Mikä on kaunista?

Ketjut, joille ei ole muuta osoitetta...
aura
Viestit: 102
Liittynyt: 04.03.2015 17:46
Viesti:

Mikä on kaunista?

Viesti Kirjoittaja aura » 06.04.2015 18:22

Kiinnostaisi tietää, millaisia eroja introverttien esteettisissä silmissä (what??) on.

Kuvailkaa sanoin, linkatkaa/upatkaa kuvia ja videoita ja mitä tahansa, mikä on mielestänne kaunista tai jopa henkeäsalpaavaa. Voi olla ihmisiä, maisemia, maalauksia, siis mitä tahansa.

--


Olen itse aika fanaattinen luontokuvien katselija, saattaa vierähtää parikin tuntia netissä milloin vesiputouksia ja milloin auringonlaskuja selaillen. Välillä elän reunalla ja menen ihan ulos ihastelemaan maisemia :lol:
Tykkään kovasti myös vanhoista rakennuksista, etenkin Jugend-tyylisestä arkkitehtuurista. Harmi ettei enää tehdä niin hienoja taloja. Toisaalta jotkut modernitkin rakennukset ovat ihan hauskoja. Niistä ei vaan yleensä tule sellaista "vau"-fiilistä.
Hevoset ovat kanssa kauniita, olin heppatyttö viimeksi 8-vuotiaana, mutta ihastus hevosten anatomiaan ja liikehdintään jatkunee vanhoille päiville asti.
Ihmisten kasvoissa ihastuttaa eniten ne klassiset suuret silmät, mutta muuten koen klassisuuden/sellaisen perus loreal-kauneuden vähän tylsäksi ja viehätyn enemmän pienestä särmikkyydestä. Pienisilmäisetkin on monet mielestäni kauniita, usein kokonaisuus merkkaa yksityiskohtia enemmän. Vaikka pidän tiettyjä piirteitä tosi ihanina, en ajattele, että niiden vastakohdat olisivat rumia tai muuten epäkauniita.

Lisäisin havainnollistavia kuvia, mutta koneeni on melko uusi enkä ole tallentanut mitään, enkä keksi juuri nyt mitään hyviä hakusanoja mieleisten kuvien löytämiseksi. Ne tulevat aina sattumalta vastaan.

anuski
Viestit: 87
Liittynyt: 12.01.2014 02:46
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mikä on kaunista?

Viesti Kirjoittaja anuski » 06.04.2015 22:47

Minusta meri on todella kaunis. Kesäpäivä auringonpaisteessa meren kimaltaessa, ah. Ja toinen näky josta nautin on moottoritie auton keulan edessä ;) Samanlainen kesäpäivä, aurinkolasit nenällä, punainen autonkeula tuulilasin alareunasta pilkistäen. Se näky on jotain selittämättömän ihanaa.
Ruoho ei ole vihreämpää naapurin aidan takana. Se on niin vihreää omalla pihallasi, kuin annat sen olla.

Q45
Viestit: 69
Liittynyt: 17.03.2015 20:09
Viesti:

Re: Mikä on kaunista?

Viesti Kirjoittaja Q45 » 07.04.2015 01:01

Avaruuden ilmiöitä (planeetat, galaksit, tähtisumut jne.) olen aina pitänyt todella kauniina. Visuaalisesti, mutta myös koska antavat laajempaa perspektiiviä asioihin, varsinkin nuo kolme viimeistä kuvaa.

Sombrerogalaksi
Auringon korona pimennyksen aikana
Jupiter
Saturnus
Luomisen pilarit
Hevosenpääsumu
Rapusumu
Hubble ultra deep field
Pale blue dot
The blue marble

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Mikä on kaunista?

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 07.04.2015 19:37

Minusta aika monikin asia on kaunis. Monesti se voi olla myös jotain ihan yksinkertaista, mutta kuitenkin älykkäästi sommiteltuna. Kuten vaikkapa valokuvissa. Joku pelkkä värikäs hedelmäkulho tai vastaava. Luonto- ja maisemakuvat ovat valokuvista eittämättä niitä suosikkejani ja lähinnä juuri niitä, jotka pyörivät tietokoneeni taustakuvina. Vesi on hieno elementti ja saa kuvissa usein päähuomion. Pimeä kaupunki valoloisteessa tai leppäkerttu lehdellä lähikuvassa.

Avaruus on todella mielenkiintoinen ja upea näky. Se on jotenkin niiin ihanan erilainen tähän totuttuun maailmaan nähden. Maapallossa on aivan upeat värit avaruudesta katsottuna. Nähtävyyksistä pidän myös, erityisesti niistä luonnon omista. Vaikka toisaalta arkkitehtuurikin on hyvin kiinnostaa, mutta siinäkin miellyttää monesti esimerkiksi pyramidit enemmän kuin joku pilvenpiirtäjä. Olen muutenkin enemmän kulttuuri-ihminen eli etelänlomallakin kiertelisin mieluummin itse maan luontoa, tutkailisin sen erilaista eläinkuntaa, ihmettelisin uusia tapoja ja käytäntöjä tai vaikka tsekkaisin ne katakombit siellä Ranskassa. Mikään perus rantaloma-meininki ei ole minusta mitään erityisen kiinnostaa - tai välttämättä edes kaunista.

Miehenä tietysti tytöt ja naiset on kauniita. En ole välttämättä niin näiden tyypillisten kauneusihanteiden perään, mutta kun aura mainitsit nuo suuret silmät niin niistä kyllä tykkään - ja niihin myös helposti huomio kiinnittyy. Minusta yllättävän monikin ihminen on kaunis ja persoonalliset kasvot ja omaperäinen tyyli tekee hänestä vielä helpommin kauniimman. En myöskään sitten itse pidä pahemmin tästä nykyisestä skinny-tyylistä eli minusta naisissa saa olla terveitä muotoja ja varsinkin nuoret miehet saisivat olla astetta lihaksikkaamia/rotevampia.

:)

Avatar
shantyu
Viestit: 24
Liittynyt: 27.06.2015 22:08
Viesti:

Re: Mikä on kaunista?

Viesti Kirjoittaja shantyu » 08.07.2015 21:52

Yhdyn aloittajan kommenttiin. Minä rakastan myös erilaisia luontokuvia. Erilaiset maisemakuvat ovat kauniita, mm. järvimaisema, auringonlasku/nousu, viljapelto, metsä... Luonto yleensäkin on kaunis.

Lisäksi voisin mainita ihmiset. On olemassa ulkonäöltään kauniita ihmisiä, mutta usein sisäinen kauneus ratkaisee. Kun ihminen on sisältä kultaa, se näkyy myös ulospäin.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa