Todella harmillista sinänsä, koska harvoin oikeesti kohtaa ihmisiä joiden kanssa aidosti viihtyy. Sinulla on käynyt kuitenkin tuuri kun olet saanut tuntea muita introvertteja persoonia, etkä ole näin jäänyt "henkisesti yksin". Minulla ei ollut koko kouluaikana käytännössä ketään, joka olisi jakanut samat mielenkiinnonkohteet, luonteen ja muut seikat, jotta ystävyys olisi ollut syvempää. Toki joitain "hengailukavereita" oli, mutta aina olen itseni jotenkin mustaksi lampaaksi tuntenut. Tästä varmaan johtuvat nuo voimakkaat mielipiteenikin ekstroverteista. Kun on saanut kuulla koko elämänsä että on vääränlainen ja epäonnistunut ja on käsketty olemaan muuta kuin haluaisi, väkisinkin sitä katkeroituu. Etenkin nyt kun olen introverttiuden oivaltaneena ymmärtänyt, että minussa ei ole koskaan mitään vikaa ollutkaan vaikka muut jaksoivat asiasta aina huomautella.aura kirjoitti:Aika harvoin tulee nähtyä kahta näistä ihmisistä, kolmannesta taas olen etääntynyt koulutuntien vähetessä, eikä nähdä varmaan enää lukion loputtua. Sinänsä sääli, koska hän on ihana ja omalaatuinen persoona, mutta toisaalta hyvä, koska mielestäni lapsuudenystävät kuuluvat lapsuuteen. Olen kuitenkin kiitollinen, että tunsimme kouluajan, koska oli kiva jakaa kokemuksia introversiosta ja muista jutuista, joissa olimme samanlaisia, ja hänen ansiostaan en tuntenut itseäni niin kummalliseksi.
Kiva kuulla että edes jotkut pitävät minua mukavana persoonana, mielenkiintoista miten juuri netissä saan yleensä enemmän positiivista palautetta kuin livenä. Nuoruutenikin vietin pääasiassa tietokoneella ja monissa nettiyhteisöissä, joista saadut ystävyyssuhteet olivat minulle tavallaan sen aikaisia irl-suhteitakin tärkeämpiä. Harmi että usein näissä välimatka muodostuu esteeksi ja mm. tästä johtuen ystävyys pikkuhiljaa hiipuu. Mutta siis kyllä, ilman nettiä tuntisin oloni taatusti moninkertaisesti yksinäisemmäksi kuin nyt olen - sen verran suuri merkitys tällä "yhteydellä maailmaan" on.aura kirjoitti:Uskon kyllä, että sinä löydät tuttavuuksia introjen keskuudesta, koska vaikutat viestiesi perusteella ihan mukavalta ja sosiaalisesti lahjakkaalta ihmiseltä. Mullekin internet on osoittautunut tosi hyväksi vertaistueksi, ja tämä foorumi vaikuttaa myös ihan lupaavalta. Mulle on oikeastaan juuri netin ansiosta aika yhdentekevää, olenko loppuelämäni ekstrojen ympäröimä, koska saan keskustelupalstoilta sen sisällöllisen kokemuksen, mikä monissa irl-suhteissa puutuu.
Olen suhteellisen tyytyväinen elämääni näinkin, kun on kuitenkin perhe ja omia harrastuksia/juttuja joiden parissa viettää aikaa. En siis kaipaa suuria sosiaalisia piirejä ympärilleni, vaan kokisin ne enemmänkin raskaana asiana. Silti, muutama hyvä ystävä jolle voisi puhua avoimesti kaikesta ja tehdä kaikkea kivaa yhdessä olisi mukava omistaa. Kaikki entiset ja nykyiset vähäiset kaverisuhteet kun ovat aina tuntuneet olevan enemmänkin sellaisilta, että kokoajan pitäisi olla toista "viihdyttämässä" ettei toinen tylsisty. Olisi todella ihanaa vaan olla yhdessä ja vaan vaikka tehdä omia juttuja samassa tilassa, ilman että tarvitsee kokoajan vuorovaikuttaa. Tällainen ei vain ole kenenkään kanssa oikein onnistunut vaan minut on pidemmän päälle heivattu "tylsänä tyyppinä".
Olen yrittänyt tätä, mutta ei pidemmän päälle vain onnistu. Kaikki small-talk on minulle vain niin raskasta, että väsyn ihan puhki jos sitä väkisin harrastan. Olinkin aina ihmetellyt, että mikä siinä on että vaikka minulla olisi ollut ulkona kuinka hauskaa tahansa, olen aina ihan loppu kotiin päästyäni. Introverttiuden myötä olen saanut tähänkin vastauksen. Samalla on myös selvinnyt se, miksi olen usein mieluummin valinnut keskustelun itseäni vanhempien ihmisten kanssa kuin että olisin lähtenyt "näyttelemään menevää kovaa jätkää" kaverini kanssa.aura kirjoitti:Yksi hyvä vinkki paskanjauhantatilanteisiin: kannattaa ottaa ne näyttelyharjoituksina.
Henkevät keskustelut ja tällainen sosiaalisuus ei siis kuluta minua, mutta kaikki turhanpäiväinen siitäkin edestä.
Sama vika ja pahoittelut tosiaan etten oikein osannut mitään hyviä kokemuksia ekstroverteista kertoilla. No, yhden nimen sain sentään puristettua, joten lienee se tyhjää parempi. Jokatapauksessa hyvä ja tarpeellinen ketju ja toivotaan että muilla on enemmän positiivista sanomista.aura kirjoitti:Kallistuin vähän offtopiciin