TV-ohjelmat

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.
Passepartout

Re: TV-ohjelmat

Viesti Kirjoittaja Passepartout » 21.03.2015 16:42

niksuu93 kirjoitti:Tuli muuten mieleen, että onkos täällä muita jotka vihaavat tätä uutta "sosiaalista TV:tä"? Siis sitä että kaikkiin live-lähetyksiin tungetaan niitä katsojien lähettämiä "hauskoja" twiittejä sun muuta. Niiden taso on tietysti tyyliä "OMG <3 miten ihqu esitys, vähäks siistii". Hmm... minä mahdollisesti katsoisin tätä ohjelmaa, enkä ole kiinnostunut sinun mielipiteistäsi.
:shock:
Joo. En käsitä miksi ihmiset haluavat twiitata vähämielisiä kommentteja ja ne vielä päästetään läpi. Olisi edes jotain nasevaa, mutta ei.

Pahinta oli kun kesällä Paavo Nurmi Gameseissa ihmisten twiittejä ja kuvia näytettiin screenillä. Kyllähän sitä urheilukisoissa haluaa nähdä jonkun kärpäslaseissa poseeraavan pissiksen #ihquu#PaavoNurmiGames#vähänksmakeeta.

Tiedoksi nimimerkeille 900 ja Q45, Putous ja BB ei kyllä ole mitenkään toisiinsa rinnastettavia ohjelmia. BB on tositeeveetä vajakeista taviksista. Putous on sketsihahmokilpailu, jossa ammattinäyttelijät esittävät sketsejä ja improvisoivat ja loistavat muuntautusmikyvyllään. Toki siinäkin iso osa hahmoista on silkkaa paskaa, mutta ainakin minun käsitykseni suomalaisten näyttelijöiden tasosta on Putouksen ansioista noussut huomattavasti. On käsittämätöntä miten nopeasti ne pystyy niissä improvisaatiojutuissa improvisoimaan ja miten pienillä kikoilla ihmisestä tulee joku muu. Erityisen ihmeellistä on miten tavallaan helpolla saadaan ihan eri näköinen näyttelijä ihan selvästi jonkun tunnetun henkilön näköiseksi, miten ne osaa ottaa sen tyypin maneerit ja ilmeet. Olisi hauska tietää onko kaikkien ihmisten ominaispiirteet niin selviä että tuollaisen "karikatyyrin" tekeminen onnistuu.

Q45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Q45 » 21.03.2015 17:07

Passepartout kirjoitti:Tiedoksi nimimerkeille 900 ja Q45, Putous ja BB ei kyllä ole mitenkään toisiinsa rinnastettavia ohjelmia.
Juu ei olekaan, enkä sitä tarkoittanutkaan. Tuli vaan muotoiltua huonosti. :roll:

aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aura » 21.03.2015 18:36

Viime syksynä katsoin BB:tä ja tykkäsin kovasti, vaikka se oli aiempia kausia katsoneiden tuttujeni mukaan tylsempi kuin ne aiemmat :D siellä ei kyllä tosiaan tapahtunut tyyliin mitään "mehukasta", persoonat oli vaan niin mahtavia ja osa hyvällä tavalla ärsyttäviä, että tykkäsin siitä. On kiva seurata, millaisia piirteitä ihmisistä paljastuu kisan aikana ja miten asukkaiden väliset suhteet muuttuvat.

Putoukseenkin pääsin vasta viimekaudella käsiksi, mun mielestä se sketsihahmokisa on kyllä ohjelman tylsin osuus, vaikka sieltäkin repeää muutama nauru. Kingistä minäkään en niin välittänyt, tai siis, muut osuudet oli ihan hauskoja, mutta ne laulut sellaisia kohtia, mikä ei ihan muhun iskeneet. Sama juttu oli Putouksen kanssa. Koen oloni jostain syystä epämukavaksi, kun jossain ohjelmassa lauletaan, varsinkin jos lauletaan jotain oikeeta biisiä omilla sanoilla.

Temptation Islandia tulee myös satunnaisesti katsottua, toisaalta mehukkaiden hetkien määrä suhteessa tylsiin täytekohtauksiin on aivan liian pieni.

Sellaisia tarinallisia sarjoja, mitkä on todella tehneet vaikutuksen, on Twin Peaks ja Mennyt Maailma. Twin Peaksista multa jäi 2-3 vikaa jaksoa tosin näkemättä, enkä vieläkään ole saanut aikaseksi katsoa niitä mistään. Toivottavasti ne uudet jaksot on yhtä hyviä.

Rakastan kanssa piirrettyjä. Simpsonit, Family Guy, South Park, mitä näitä nyt on, aivan ihania :lol:

niksuu93
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 21.03.2015 20:47

Vanhat sarjat ovat usein myös parempia kuin nykyiset. Näitä Macgyvereitä, Ritari Ässiä, Miami Vicea, Teho-osastoa, Melrose Placea ja muita voisin katsoa edelleen ja joskus katsonkin. Jos jotain uusia katsomiani sarjoja pitää mainita, niin The Walking Deadia olen katsonut - tosin uusimmat kaudet jäänyt näkemättä, koska harvemmin sattuu TV:n ääressä juuri silloin istumaan kun jaksot tulevat.

24 ja Pako olivat myös aikoinaan kovia.

Eli siis tarina, juoni, henkilöt ja idea kuntoon. Siinä onnistuneen sarjan ainekset.

Putouksesta vielä sen verran, että tavallaan se sketsihahmokisa siinä ärsytti vaikka joskus naurut siinäkin sai. Lähinnä siksi kun kausien mennessä eteepäin koko Putouksen konsepti oli aivan liikaa yhden kilpailun varassa ja sisältökin pyöri lähes pelkästään sen ympärillä, mikä ei kuitenkaan ollut ohjelman alkuperäinen idea. Tavallaan myös ärsyttää katella niitä samoja naamoja joka ohjelmassa, jotka juuri Putoksesta "nousi" - vaikka taitavia olisivatkin.

Ajr79
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajr79 » 22.03.2015 19:36

95% televisio-ohjelmista on joutavanpäiväistä tyhjäpäille suunnattua muovipurkkaa. Paljon ääntä ja melua vailla minkäänlaista järkevää sisältöä. Sama pätee someen, iltapäivälehtiin, jne... Olen pahoillani.

niksuu93
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 22.03.2015 21:32

Ajr79 kirjoitti:95% televisio-ohjelmista on joutavanpäiväistä tyhjäpäille suunnattua muovipurkkaa. Paljon ääntä ja melua vailla minkäänlaista järkevää sisältöä. Sama pätee someen, iltapäivälehtiin, jne... Olen pahoillani.
Mitäs pahoillaan olemista tässä on? Minä ainakin olen 100%:sti samaa mieltä. Mitä paskempi sisältö, sitä enemmän katsojia/lukijoita. Näin se vaan menee, koska juuri ketään ei tunnu nykyään kiinnostavan oikeasti asia vaan mieluummin lukevat/katsovat semmosta "hassun hauskaa viihdettä", jossa ei ole mitään järkeä.

Mutta tyhmyyshän yhdistää ihmisiä. Erinomainen esimerkki on vaikka Suomi24, tehty oikein pölvästeille ja niitähän tuntuu riittävän. Ei sillä, hyvää komiikkaa saa niiden puupäiden ainaisista keskusteluista, joiden taso menee päiväkotiakin alemmas. :lol:

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 27.03.2015 10:18

En katso telkkaria melkeimpä koskaan, vaikka sellaisen omistankin. Joitain sarjoja tulee katsottua netflixistä, mutta niitäkin vain silloin kun ei ole muuta tekemistä. Mielummin keksin itselleni jotain parempaa tekemistä.

anuski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anuski » 29.03.2015 21:29

Mä katson ihan liikaa telkkaria.. Rikossarjat on ehkä ykkönen, samoin komediasarjat on kovassa suosiossa. Draamasarjat on mulle liian tylsiä, oon niiden suhteen tosi kranttu. Katson puolella silmällä paljon sarjoja samaan aikaan kun esim. olen koneella. Mulle taustahälinä on jotenkin rauhoittava. Jos on liian hiljaista alkaa tuntua vähän oudolle..
Ruoho ei ole vihreämpää naapurin aidan takana. Se on niin vihreää omalla pihallasi, kuin annat sen olla.

sadepäivä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sadepäivä » 04.04.2015 17:32

Tykkään monista brittisarjoista, esim. Sydämen asialla ja Kyläsairaala olivat tosi mukavia sarjoja. Tällä hetkellä komediasarjoista tulee seurattua lähinnä vain Rillit huurussa sarjaa. Frendit oli ehkä kaikkien aikojen lempisarjani, mutta ei niitä uusintoja jaksa aina seurata, sarja kun on niin monen monituista kertaa näytetty. Mitään todella hyvää sarjaa ei telkusta mielestäni tällä hetkellä tule. Joskus jokin tietty sarja on melkeimpä viikon kohokohta .

Tosi-tv-sarjoja en hirveästi katso, ehkä silloin vuosia sitten, kun ne olivat "uusi juttu" jaksoivat edes vähän kiinnostaa. Ihmettelen kyllä mihin kaikkeen ihmiset todella lähtevät mukaan. Esim Aatami etsii Eevaa sarjan mainokset!Ei hyvän tähden, ihmiset lähtevät nakkena hyppimään koko kansan nähtäviksi!! En ymmärrä. Ja entäpä sitten Alastomat selvitytyjät. Enää ei tunnu normi-reality riittävän, vaan uutta on keksittävä...ja alastomuusko se uusi juttu on?! No, joo eipä nyt enempää avautumista tästä.

Leffojen suhteen olen melko kaikkiruokainen, tosin ääretön väkivalta tai idioottiteinikomedia ei jaksa innostaa. Tänään taitaa tulla muutama ihan hyvä leffa telkusta..Pisimmän korren taitaa vetää Bond-leffa. Nuo vanhat Bondit on jotenkin mukavia. Uusimpia Bondeja en ole edes nähnyt. Nyt eksyinkin jo tv-ohjelmista elokuviin. :)

niksuu93
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 06.04.2015 14:58

sadepäivä kirjoitti:Tällä hetkellä komediasarjoista tulee seurattua lähinnä vain Rillit huurussa sarjaa.
Minä olen kanssa "yrittänyt opetella" katsomaan tätä, mutta jotenkin tämän sarjan jutut ovat liian nörttejä jopa minulle. En olisi uskonut tämän olevan mahdollista. :lol:
sadepäivä kirjoitti:Tosi-tv-sarjoja en hirveästi katso, ehkä silloin vuosia sitten, kun ne olivat "uusi juttu" jaksoivat edes vähän kiinnostaa. Ihmettelen kyllä mihin kaikkeen ihmiset todella lähtevät mukaan. Esim Aatami etsii Eevaa sarjan mainokset!Ei hyvän tähden, ihmiset lähtevät nakkena hyppimään koko kansan nähtäviksi!! En ymmärrä. Ja entäpä sitten Alastomat selvitytyjät. Enää ei tunnu normi-reality riittävän, vaan uutta on keksittävä...ja alastomuusko se uusi juttu on?! No, joo eipä nyt enempää avautumista tästä.
Ihmisiä nyt yleensä vain kiinnostaa kaikki "viihteellinen" ja mikäs sen mukavampaa kun nauraa toisille tai muille tyhmille jutuille. Eivät halua kyllä itse sitä kokea, mutta moni ei pistä pahakseen jos saa seurata vierestä kun toinen tekee. ;)
sadepäivä kirjoitti:Leffojen suhteen olen melko kaikkiruokainen, tosin ääretön väkivalta tai idioottiteinikomedia ei jaksa innostaa. Tänään taitaa tulla muutama ihan hyvä leffa telkusta..Pisimmän korren taitaa vetää Bond-leffa. Nuo vanhat Bondit on jotenkin mukavia. Uusimpia Bondeja en ole edes nähnyt. Nyt eksyinkin jo tv-ohjelmista elokuviin.
Minusta TV:n yksi suurimmista ongelmista on juuri se, että sieltä ei näytetä oikeesti hyviä elokuvia. Ne on aina ne samat tutut ja turvalliset klassikot, jotka kaikki osaavat ulkoa. Välillä tulee Paluu Tulevaisuuteen komediaputki, sitten jännitystä haiden kanssa Deep Blue Sea ja lopuksi näytetään niitä iän ikuisia Indiana Jonesia.

Leffafriikin ainoa vaihtoehto on tilata elokuvansa levyllä. Netflixienkin ja muidenkin valikoima on pohjoismaissa melko suppea.

Vastaa Viestiin