Harrastuksista

Keskustelua harrastuksista.
härkä
Viestit: 21
Liittynyt: 26.10.2013 11:42
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja härkä » 26.10.2013 17:18

.
Viimeksi muokannut härkä, 13.01.2019 01:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Uge
Viestit: 2
Liittynyt: 12.11.2013 00:08
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Uge » 12.11.2013 02:38

Yölliset kävelyt yksin kun en paljoakaan nuku. Nyrkkeilysalilla käyn lähinnä yksin kun ei itsestäni ole seurassa kävijäksi enään.
Myöskin kirjoittaminen, lukeminen ja elokuvien katselu on aktiivisia harrasteita joita tulee tehtyä.

e. musiikkia tulee myös kuunneltua, paljon.

high life..

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja high life.. » 20.11.2013 15:53

meditaatio, kalastus, ja kalsarikännit. pelkkä oleminen, musiikin kuuntelu ja nirvanan etsiminen.

mitäpä muutakaan sitä näin perjantai-iltana tekisi. yritti joku pitkästä aikaa kyllä soittaakin. en vastannut.

Vieras

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Vieras » 21.11.2013 21:58

Pitkäaikaisin harrastukseni on ratsastus, upea laji, koskaan et voi olla täydellinen, koska kaikki ei riipu siitä mitä itse teet, vaan myös eläimellä on erilaisia päiviä ja se tekee joskus oman mielensä mukaan. Terapeuttista ja toisaalta ekstremeä, riippuu ratsastatko heinäpellon vierustaa vai hyppäätkö yli metrisiä esteitä. Eläimet ovat muutenkin lähellä sydäntä..

Lisäksi käyn salilla, olen vasta lähiaikoina huomannut miltä OIKEA treenaaminen tuntuu. Kunnon polte ja seuraavana päivänä kipeät raajat, ah. Lenkkeily on myös yksi suosikki. Luonnossa on rauhallista ja virkistävää, ja juosten näkee paljon asioita matkan varrella! Sulkapallo ja potkunyrkkeily kuuluvat myös suosikkeihin. Joukkuelajit, ei ei ei. Ei.
Lisäksi piirrän, olen siinä erittäin hyvä...Tykkään lukea, mutta en enää kovin usein, nuorempana oli kirjojen suurkuluttaja, mutta sitten huomasin liikunnan ilot :D

Pidän myös näyttelemisestä, koska olen tunteellinen ja minun on helppo ilmaista tunteitani. Pystyn eläytymään rooliini, samoin kun pystyn kuvittelemaan itseni jonkun toisen ihmisen sen hetkiseen tilanteeseen.. (hyvä kuuntelija..)

Hyviä sarjoja katselen netistä joskus jos haluan paeta koulua ja vastuuta. :D

Vieras

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Vieras » 25.11.2013 00:27

Moi

Tietenkin introverttifoorumilta voi odottaa tiettyjä piirteitä, mutta ihan yllättävän tutulta näyttävät ihmisten mieltymykset.
Minulla kanssa harrastuksena hyvät (draama)elokuvat ja sarjat, pelaaminen ja nyrkkeily. Luonto ja eläimet ovat myös lähellä sydäntä, samoin kirjoittaminen ja mietiskely. En nyt välttämättä kutsuisi näitä kaikkia harrastuksiksi, mutta huomattaviksi mieltymyksiksi.

Kaikki harrastukseni ovat sellaisia, että niitä täytyy voida harrastaa yksin. Joukkuepelit ja keskustassa sosialisoiminen perjantai-iltana ovat jotakin, mitä saatan satunnaisesti harjoittaa enemmän tai vähemmän vastentahtoisesti.

Avatar
Ollix
Viestit: 7
Liittynyt: 03.12.2013 19:00
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Ollix » 05.12.2013 16:05

Eniten aikaa kuluu lenkeillä. Fillarilla ja suksilla 1-6 tuntia kerrallaan. Juosten tai sauvakävellen n. 1-1,5 tuntia. Lumisessa metsässä on myös mukavaa seikkailla. Suunnilleen joka toinen päivä, aikaa, vauhtia ja reittejä vaihdellen. Ja yleensä yksin. Soitin on kyllä hyvä kaveri. Joskus pitkän lenkin aikana huomaa "puhuvansa puille". Ja joskus tulee joku vastaan, jonka kanssa voin vähän jutellakin.
Sitten käytän aikaa netissä monenmoisten asioiden selailuun ja tutkimiseen. Kesällä on käytävä muutaman kerran kalassa ja järvellä. Aikaa minulla on nyt ollut, koska pomo myi firmansa pois ja uudella omistajalla (isohko ketju) oli tekijöitä omasta takaa.
No, nyt on aikaa ja aika kehitellä jotain uutta, esim. tämä näin, että kirjoittelen ajatuksia näinkin "julkisesti" luettaviksi. Voisi tämänkin harrasteeksi lukea. Ei kait kovin moni harrasta/tee jotain, jos se ei antaisi jotain positiivista takaisin.
Liikunta antaa kyllä hyvän olon ja energiaa ja jos on vaikeuksia lähteä, niin siihen voi luottaa, että olotila paranee muutamassa minuutissa.
Luistelusuksista ja maastopyöristä minulla on sen verran kokemusta, että saa jotain kysyäkin, jos vaikka on hankkimassa välineitä.
Näin tänään.

Drover

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Drover » 23.12.2013 20:21

Harrastuksiani ovat taide ja erilaiset käsityöt, metsässä samoilu ja lenkkeily hyvin myöhään iltaisin kun muita ei ole liikenteessä, pyöräily muulloin kuin jääkeleillä. Ehkä tärkein harratus jota nyt herättelen henkiin on ratsastus ja erityisesti maastovaellukset joilla ei tarvii keskustella kuin muutaman ihmisen kanssa jos ollenkaan.

Lisäksi olen pohtinut salilla käymisen aloittamista, mutta vielä vierastan noinkin yleistä paikkaa, sillä todellakin viihdyn yleensä yksin. Ehkä kevään myötä innostun asiasta enemmän.

Jonnu67
Viestit: 4
Liittynyt: 27.12.2013 18:15
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Jonnu67 » 27.12.2013 19:04

Mulla ennen terveyden romahtamista tärkeimpiä harrastuksia oli liikunta: salitreenit, budolajit, juoksu... sen lisäksi vaellan luonnossa, valokuvaan, katson paljon leffoja ja sarjoja, piirrän, luen, kuuntelen musiikkia, vaeltelen netissä :P ... ja opiskelen kultasepäksi, jossa saan olla hyvinkin omissa oloissani.

anuski
Viestit: 87
Liittynyt: 12.01.2014 02:46
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja anuski » 12.01.2014 03:34

Musiikki, elokuvat sekä tv-sarjat, kaikki muodossa hyvät sellaiset :mrgreen: En harrasta mitään, jossa joudun olemaan vuorovaikutuksessa muiden ihmisten kanssa. Työni hoitaa tämän asian (olen siis lähihoitaja) :roll:
Ruoho ei ole vihreämpää naapurin aidan takana. Se on niin vihreää omalla pihallasi, kuin annat sen olla.

Christina
Viestit: 3
Liittynyt: 20.01.2014 00:52
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Christina » 20.01.2014 01:33

Vasta vähän aikaa sitten hyväksyin sen tosiseikan, ettei harrastusten tarvitse välttämättä olla sellaisia, joista peritään jäsenmaksua ja jota harrastetaan tiettynä päivänä viikossa. Vielä muutama vuosi sitten kun multa kysyttiin tätä samaa kysymystä, oli jopa noloa kertoa, koska muilla oli aina ne tietyt 'harkat' tiukat aikataulut yms.

Mutta siis, omiin harrastuksiin ja ajanvietteisiin kuuluu:

Musiikki. En itse soita mitään, mutta tämä on minulle niinkuin monille muillekin se henkireikä. Musiikin avulla voi selättää vaikeimpiakin asioita.

Shoppailu. Materialismionnellisuus! Vielä en tiedä yhtäkään naista, jolle tämä ei jonkinlaista nautintoa tuottaisi. Jos on ahdistusta tai stressiä, on kiva käydä shoppailemassa edes jotain pientä. Ostokset itsessään eivät vedä vertoja sille tunteelle, kun saa kävellä kauppakassien kanssa pois. Hah, en tarkemmin osaa selittää sitä, se on vaan mahtavaa!

Leffat, TV-sarjat. Yhdessä vaiheessa en pystynyt katsomaan enää ollenkaan elokuvia tai muuta, etenkään sellaisia joissa oli tekstitykset. Tämä vaihe kuului aiempaan psyykkeen romahdukseen, en pystynyt keskittymään kunnolla oikeastaan mihinkään. Nykyään nautin siitä, että pystyn taas katsomaan sitä mitä haluan, normaalisti ja vaivatta. <3

Lukeminen ja kirjoittaminen. Nämä ovat ehdottomasti tärkeimpiä asioita elämässäni, kirjoittaminen etenkin. Se on yksi parhaista keinoista ilmaista itseäni. Lukeminen taas saa ajatukset muualle, paras tunne ikinä on se, kun löytää oikeasti hyvän kirjan ja tekee mieli rohmuta se päivässä :-D

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa