Mitä kuuluu?
Mitä kuuluu?
Ihan casual OFF-topic keskusteluketju.
Mitäpä teille muille kuuluu tänään? Meniks uusi vuosi hyvin ja mitä lupauksia tuli tehtyä? Lupasin itselleni viettää enemmän aikaa ystävien kanssa.
Hahahahahahahahaaaa. Tää lupaus puree mua arseen ihan varmasti.
Mitäpä teille muille kuuluu tänään? Meniks uusi vuosi hyvin ja mitä lupauksia tuli tehtyä? Lupasin itselleni viettää enemmän aikaa ystävien kanssa.
Hahahahahahahahaaaa. Tää lupaus puree mua arseen ihan varmasti.
Re: Mitä kuuluu?
Ajattelit lähtee heittään smalltalkkia introverttien foorumilla? ;D
*tarkkailee hiljaa huoneen perimmäisestä nurkasta*
Autistisesti tulkitsen otsikon kysymyksen kirjaimellisesti, joten vastaan: Tällä hetkellä kuuluu prosessorituulettimen hurinaa ja Dire Straitsin musiikkia.
Seuraavaksi kuuluu mikroaaltouunin hurinaa.
Kyllä, näin rohkeasti ajattelin tehdä. Äläkä väitä, etteikö introvertit heittäisi smalltalkia aina välillä. Siitä on hyvä sukeltaa sitten syvällisimpiin aiheisiin. Esim. Tänään noudatettuani uuden vuoden lupausta ja nähtyäni ystäviäni pitkästä aikaa keskustelun laatu muuttui pian "mitä kuuluu, mitä teet?" pian pohdintoihin siitä, mikä on nöyrä ihminen ja tarkoittaako nöyrä ja vaatimaton samaa asiaa.Ajattelit lähtee heittään smalltalkkia introverttien foorumilla? ;D
Tulimme siihen tulokseen, että nöyrä ihminen ei välttämättä ole vaatimaton vaan hyväksyy tilanteet ja ihmiset sellaisena kuin ne ovat. Nöyrä ihminen ei myöskään yritä olla kenenkään toisen ihmisen yläpuolella tai päteä. Vaatimaton ihminen voi olla nöyrä, mutta hän voi olla myös ylpeä. Mitä mieltä itse olet?
Mä kuulen vain kellon hiljaista raksutusta ja tietokoneen tuulettimien hurinaa - ei enää miehen ärsyttävää mölinää taustalla. JES!Autistisesti tulkitsen otsikon kysymyksen kirjaimellisesti, joten vastaan: Tällä hetkellä kuuluu prosessorituulettimen hurinaa ja Dire Straitsin musiikkia.
Nooo. En väitä.
Kyllähän sitä tulee hyvien ystävien kanssa heitettyä melkoisen "merkityksetöntä" läppää. Olishan se vähän outoa pitkästä aikaa ystävää nähdessään heti ensimmäisenä laukoa esim "mitä mielestäsi on rakkaus?". Normaalisti juurikin nämä "mitä kuuluu?" setit siihen alkuun.
Ventovieraan tai vaan tutun kanssa ei kyllä oikein mielellään juttele siitä, miten hänen puolisonsa työkaveri oli suhtautunut siihen ja tähän...
Ensin sanasta nöyrä, mieleeni tuli jotain negatiivista. "No me suomalaiset nyt vaan ollaan tämmöstä nöyrää kansaa, kumarrellaan joka suuntaan, eikä oikein olla mitään mieltä, ettei vain tulisi konflikteja." Myöskin mieleeni piirtyi kuva (mustavalkoisena), kun mies lakki kourassa istuu työhaastattelussa ja Herra katsoo massiivisen työpöytänsä takaa miettien, että "kuinkahan vähän tolle kehtaa maksaa palkkaa."
Ihan hyviä pohdintoja teilläkin.
Nöyrä.. Jalat maassa. Hoitaa hommansa eikä huutele turhia. Ehkä olen (kai) samaa mieltä siitä, että nöyrä kyllä ottaa kehut vastaan ja sanoo niinkuin asiat ovat. Vaatimaton ehkä jopa vähän vähättelee?
Vaatimattomuus käsittääkseni katsotaan hyveenä, mutta koska olen vaatimaton, saan kuulla usein, että "heeii älä nyt oo noin vaatimaton.. oo ylpee siitä mitä oot saavuttanu". Mitenpäin sitä tässä sitten pitäisi olla?
Noh, niinkuin usein pääni sisälläkin, niin ajatukset eivät jäsenny mitenkään hirveän selkeästi. Toivottavasti sai jotain selkoa.
ps. onneksi olkoon uudenvuodenlupauksenpitämisyrityksen onnistumisesta!
pps. juuri tätä kirjoittaessani kuului (ja tuntui) räjähdyksen ääniä! Asun suoraan tulevan Tampereen Rantatunnelin yläpuolella
Kyllähän sitä tulee hyvien ystävien kanssa heitettyä melkoisen "merkityksetöntä" läppää. Olishan se vähän outoa pitkästä aikaa ystävää nähdessään heti ensimmäisenä laukoa esim "mitä mielestäsi on rakkaus?". Normaalisti juurikin nämä "mitä kuuluu?" setit siihen alkuun.
Ventovieraan tai vaan tutun kanssa ei kyllä oikein mielellään juttele siitä, miten hänen puolisonsa työkaveri oli suhtautunut siihen ja tähän...
Ahh. Aivan kuin tarjoaisit lapselle karkkia. Lempipohdintojani: Mitä on olla jonkinlainen.Tulimme siihen tulokseen, että nöyrä ihminen ei välttämättä ole vaatimaton vaan hyväksyy tilanteet ja ihmiset sellaisena kuin ne ovat. Nöyrä ihminen ei myöskään yritä olla kenenkään toisen ihmisen yläpuolella tai päteä. Vaatimaton ihminen voi olla nöyrä, mutta hän voi olla myös ylpeä. Mitä mieltä itse olet?
Ensin sanasta nöyrä, mieleeni tuli jotain negatiivista. "No me suomalaiset nyt vaan ollaan tämmöstä nöyrää kansaa, kumarrellaan joka suuntaan, eikä oikein olla mitään mieltä, ettei vain tulisi konflikteja." Myöskin mieleeni piirtyi kuva (mustavalkoisena), kun mies lakki kourassa istuu työhaastattelussa ja Herra katsoo massiivisen työpöytänsä takaa miettien, että "kuinkahan vähän tolle kehtaa maksaa palkkaa."
Ihan hyviä pohdintoja teilläkin.
Nöyrä.. Jalat maassa. Hoitaa hommansa eikä huutele turhia. Ehkä olen (kai) samaa mieltä siitä, että nöyrä kyllä ottaa kehut vastaan ja sanoo niinkuin asiat ovat. Vaatimaton ehkä jopa vähän vähättelee?
Vaatimattomuus käsittääkseni katsotaan hyveenä, mutta koska olen vaatimaton, saan kuulla usein, että "heeii älä nyt oo noin vaatimaton.. oo ylpee siitä mitä oot saavuttanu". Mitenpäin sitä tässä sitten pitäisi olla?
Noh, niinkuin usein pääni sisälläkin, niin ajatukset eivät jäsenny mitenkään hirveän selkeästi. Toivottavasti sai jotain selkoa.
ps. onneksi olkoon uudenvuodenlupauksenpitämisyrityksen onnistumisesta!
pps. juuri tätä kirjoittaessani kuului (ja tuntui) räjähdyksen ääniä! Asun suoraan tulevan Tampereen Rantatunnelin yläpuolella
Itse en tehnyt uudenvuoden lupausta mutta ajattelin yrittää enemmän sosialisoida. Tähän mennessä en ole kyllä tehnyt asian eteen mitään. Melkeenpä vain katsonut netflixiä .
Toisaalta minun mielestä riittää kun pitää 5 päivää viikossa olla sosiaalinen koulussa. Viikonloppuna tahtois vaa olla rauhassa.
Toisaalta minun mielestä riittää kun pitää 5 päivää viikossa olla sosiaalinen koulussa. Viikonloppuna tahtois vaa olla rauhassa.
Small talkia verkossa, tämähän on jopa kivaa small talkia Elämääni kuuluu tällä hetkellä oikein hyvää (tietokoneen tuulettimen hurinan lisäksi) ja elämä alkaa olla aika hyvin kokonaisuudessa mallillaan. Ei mulla sen enempää.
Ruoho ei ole vihreämpää naapurin aidan takana. Se on niin vihreää omalla pihallasi, kuin annat sen olla.
Istun koneella ja juon kaljaa. Tosi hyvää siis.
Tietokoneen hurinaa ja kissan elämöintiä. Näppämistön naputusta. Kohta kuuluu hiiren klikkaus.