Nyt aikuisemmalla iällä olen alkanut huomata merkkejä introvertismistä. Tämän foorumin lauantaiaamuna läpi luettuani löysin paljon kommentteja jotka ovat kuin omasta kynästäni, mutta silti en vielä ajatellut kirjautua. Tiedättehän, miksipä tuota taas yhdelle foorumille. Tarvitsen harkinta-aikaa.
"kaikki" siis alkoi kun näytin ovea lapseni äidille viitisen vuotta sitten. Huomasin viihtyväni yksin. En deittaile, en käy ravintoloisa, en edes selaile deittisivuja. Lapsi tietenkin on luonani aina kun mahdollista, mutta tätä en laske sosiaalisiin kontakteihin koska oma lapsi.
Työ. Sosiaalinen elämäni on oikeastaan tässä. Ihmislaumassa olen kyllä sosiaalinen ja usein äänessä, mutta työpaikalta en hae ystäviä, niitä on jo ennestäänkin liikaa. Kahdeksan tunnin sosiaalisointi päivässä riittää, loppupäivän onkin mielellään kotona rauhassa. Pitkillä vapailla joskus mukava tavata kavereitakin, mutta ei missään tapauksessa edes joka päivä.
En löytänyt ketjua missä olisi keskusteltu nukkumisesta. Vaikka tämähän toki on parhautta. Semmonen 8-11h on ihan kiva määrä, ei väsytä.
Mitä harrastuksiin tulee, sosiaaliset ryhmäliikunnat kuten itsepuolustuslajit on jäänyt, tilalle tullut sinkkulajeja kuten kuvaaminen, frisbeegolf, pyöräily, musiikki... Nämä kaikki siis niitä jotka pitävät tylsistymisen poissa. Tuo veneily ehkä harrastuksista se hankalin muiden odotuksista johtuen. Muut odottavat Partiboot-kesää mutta minä nautin itsekseni olemisesta ja luonnosta.
Mitä sosialisoitumiseen muuten tulee, olen kuulemma hyvä kuuntelija ja en juorua asioita. Johtunee varmaan siitä kun ei kiinnosta muiden ongelmat ja unohdan ne samointein. Itselläkään ole tarve muille valittaa jos joku asia huonosti. Asioilla on valittamattakin tapana järjestyä.
Viimekuun puhelinlaskukin tuli, 4 soitettua puhelua kesto 7 min.
![Hymy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Toivottavasti joku tästä jotain yhteistä löytää, varsinaisia kommenttejakaan oikein odota vaikka samanhenkisten ihmisten kanssahan se keskustelu usein helpointa on. Tapaamista tämä kanava tulee tuskin ikinä järjestämään
![Hymy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)