MBTI-tyyppinne?

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.

Mikä olet?

Voit valita 1 vaihtoehdon

 
 
Näytä tulokset

emffi
Viestit: 3
Liittynyt: 18.11.2013 01:21
Viesti:

MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja emffi » 24.11.2013 02:04

Tuolta linkit-ketjusta kopioitua.

http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes2.asp

Itse INTP:nä tykkään teorioista ja ideoista, ja mielestäni MBTI on toimiva sellainen. Tietenkin se jättää monia persoonallisuuden piirteitä huomiotta, mutta ainakin itse harvinaisena tyyppinä (naispuolinen INTP) koen että se on auttanut ymmärtämään miten oma suhtautuminen maailmaan eroaa muista, ja miksi joidenkin ihmisten kanssa yhteisen aaltopituuden löytäminen on vaikeaa.

Mawerick
Viestit: 109
Liittynyt: 15.04.2013 15:09
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja Mawerick » 24.11.2013 03:29

INTP oli tuon testin tulos. Tosin riippuen kysymysten asettelusta ja testistä, olen välillä saanut tulokseksi myös ISTP, ISTJ tai INTJ.

Vieras

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja Vieras » 25.11.2013 01:22

Olen tehnyt tämän testin muutaman kerran vuosien varrella ja vastaus on tainnut olla poikkeuksetta INTP.

En sanoisi INTP-tyyppiä täydelliseksi kuvaukseksi omasta persoonastani, mutta on yllättävää ja mielenkiintoista nähdä, kuinka lähelle todellisuutta tällaisen lyhyen monivalintakyselyn tulos voi päästä.

Lukemistani kuvauksista päätellen INTP todellakin on lähimpänä omaa persoonallisuuttani, enkä koe samaistuvani muihin kuvauksiin läheskään yhtä hyvin. INTP kuitenkin kuvataan usein persoonallisuustyyppinä, johon liittyy olennaisesti esim. emotionaalinen kyvyttömyys tai osaamattomuus, joka ilmenee mm. huonona tunneälynä. Oma kokemukseni on, etten ole aivan näin tohelo varsinkaan omien tunteideni tulkinnassa ja käsittelyssä.

Olen myös taipuvainen kirjoitellessani tai ajatellessani tuottamaan enemmän tunneperäistä/taiteellista sisältöä kuin järki-/faktaperäistä, vaikka toki ajattelen yleensä rationaalisesti.

Olen siis tilanteessa, jossa koen samaistuvani useimmilta osa-alueilta INTP-kuvaukseen mutta pari olennaista yksityiskohtaa eivät täsmää. En koe olevani tunteistaan tietämätön teoreetikko. Ehkä kuitenkin olen sellainen.

eemeli
Viestit: 7
Liittynyt: 10.11.2013 22:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja eemeli » 01.12.2013 18:57

INFJ. Kokolailla hyvin osui kohdallani. "F"-osuus ei ollut kovinkaan vahva, sekin sopii (valitettavasti) suhteellisen hyvin kuvaan.

redoct
Viestit: 3
Liittynyt: 20.12.2013 11:13
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja redoct » 20.12.2013 11:22

Kuulun näköjään harvinaisesti enemmistöön jossain asiassa (tässä kyselyssä - toistaiseksi). INTJ oli tulokseni, I:n ollessa vahvin (67%) ja N:n heikoin (12%). T ja J tasolla moderate.

900
Viestit: 14
Liittynyt: 31.10.2013 19:26
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja 900 » 24.12.2013 00:12

Löytyisikö tuota testiä mistään suomeksi? Enklannintaitoni on niin onneton että ymmärrän noista kysymyksistä ehkä viisi :oops:

Argos
Viestit: 10
Liittynyt: 27.12.2013 13:50
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja Argos » 27.12.2013 15:45

Etusivun linkin testin mukaan olen INFJ:

Introvert 78 %
iNtuitive 100 %
Feeling 12 %
Judging 50 %

Saman tuloksen sain jokin vuosi sitten, kun tein virallisen MBTI-tyyppikartoituksen sertifioidun testaajan ohjauksessa.

INFJ = tuottaa teorian pohjalta käytäntöjä, jotka auttavat muita ihmisiä pääsemään perille itsestään ja mahdollisuuksistaan.
Viimeksi muokannut Argos, 29.12.2013 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
After ecstasy, the laundry.

- A Zen Buddhist proverb

Drover

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja Drover » 28.12.2013 20:42

INTJ
Introvert(100%)
iNtuitive(50%)
Thinking(38%)
Judging(89%)

Tämän tuloksen sain linkin testistä ja kuvausta lukiessani huomasin sen pitävän osaltani hyvinkin tarkkaan paikkansa. Jännittävästi kuulun näköjään jossain ennemmistön joukkoon, toisaalta on hyvä ja mukavaa huomata etten olekaan niin erilainen.

anuski
Viestit: 87
Liittynyt: 12.01.2014 02:46
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja anuski » 12.01.2014 05:11

ISTJ tuli tulokseksi.

Introverted 82.14%
Sensing 64.71%
Thinking 52.78%
Judging 53.33%

Joidenkin kysymysten kohdalla oli vähän vaikea ymmärtää, mitä niillä haettiin. Mutta kyllä kuvaus oli aika hyvä ja paikkaansapitävä. Ainut asia mikä ei sitten sopinut olleskaan oli, että pidän järjestyksestä. Mun koti on aina sotkussa :lol: Tai niin kun mä asian ilmaisen, hallittu kaaos.
Ruoho ei ole vihreämpää naapurin aidan takana. Se on niin vihreää omalla pihallasi, kuin annat sen olla.

Avatar
time
Viestit: 4
Liittynyt: 13.01.2014 15:42
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja time » 13.01.2014 17:43

Introvert(100%)
iNtuitive(88%)
Thinking(38%)
Judging(22%)

Kuvaus piti hyvinkin tarkkaan paikkansa. :D

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa