Pukeutuminen

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.
niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 16.04.2015 15:34

Tähtitonttu kirjoitti:Mun mielestä kiva käyttää vaatteita jotka on sekä suht mukavat että myös omaa silmää miellyttävät. En kuitenkaan liikaa halua erottua, joten suht hillitty tyyli kyllä on. Kovin paljoa aikaaja rahaa en kyllä olisi valmis ulkonäkööni uhraamaan...
Tärkeintä on tietenkin että vaatteet tuntuu hyvältä päällä, mutta pitäisihän niiden tietysti myös omaa silmää miellyttää. Mites teillä muilla, pidättekö yleensä erilaisista vaatteista kuin ihmiset yleensä vai onko maku suht sama? Liikaa en minäkään halua erottua, mutta olen hieman yrittänyt tuosta "harmaavarpusen" roolista opetella pois. Värejä enemmän ja rohkeemmin käyttöön, ei aina samanlaista.

Nuorempana en panostanut ulkonäkööni tai vaatteisiin juuri ollenkaan, mutta nyttemmin on ruvennut kiinnittämään enemmän huomiota. Esimerkiksi ostelen enemmän vaatteita ja hieman erityyppisiä. Mutta esimerkiksi hiuksilleni en koskaan tee mitään muuta kuin leikkaan, sitäkin vain noin 3-4kk välein.

Ei kuitenkaan mitenkään kovin paljon, mutta kuitenkin. Riittävästi. :)

Passepartout

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Passepartout » 17.04.2015 13:44

niksuu93 kirjoitti: Tärkeintä on tietenkin että vaatteet tuntuu hyvältä päällä, mutta pitäisihän niiden tietysti myös omaa silmää miellyttää. Mites teillä muilla, pidättekö yleensä erilaisista vaatteista kuin ihmiset yleensä vai onko maku suht sama?
Minulla on ilmeisesti vähän tavallisuudesta poikkeava maku. Ihmettelen myös miten ilmeisen turhamaiset ihmiset pitää päällään jotain aivan kauheita rääsyjä jotka ei imartele niiden vartaloa yhtään, ihan vain siksi että ko. tyyli on muotia. Musta tuntuu että muotivaatteet on vuosi vuodelta kauheampia. Ennen saattoi luottaa Partiovarusteeseen ja sellaisiin liikkeisiin, mutta nykyään niissäkin alkaa olla värivaihtoehtoina muotivärejä. On ihan helvetin ärsyttävää että naisten vaatteissa on tosi usein vaihtoehtoina vain musta ja pinkki ja miehille sitten musta ja sininen. Ihan oikeasti, eikö voisi olla stereotyyppisempää?

Kun mun makuni olisi tämä:
Kuva

Tai ehkä tämä:
Kuva

Muut naiset näyttävät haluavan pukeutua muodoistaan riippumatta näin:
Kuva

Musta on todella outoa miten monet naiset nimenomaan haluaa pukeutua "seksikkäästi", jopa oman mukavuutensa kustannuksella. Luulin että 70-luku ja feminismi vapautti meidät sellaisista harhakäsityksistä että naisen haluttavuus olisi vaatteista kiinni mutta ilmeisesti olen ymmärtänyt jotain väärin.

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 17.04.2015 18:19

^ Minusta koko muoti on ihan täysin turha keksintö, ainakin näin itsenäisesti ajattelevan silmissä. En tule koskaan ymmärtämään tätä porukkaa, joka juoksee näiden trendien perässä ja niitä noudattamalla kuvittelevat olevansa ajanhermolla ja tyylikkäitä. Tai tietystihän he toistensa mielestä ovatkin, vaan ei ainakaan minun. Minusta pelkän muodin seuraaminen ja pelkästään sen mukaan pukeutuminen idioottimaisesti tyyliä kopioiden kertoo ihmisen mielikuvituksen puutteesta. Ja toisaalta myös siitä, että ko. henkilöllä ei ole omia mielipiteitä.

Ehkä aika vahvasti ja tylystikin sanottu, mutta näin siis minusta. Siis tottakai ihminen voi ja saa pukeutua tyylikkäästi, mutta omaakin päätään saa käyttää. Minusta on muutenkin huvittavaa seurata näitä muotitietoisia, jotka alkavat näyttää katukuvassa niin erottamattomilta. Kaikilla samat kuteet, sama tyyli ja lookki.

Minusta juuri se jokaisen omaperäisyys ja itsenäisyys olemuksessa ja asuvalinnoissa sekä toisaalta itsevarmuus toiminnan takana tekee heistä seksikkäitä. Näitä puolialastomia bimboja alkaa taas näkemään kohta tähän aikaan vuodesta jo ihan riittävästi...

Oiva esimerkkihän tästä touhusta ovat juuri nämä instagram selfie-kuvat. Ei helvetti...

anuski
Viestit: 87
Liittynyt: 12.01.2014 02:46
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja anuski » 18.04.2015 19:44

Mä katson aina kateellisena mun bestistä. Se osaa pukeutua juuri vartalolleen sopivasti. Lapsen saamisen myötä hänen vartalonsa muuttui paljon. Vaikka hoikka on edelleen, muodot hyvin erilaiset. Mut näyttää äärimmäisen hyvälle aina. Se osaa pukea ittesä juuri sopivasti. Muotia seuraa jonkun verran ja nappaa itselleen sopivat ideat. Ihailen kovasti.
Ruoho ei ole vihreämpää naapurin aidan takana. Se on niin vihreää omalla pihallasi, kuin annat sen olla.

Försti
Viestit: 45
Liittynyt: 27.03.2015 21:33

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Försti » 19.04.2015 18:28

.
Viimeksi muokannut Försti, 29.07.2022 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Passepartout

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Passepartout » 20.04.2015 16:36

Mun kun täytyy aina vittuilla kaikille silkalla olemassaolollani, otan itsestäni tahallani selfieitä joissa korraan jossain pusikossa kumisaappaissa ja ikivanhassa tuulipuvussa tms. Kummallista kyllä, en koskaan saa kuvilleni facessa niitä tyypillisiä "ihana, olet kaunis" -kommentteja mitä naiset yleensä toistensa selfieille jakelee -riippumatta siitä, miltä kuva oikeasti näyttää...

ande95

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja ande95 » 22.04.2015 22:28

Minä puolestani tykkään kovasti vaatteista ja laittautumisesta ja meikkaamisesta, vaikka hyvin introvertti luonteeltani olenkin :P Täytyy tosin sanoa, että nämä ominaisuudet heräsivät minussa vasta yläasteiässä, lähinnä ehkä siitä syystä että tavallaan "pakotin" itseni siihen. Lapsena minua ei kiinnostanut vaatteet juuri ollenkaan, tai jos jostain tykkäsin niin se oli usein jotain valtavirrasta poikkeavaa ja muiden silmissä outoa. Vielä seiskaluokalla olin onnellisen tietämätön pukeutumisen kirjoittamattomista säännöistä (olen siis pieneltä paikkakunnalta jossa meno oli todella pinnallista ja ulkonäkökeskeistä), mutta siinä vaiheessa kun minulle alettiin huomautella vaatteistani ja kaverinikin naljailivat että olen erilainen nuori, niin päätin sitten sopeutua ja mukautua tuohon massaan. Pikku hiljaa opin pukeutumaan ja meikkaamaan "oikein" eli pillifarkkuihin, toppeihin, neuleisiin ja muihin perusvaatteisiin. Pahinta tässä ehkä onkin, että muutettuani tyylini muiden silmää miellyttävämmäksi, minä tosiaan sain hyväksyntää! Nykyään tosin nautin aidosti vaatteiden ostelusta, kirppareilla voisin harhailla tuntikausia etsimässä halpoja ihanuuksia :') Ainoa varjopuoli tässä on se, että välillä tulee paineita mitä milloinkin laittaisi päälle ja aina jos olen lähdössä ihmisten ilmoille muualle kuin lähikauppaan niin ainakin pikameikki on sutaistava naamaan.. mutta olen silti tyytyväinen siihen että olen nyt vanhempana (19v) löytänyt todella sen oman tyylini, jossa viihdyn ja joka minua kuvastaa :) Vaatemakuni on sellainen rennon naisellisen rock. Pillifarkut jäivät suosikeiksi, erityisesti pidän myös nahkatakeista ja -liiveistä sekä kaikenlaisista huiveista ja villapaidoista. Mutta haluan vielä mainita että vaikka itse olen pukeutumisen suhteen melko tarkka, minua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä muut laittavat päälleen. Kaverini saavat pitää juuri sellaisia kuteita kun tahtovat, ne eivät määritä mielipidettäni heistä millään tapaa, oli heillä sitten yllään muodin viimeisimmät metkut tai vaikka tuulipuku :)

Tihku
Viestit: 29
Liittynyt: 30.01.2015 22:53
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Tihku » 26.04.2015 20:54

Leimaavin piirre pukeutumisessani on, että pukeudun useammin hameeseen kuin housuihin, koska hameet vain ovat minusta mukavampia päällä. Toki housujakin tulee käytettyä käytännön syistä esim. lenkillä, kasvimaalla, talvipakkasilla jne, mutta en koe niitä niin omakseni. Sisätiloissa ne ahdistavat. Aiemmin pukeuduin lähes aina pitkään hameeseen, mutta viime aikoina olen alkanut suosia noin polveen ulottuvia hameita, kun tajusin, että niiden kanssa voi kätevästi käyttää leggingsejä + säärystimiä tarvitsematta turvautua sukkahousuihin. Ja parastahan tässä on nimenomaan säärystimet ja se, että niitä voi neuloa hyvällä omallatunnolla lisää. ;) Lyhyemmät hameet ovat myös kätevämpiä pyöräillessä. Hameessa pidän sopivasti levenevästä helmasta. Noin muuten pukeutumiseni noudattaa aika perus trikoopaita, neuletakki tai huppari -linjaa.

Ostan tosi paljon vaatteita kirppikseltä. Löydän sieltä monesti paremmin tyyliini sopivia vaatteita kuin kaupasta ja toki hintakin on huomattavasti huokeampi sekä ostopaikka ympäristölle ystävällisempi. Harmillisesti hyvät pitkät hameet alkavat vain olla kortilla. Tykkäisin etenkin 60-70-lukujen suht tanakkakankaisista hameista, mutta eipä noita järin paljon enää nää. 90-luvun loppupuolella tarjontaa vielä oli ja harmittaakin, ettei tullut silloin käytettyä paremmin kirppiksiä hyödyksi. Olenkin alkanut ostelemaan tuolta aikakaudelta kankaita varastoon odottamaan päivää, jolloin ehtisi istahtaa ompelukoneen ääreen.

Vielä housuihin palatakseni niissä ärsyttää myös se, että mukavasti istuvia housuja on todella vaikea löytää. Olenkin huomannut miesten housut monesti mukavammiksi päällä ja valtaosa housuistani taitaakin olla miesten mallistoa. Bonusta miesten housuissa on myös reisitaskut.

qumma
Viestit: 12
Liittynyt: 17.04.2015 19:46
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja qumma » 15.05.2015 21:56

En pahemmin mieti ulkonäköäni, käytännöllisyys ja mukavuus ovat ensi sijalla. Housuina yleensä jotkut vaellushousut, paitana yleensä t-paita + huppari tai villapaita. Väreinä yleensä maanläheisesti vihreä, ruskea harmaa osastolta. Mustaakin löytyy, sekä joitain värikkäämpiäkin. Pukeutuminen on erikoinen juttu, sillä kun ei mieti pukeutumistaan, eikä kiinnosta erottua massasta tekeekin juuri niin.

Apeltsi
Viestit: 8
Liittynyt: 13.04.2014 01:21
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Apeltsi » 24.05.2015 14:47

Mulle vaatteiden osto on yhtä helvettiä. En vaan tiedä millaset vaatteet mulle sopisi ja siksi jos jotain kuteita joskus äärimmäisen harvoin ostan, niin ne on melkein samanlaisia kuin vanhatkin. Ja tottakai tuppaa menemään sinne mustan puolelle, ettei tarvi värejäkään alkaa miettimään. Sosiaalinen piirikin on niin pieni, ettei ole oikein ketään ketä kehtaisi kysellä makutuomariksi. Tämä köyhä vaatekaapin sisältö lienee yksi syy introverttiyteni lisäksi, miksei huvita oikein lähteä mihinkään "bailailemaan". Ku ei ole mitään mitä kehtais laittaa päälle.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa