niksuu93 kirjoitti:
Mukavaa että tänne eksyy kokoajan lisää "friikkejä". Tämä on tosiaan hieno paikka, sillä täällä ketään ei pidetä outolintuna eikä omia kokemuksia katsota kieroon. Mielenkiintoista myös kerrankin kuulua enemmistöön, nimittäin INTJ olen itsekin. Kyllä introvertteja on itseasiassa yllättävänkin paljon, moni vain hoksaa sen myöhemmin. Emme myöskään pidä meteliä itsestämme, joten emme tule samalla lailla kuulluksi kuin ekstrovertit. Osa puolestaan näyttelee ekstroverttia vaihtelevin tuloksin saadakseen paremmin hyväksyntää muilta.
Kiitos. Juu, huomasin kans, että täällä INTJ:t taitaa olla enemmistössä
Merelda kirjoitti:INTJ:lle tyypillisesti minulle ei tuota mitään vaikeuksia potkia joitakin ihmisiä elämästäni pihalle. Usein olen kuitenkin jo valmiiksi miettinyt ja pohtinut asiaa eri kanteilta kauan, joten teko on harkittu.
niksuu93 kirjoitti: Tätä en tavallaan pysty itse allekirjoittamaan. Toki mietin ja pohdin tällaisia asioita pitkään ja hartaasti, joten lopullinen päätös saattaakin tulla sitten hyvin nopeasti. Mutta jään kuitenkin siis helposti ajattelemaan, aiheutanko toiselle mielipahaa jos vaikka katkaisen välit johonkin. En tee sitä luonteeni puolelta vaan enemmänkin huonon itsetunnon takia tulee alitajuisesti ajateltua aivan liikaa mitä muut miettii minusta ja tekemisistäni.
Olen jäsenenä eräässä kansainvälisessä INTJ keskusteluryhmässä ja siellä asiasta oli jokin aika sitten keskustelua. Ainakin siellä suuri osa jäsenistä oli tätä mieltä ja tunnistin kyllä itsenikin tuosta. Toki ihmiset on erilaisia ja kukin toimii tavallaan.
Mä en enää ajattele jälkeenpäin sitä aiheutinko toiselle mielipahaa,katkaisemalla välit, koska siis yleensä kun teen tämän harkitun teon, niin olen itse jo joutunut pahoittamaan mieleni monta kertaa tämän toisen henkilön toimesta. Olen joutunut punnitsemaan ja miettimään, antamaan anteeksi ja yrittänyt rakentaa ihmissuhdetta uudelleen. Kuten sinullakin, kuitenkin lopullinen ratkaisu saattaa tulla hyvin äkkiä( ehkä henkilö tekee jonkun lopullisen teon joka horjuttaa ihmissuhdetta niin, että se on niin sanottu viiminen niitti).
Yritän tulla kaikkien kanssa toimeen, mutta juttu nyt vaan on niin ,että toiset ihmiset ovat niin itsekkäitä ja inhottavia,eivätkä näe omaa nenänvarttaan pidemmälle. He pettävät luottamuksesi, puhuvat sinusta pahaa selkäsi takana ja luulevat ettet saa tietää. Toiset voivat olla väkivaltaisia ja uhkailevat ja kiristävät. Olen myös muutamia kertoja kohdannut ihan oikeasti vakavasti luonnehäiriöisiä. Tämän kaltaisista ihmisistä on parempi pysyä kaukana ihan oman itsensä takia. Tämän on elämä minulle opettanut välillä vaikeimman kautta. Lopulta se raja vaan tulee vastaan. Lopulta opin luottamaan omaan intuitioon asioiden ja ihmisten kanssa ja se on toiminut.
niksuu93 kirjoitti:Minusta on kanssa kiva seurata ihmisten tekemisiä sivusta, mutta en useinkaan halua ottaa sen lähempää kompaktia heihin. Hyvä esimerkki juuri tuo kaupungilla käynti, sillä monesti kun olen "ylilatautunut" mielelläni seuraan tapahtumavirtaa torilla ja muilla yleisillä paikoilla - asioiden hoitamisen ohessa.
Noita ääriekstrovertteja on tullut moniakin vastaan ja voin sanoa että ääri-introverttina ei oikein nappaa. On hyvin vaikea käsitellä sitä kaikkea informaatiota mitä sieltä toisen suusta tulee, kun toinen puhuu ja puhuu vain ilman keskeytystä. Tällaisen kohdatessani aivoni näyttävät miltein samalta kuin tässä hymiössä.
Ihmisten seuraaminen sivusta on minunkin mielestäni viihdyttävää ajanvietettä. Ei tarvitse itse välttämättä osallistua touhuun mitenkään ja silti viihtyy.
Minulle on monta kertaa käynyt kaupungilla niin, että jostain syystä ihmiset tulee juttelemaan mulle. Siis ihan ventovieraat! En tiedä mikä siinä on. Läheiseni sanovat ,että se kuulemma johtuu siitä ,että mulla on niin ystävälliset kasvot.
Tiedä sitten pitääkö paikkansa, koska tapahtuman jälkeen olen lähinnä ärsyyntynyt.
Toinen mitä en myöskään ymmärrä on se, että kun tapanani nyt on useimmiten kuunnella musiikkia liikkuessani ihmisten ilmoilla (luulin et se on hyvä tapa pitää ihmiset kauakana, ilmeisesti ei) niin ihmiset tulee silloinkin luokseni ja yrittävät jutella minulle.
Tai jos vaikka olen bussipysäkillä, jossa nyt varmasti on muitakin ihmisiä, niin miksi ne kysyvät minulta bussien menemisistä, kun takana on muitakin ihmisiä, jotka eivät seisoskele nappikuulokkeet korvilla. En ymmärrä.