatiaa tuntisin tuollaisessa tilanteessa. Toisaalta voisin itse noin sattuessa möläyttää jotain hölmöä tai sitten "paeta" yllättävää paikkaa vaikka huomaisinkin että vastapuoli on yhtälailla jännittynyt kun itse. :(
Olitkos vielä nukkumassa?

K4tj488
Viestit: 4
Liittynyt: 14.11.2015 00:13
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Re: Mitä miehet ajattelevat introvertistä naisesta?

Viesti Kirjoittaja K4tj488 » 16.11.2015 16:14

Heippa.

Kiitos ja kiva, kun kerroitte miesnäkökulmaa asiaan :)

Itseäni kiehtovat hiljaiset miehet ja koen heidät kiinnostavina. Koko ajan äänessä olevat ihmiset ahdistavat ja jos keskustelua syntyy ja toinen henkilö ei kuuntele tai puhuu päälleni, se on totaalinen " turn off."
Totenkopf kirjoitti: Olenko sitten sovinisti tai jotain, mutta mielestäni naiselle on nimenomaan eduksi olla hiljainen ja nätti. :oops:
Ei tuossa mielestäni ole mitään sovinistista. Minunkin mielestäni on eduksi tietenkin, että mies miellyttää silmiäni, (jotka eivät yleensä katso tyypillisen miesihanteen mukaisia miekkosia) mutta erityisesti se, että toinen on fiksu ja rauhallinen, ihastuttaa.

Toki mukavaa on, että tutustuessa olisi puhuttavaa, mutta myös hiljaisia ja rauhallisia hetkiä.

Kauan, kiva huomata, että täällä on muitakin Pohjois-Savolaisia :) Minulla on samanlainen taipumus hermostua ja jännittyä ja pahimmillaan yrittää ehkä ottaa kontaktia tai keventää tilannetta ja juurikin "möläyttää" :D
Lennetään myrskyn halki kotiin.
Pitäisi olla kovempi.

Avatar
Kauan
Viestit: 9
Liittynyt: 15.06.2014 23:17
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Mitä miehet ajattelevat introvertistä naisesta?

Viesti Kirjoittaja Kauan » 17.11.2015 02:00

Noita möläyttelyjä saa sitten harmitella jälkikäteen :) Ja joo, ihan syntyperäinen savolainen olen vaikka juuri tällähetkellä väliaikaisesti sijaitsenkin vähän etelämmässä... Mukava että muitakin "kohtalotovereita" samoilla seuduilla!
Toki mukavaa on, että tutustuessa olisi puhuttavaa, mutta myös hiljaisia ja rauhallisia hetkiä.
Aivan, joskus huomaa että hiljaisina hetkinä toinen osapuoli vaivautuu jos ei keksi mitään sanottavaa, vaikka itselle se on hyvinkin normaali hetki miettiä sanottuja asioita tai muita mielenkiintoisia aiheita. Toisaalta myös monilla ihmisillä tuntuu olevan nykyään niin kauhea kiire että juttustellessa pitää käydä äkkiä vakioaiheet läpi ja sitten loikata seuraavaan aktiviteettiin.
Olitkos vielä nukkumassa?

Avatar
Skitsoidi
Viestit: 75
Liittynyt: 28.09.2015 22:41
Paikkakunta: Päijät-Häme
Viesti:

Re: Mitä miehet ajattelevat introvertistä naisesta?

Viesti Kirjoittaja Skitsoidi » 22.11.2015 20:27

En ole kohdannut introverttiä naista tähän mennessä, valitettavasti.
INFJ/ISFP sekä Puu-Lohikäärme

K4tj488
Viestit: 4
Liittynyt: 14.11.2015 00:13
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Re: Mitä miehet ajattelevat introvertistä naisesta?

Viesti Kirjoittaja K4tj488 » 23.11.2015 17:38

Skitsoidi kirjoitti:En ole kohdannut introverttiä naista tähän mennessä, valitettavasti.
Skitsoidi, kyllä meitä ainakin on olemassa :) Toki kun jokainen on yksilö, niin toinen on vähemmän introvertti, kun toinen taas todella syvässä omassa kuoressaan, kuten minä itse.
Lennetään myrskyn halki kotiin.
Pitäisi olla kovempi.

Avatar
Skitsoidi
Viestit: 75
Liittynyt: 28.09.2015 22:41
Paikkakunta: Päijät-Häme
Viesti:

Re: Mitä miehet ajattelevat introvertistä naisesta?

Viesti Kirjoittaja Skitsoidi » 09.12.2015 11:54

Juu, uskon ja tiedän toki introvertteja naisia olevan olemassa, ilmeisesti olen vain onnistunut välttelyssä niin hyvin ettei ole tunnistettavasti kohdalleni osunut. :mrgreen:
INFJ/ISFP sekä Puu-Lohikäärme

Avatar
Varjotar
Viestit: 56
Liittynyt: 11.11.2015 21:21
Viesti:

Re: Mitä miehet ajattelevat introvertistä naisesta?

Viesti Kirjoittaja Varjotar » 16.12.2015 15:15

Varmasti riippuu siitä, mitä mies itse edustaa. Ekstroverteillehan minä olen vain kamalan vaikea, introvertit itse ymmärtävät paljon paremmin.
Tyttö, joka leikki tulella

baabel
Viestit: 11
Liittynyt: 25.11.2015 21:28
Viesti:

Re: Mitä miehet ajattelevat introvertistä naisesta?

Viesti Kirjoittaja baabel » 22.12.2015 20:47

K4tj488 kirjoitti:Millaisia ajatuksia introvertti nainen herättää miespuolisissa henkilöissä?

Luonnollisestikin olen hiljainen, ujo ja varautunut, mutta myös huumorintajuinen, kiltti ja pidän keskusteluista. Ulkoisesti pidän itseäni ihan hyvännäköisenä ja nättinä.

Menen usein ihan jokapäiväisistäkin miesten kohtaamisista lukkoon ja vastapuoli ainakin huomaa jännittyneisyyden.

Lähinnä yleisellä tasolla mietin, pitävätkö miespuoliset ihmiset tällaista maista outona ja epämiellyttävänä?
Hankala sanoa olenko koskaan tavannut introverttiä naista. Lopulta ainakin kaikki tähän mennessä olleet (omaan itseeni peilaten) yltiösosiaalisia. Voihan ekstroverttikin olla alkujaan äärimmäisen ujo, mutta avautua yllättävän nopeasti.

Ei minua ainakaan haittaisi jos jotenkin muka huomaisin jännityksen, sillä jännitänhän lähes poikkeuksetta itsekkin. Varsinkin jos vastaan kävelee nätti ja muuten kiinnostavan oloinen ihminen :) Vaikka ensivaikutelma onkin aika tärkeää ei pieni tahaton lukkoon meneminen kyllä poista mielenkiintoa jatkoa ajatellen. Sehän voi jopa kertoa että vastapuoli on kiinnostunut, mahdollisesti jo aiemmin iskenyt silmänsä ja siksi jännittää peläten epäonnistumista. Ja nurkan takana tilanteen mentyä jään itsekkin miettimään olisiko tuota henkilöä pitänyt pyytää vaikka kahville, emmehän todennäköisesti ehkä näe enää koskaan, ei voi tietää minkälaisen aarteeseen sattui törmäämään..Vaikka ajatus sinänsä on aika absurdi :D

Epämiellyttävää olisi jos nainen katsoisi jo lähtökohtaisesti minua nenänvarttaan pitkin, tai jos edes aistin niin..

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa