Dilemma kirjoitti:Kyllä on ihmisillä pokkaa!
Eihän tuo
härän kohtaama kohtelu ole vielä mitään. Minä olen saanut kuulla lyhyen 22-vuotisen elämäni aikana niiiin paljon pahaa omasta milloin sulkeutuneesta, erakoituneesta, sairaasta, epänormaalista, vääränlaisesta, hiljaisesta, varautuneesta, pidättyväisestä ja muutenkin epäonnistuneeni ihmisenä niin aikuisilta kuin ikäisiltänikin. Joskus on sanottu suoraan päin naamaa, koska se kuulemma "häiritsee oikein heitä niin paljon" tai sitten on puhuttu näyttävästi selän takana. Tätä käytöstä olen kohdannut niin kotona, koulussa (myös opettajilta!) kuin ns. "ammattilaistenkin" parissa. Kiusattu on koko lapsuus ja nuoruus, joskus rajustikin. Tavallaan kiusaamista esiintyy edelleen aikuisten ihmisten toimesta, lähinnä piikittelynä, säälimisenä ja tänä "luuserina" pitämisenä. "Sun pitää olla tällainen ja tällainen, et saa olla tällainen. Sun pitää tehdä tätä ja tätä ja sun pitää olla kiinnostunut tästä ja tästä". En kuulemma kuulu heidän joukkoon, niin ei voi mitään. En sillä että haluaisinkaan - ainakaan enää.
Ei siis mitenkään ihme, jos pientä katkeruutta ja jopa vihaa on ihmisiä, etenkin ekstrovertteja kohtaan, ilmassa.
Ihmiset osaa oikeesti olla ilkeitä. Lapselta ja teiniltä tällaista käytöstä nyt vielä voi odottaa, mutta ei aikuiselta. Koittakaa jaksaa kohtalontoverit! Teissä ei ole mitään vikaa. Onneksi minäkin olen nyt sen introverttina oivaltanut.
![Hymy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)