Olen Jyväskylän yliopiston yhteiskuntapolitiikan maisteriopiskelija ja teen pro gradu -tutkielmaani aiheenaan introvertit työelämässä. Aihe kiinnostaa minua, koska nykypäivän yhteiskunnassa ja työelämässä painotetaan ekstroverttiutta – aktiivisena ja ulospäinsuuntautuneena pärjäät ja olet haluttua työvoimaa. Entä jos oletkin itsekseen viihtyvä, hiljainen introvertti? Tarkastelen nykypäivän työelämää introverttien näkökulmasta. Mielenkiinnon kohteena on millaiseksi introvertit kokevat työelämän, sinne pääsemisen ja siellä toimimisen. Lisäksi olen kiinnostunut siitä, millaista hyötyä introverttiudesta kenties on työelämässä? Vai kohtaavatko introvertit työelämässä pikemmin haasteita tai ongelmia, jotka johtuvat heidän persoonallisuudenpiirteestään?
Tutkimukseen voivat osallistua sukupuoleen ja ikään katsomatta kaikki itsensä introverteiksi tunnistavat ihmiset – oleellista on Sinun kokemuksesi työelämästä introvertin näkökulmasta. Voit olla vasta työelämään siirtynyt, työelämässä jo pidempään ollut, sinne parhaillaan pyrkimässä tai vaikkapa eläkkeellä. Kertomalla oman tarinasi, voit olla tuottamassa tärkeää tutkimustietoa aiheesta. Kirjoita vapaamuotoinen, kerronnallinen tarina kokemuksistasi. Saat itse päättää mitä ja miten kerrot. Voit esimerkiksi pohtia onko introverttius vaikuttanut ammatinvalintaasi, työllistymiseesi, työstä suoriutumiseesi, työtapoihisi tai asemaasi työyhteisön jäsenenä.
Kaiken saamani materiaalin käsittelen anonyymisti ja luottamuksellisesti, sekä noudatan tutkimuksen tekemisen eettisiä periaatteita kaikissa tutkimukseni vaiheissa. Lähetä vapaamuotoinen tarinasi sähköpostiosoitteeseen anntikk15@gmail.com. Otan kirjoituksia vastaan 31.8.2015 saakka.
Tavoitteenani on saada tutkielma valmiiksi vuoden 2015 loppuun mennessä. Työn ohjaajana toimii professori Tiina Silvasti Jyväskylän yliopistosta.
Kiitos paljon avustasi!
![Hymy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ystävällisin terveisin,
Anni Tikkanen