Testaa oletko introvertti -kyselyn tulokset
-
- Viesti:
Re: Testaa oletko introvertti -kyselyn tulokset
Introvertti. Vastasin kyllä 18/20 kysymyksistä.
18/20 tai 20/20 tilanteesta riippuen. Olen ollut tietoinen kyllä omasta halustani olla paljon yksin jms. Nyt sitten liityin foorumille. Tuntuu hyvältä.
Vastasin kyllä 18/20. Ei yllätä yhtään, olen aina oleskellut paljon omissa oloissani. Introvertti-ekstrovertti-asteikosta olen ensimmäisen kerran kuullut jo muutama vuosi sitten, joten tämä introverttiys on ollut aika hyvin tiedossa ennenkin. Minulle on tosin välillä vähän epäselvää, viihdynkö oikeasti yksin vai johtuuko se vain olosuhteiden pakosta ja opituista tavoista, erityisesti siitä, etten oikein osaa hakeutua ihmisten seuraan. Mutta ehkä tässä nyt on kyse enemmän siitä, etten ole ihan täysin hyväksynyt omaa ”sulkeutuneisuuttani”, kun itseään vertailee niin paljon muihin.
-
- Viesti:
19/20. Aika yllättävä pistemäärä, vaikka tiedänkin olevani introvertti ja viihdyn yksinäni.
19/20. Vastasin ei vain kohtaan "Tunnen itseni väsyneeksi aina kun olen olen ollut ulkona ihmisten seurassa, vaikka olisinkin nauttinut olostani". Tosin sen jälkeen nautin omasta ajasta entistäkin enemmän.
Sain testistä täydet 20/20 pistettä. Olen aina pitänyt itseäni enemmän sisäänpäinkääntyneempänä persoonana, mutta en sentään näin paljon. Tulos oli helpottava, sillä se tavallaan antoi omanlaisen "hyväksynnän" erilaisuudelleni. Aiemmin olin kuvitellut olevani vain jotenkin outo.
vastasin kyllä 10/20 kohtaan = ambivertti.
Olen jo teini-ikäisestä saakka tiennyt/epäillyt olevani introvertti. Nyt sain tulokseksi ambivertti eikä tämä kyllä ole eka kerta. Jollain ulkomaisella testillä olen saanut myös tulokseksi ambivertti jos se on ollut tulosvastauksessa mahdollista. Muuten tulos on ollut introvertti. Olen kyllä huomannut ,että vaikka mussa on paljon introvertin ominausuuksia, niin on mussa kyllä jonkin verran ektroverttiäkin.
Olen jo teini-ikäisestä saakka tiennyt/epäillyt olevani introvertti. Nyt sain tulokseksi ambivertti eikä tämä kyllä ole eka kerta. Jollain ulkomaisella testillä olen saanut myös tulokseksi ambivertti jos se on ollut tulosvastauksessa mahdollista. Muuten tulos on ollut introvertti. Olen kyllä huomannut ,että vaikka mussa on paljon introvertin ominausuuksia, niin on mussa kyllä jonkin verran ektroverttiäkin.
No tää introvertti-ekstrovertti-jaottelu on vaan yksi näkökulma persoonallisuuden ymmärtämiseen. Mun mielestä on ihmisiä, joista näkee heti, ovatko he introvertteja vai ekstrovertteja. Mutta on myös paljon niitä, joista ei oikein osaa sanoa.Merelda kirjoitti:vastasin kyllä 10/20 kohtaan = ambivertti.
Kyllä aika helposti tosiaan näkee ihmisistä, kumpaan kategoriaan he enemmän kuuluvat. Mutta ei tietysti kaikista yhtä helposti. Tiedän myös ihmisiä, jotka ovat muista syistä (ujous, arkuus, kiusaaminen, mt-ongelmat jne.) johtuen olleet tavallaan "introvertteja", mutta ongelmien jälkeen alta onkin paljastunut kovemman luokan ekstrovertti.INTPinson kirjoitti:No tää introvertti-ekstrovertti-jaottelu on vaan yksi näkökulma persoonallisuuden ymmärtämiseen. Mun mielestä on ihmisiä, joista näkee heti, ovatko he introvertteja vai ekstrovertteja. Mutta on myös paljon niitä, joista ei oikein osaa sanoa.Merelda kirjoitti:vastasin kyllä 10/20 kohtaan = ambivertti.
Aina hiljaisuus ja yksin viihtyvyys eivät siis suinkaan ole merkkejä introverttiudesta. Mutta kuten moneen kertaan todettua, introverttius ei itsessään myöskään kieli mistään ongelmista.
-
- Viesti:
16-18/20 riippuen tulkinnasta. En kyllä haluaisi karsinoida itseäni minkäänlaisen leiman alle, vaikka nämä käsitteet introvertti ja erityisherkkyys puhuttelevat omaa elämän historiaa ja persoonallisuutta aika paljon. Saanut paljon vastauksia ja helpotusta viime vuosina tutustumalla persoonallisuuden psykologian lisäksi näihin erityispiirteisiin.
Vaikka olen isoissakin ryhmissä yleensä puheliaimmasta päästä, niin silti hakeudun yksinäisyyteen ja viihdyn kaksinkeskeisissä keskusteluissa useita tunteja. Harmi vaan, että niin harvat jaksavat keskustella elämän hienoista yksityiskohdista pitkiä aikoja!
Vaikka olen isoissakin ryhmissä yleensä puheliaimmasta päästä, niin silti hakeudun yksinäisyyteen ja viihdyn kaksinkeskeisissä keskusteluissa useita tunteja. Harmi vaan, että niin harvat jaksavat keskustella elämän hienoista yksityiskohdista pitkiä aikoja!