Katsoin kirjan tiedot, on kuulemma trillerimäinen dystopiadekkari, jossa on "täysi annos väkivaltaa". Ei taida oikein olla minun makuuni valitettavasti.Passepartout kirjoitti:Theo, jos haluat tietää miten minä koen muut ihmiset kannattaa lukea Richard Morganin "Musta Mies". Tietenkään en ihan niin kärjistetysti kuin kirjan variantit 13, mutta sinnepäin. Ihmiset keskimäärin on pelkkiä märehtijöitä. Minä en.
Näin juuri, mutta minusta on hämmästyttävää, että todella näet erottavia tekijöitä niin paljon enemmän kuin yhdistäviä. Ja siitä huolimatta et kuitenkaan maininnut yhtäkään.Passepartout kirjoitti:Minusta yhteenkuuluvuuden tunne edellyttäisi sitä, että yhdistäviä tekijöitä olisi enemmän kuin erottavia.
Minusta sinun ei pitäisi selittää kaikkea persoonaasi kuuluvaa introversion avulla. Osa tällä foorumilla kuvailemistasi ominaisuuksistasi varmasti esiintyy introversion rinnalla eikä johdu suoranaisesti introversiosta. Esim. myötätunnon puute tai haluttomuus tervehtiä ihmisiä eivät todennäköisesti johdu introversiosta.
No en minäkään mitään tiettyä paikkaa ylitse muiden fanita, vaikka lapsuuden kotipaikkakunta on tietysti jollain tavalla rakkain. Olen kuitenkin asunut usealla ihan mukavalla paikkakunnalla. Eikö kotipaikkatunteen puutteen voisi ajatella positiivisesti, että olet kosmopoliitti, kotona kaikkialla tai jopa "kotona maailmankaikkeudessa", kuten tähtitieteilijä Esko Valtaoja sanoisi?Passepartout kirjoitti:Toinen vastaava tunne mikä minulta puuttuu ja mielestäni liittyy tähän on kotipaikkatunne. Jos minulta kysytään mistä olen kotoisin, vastaan että en ole mistään kotoisin. Koska niin minä asian koen. Mikään paikkakunta ei merkitse minulle oikeastaan yhtään mitään.
Anteeksi kun keskustelu on nyt mennyt ihan ketjun alkuperäisen aiheen vierestä.