Harrastuksista

Keskustelua harrastuksista.
Jem
Viestit: 11
Liittynyt: 02.12.2014 18:31
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Jem » 15.12.2014 19:03

Tiger24 kirjoitti:Jemille vinkki, että oletko kokeillut/ajatellut kuntosalilla käyntiä? Siellä ei tarvi ihan yksin olla, muttei paljon tarvi ottaa kontaktiakaan.
Kiitos vinkistä :) Kuntosalilla olen muutaman kerran joskus käynyt, mutta en ihan täysin viihdy niissä. Riippuu kyllä varmaan salista, missä käy. Toisaalta saliharjoittelu olisi kivaa ja vaihtelevaa, ja siinä saisi mennä ja tulla niin kuin huvittaa, mutta jotenkin en pidä sitä kauhean luontevana ympäristönä itselleni. Toisaalta mikäpä olisi heti alkuun... Se on kai tottumuskysymys, pitäisi joskus kokeilla uudemman kerran.

RuusunAika
Viestit: 26
Liittynyt: 02.01.2015 23:12
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja RuusunAika » 12.01.2015 01:49

Lukeminen, tv-sarjat, lenkkeily. Silloin tällöin käyn ratsastamassa. Ylempänä joku taisi mainita vlogailun.. itse en tee vlogeja mutta seuraan aktiivisesti muutamia.

Jooga ja meditaatio kiinnostais, mut en ole vielä uskaltautunut mukaan... Kenties joku päivä:)

Passepartout

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Passepartout » 12.01.2015 16:03

^^Meditaatiota ja joogaa voi ihan hyvin harjoittaa itsekseen kotona. Itsekin olin joogannut pitkään kotona ennen kuin aikanaan menin tunneille. Ilmeisesti olin sitten oppinut aika hyvin kun ainakaan asanoitani ei korjailtu sen enempää kuin muidenkaan.

Olen usein miettinyt että on typerää miten yleinen mielipide on se, että harrastus on jotain mitä tehdään ei-kotona ja jos vaikka joogailet kotona, se on vähemmän arvokasta kuin tunnilla joogaaminen. Tai jos teet kahvakuulatreenin kotona, ei se ole kuitenkaan yhtä hyvä kuin treeni jossain salilla... Tai sitten sulla ainakin pitäisi olla treeniblogi, koska jos kukaan ei tiedä asiasta, ehkä koko treeniä ei edes tapahtunut.

Itse kamppailen jatkuvasti sen kanssa, että vaikka meditoin lähes päivittäin, tuntuu että "pitäisi" mennä myös ohjattuihin tapaamisiin koska se nyt vaan jotenkin olisi parempi kuin istua hiljaa itsekseen. Psykiatri ja terapeutti lietsoo tuollaista mielialaa olemalla aina hirveän tyytyväisiä jos olen mennyt ihanmihinvaan tekemään ihanmitävaan. Ikään kuin ihminen olisi sitä terveempi mitä enemmän se liesuaa kylillä. Ja minulla ei siis ole mitään sosiaalisten tilanteiden pelkoa, minusta on vain vaikeaa, työlästä ja vastenmielistä lähteä mihinkään koska HALUAN OLLA KOTONA. Mutta eihän se nyt hyvänen aika sentään sovi.

Taas vähän OT, sori.

RuusunAika
Viestit: 26
Liittynyt: 02.01.2015 23:12
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja RuusunAika » 12.01.2015 19:23

Totta puhut. Noita voi hyvin harrastaa kotonakin. Youtubesta olen aiemmin katsellut/kuunnellut erilaisia rentoutusharjoituksia. Mutta mun on jotenkin vaikea päästä alkuun. Ehkä kirjastostakin vois löytyä jotain materiaalia joogaan tai meditaatioon liittyen... Hmm.

Itselläni sama juttu tuon lähtemisen kanssa. Ei ole varsinaisesti mitään sosiaalisten tilanteiden pelkoa, vaikka toki jännitän aina uusia juttuja. Lähinnä se kotoa lähtemisen vaikeus. Tykkään niin paljon olla kotona, eli jos pitää valita et lähdenkö johonkin juttuun mukaan vai jäänkö kotiin omaan rauhaani, niin valitsen ehdottomasti jälkimmäisen.

Aika osuvasti kirjoitettu tuo, että sellaisia kotona toteutettavia harrastuksia ei pidetä oikein arvossa. Vasta sitten se on hyvä juttu, kun käyt jossain harrastamassa jotain. Tuo ajattelu on kyllä väärin, mutta johtuu kai siitä kun ekstrovertit ovat ikään kuin vallanneet tämän maapallon. Suurin osa ihmisistä kuitenkin on ekstoverttejä. Typerää silti ajatella, et kaikkien pitäisi olla samanlaisia. Hauskinta tai sanotaanko suoraan et raivostuttavinta on se, miten muut ihmiset suhtautuvat yksinoloon. Jotain viikko sitten koulussa tuli puhetta yksinolosta ja koulutoverithan tietää sen, et olen yksinäinen ihminen.. Ne säälivät katseet ja puheet siitä, että en kai vaan ole masentunut ja et mun pitäis käydä jossain ja hankkia sisältöä elämääni. Voihan huokaus. Ilmeisesti on vaikeaa ymmärtää, että viihdyn hyvin yksinäni, tykkään olla kotona ja vieläpä NAUTIN siitä. En ole masentunut. Ihmeellistä, miten joidenkin voi olla vaikeaa tajuta, etteivät kaikki halua ympärilleen kasapäin ihmisiä... Toivois ehkä hivenen ymmärrystä kanssaihmisiltä, sillä en minäkään ala arvostelemaan ekstroverttejä ja heidän tapaansa elää. On samantekevää, onko sosiaalinen vai vähemmän sosiaalinen, jokainen elää niin kuin itse parhaaksi katsoo. Tärkeintä et on onnellinen.

Kipa

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Kipa » 15.01.2015 20:54

Harrastan kuntosalilla, lenkkeilyä, vesijuoksua, lukemista, käsitöitä, metsässä liikkumista. Metsässä ja lenkillä monesti yhdessä mieheni kanssa, mutta muuten tykkään harrastaa yksin.

Maymm
Viestit: 3
Liittynyt: 26.01.2015 21:54
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Maymm » 28.01.2015 20:22

Erilaisilla ryhmäliikuntatunneilla tulee käytyä ja lisäksi lukemista sekä kirjeenvaihtoa

keppälerttu
Viestit: 7
Liittynyt: 27.07.2014 16:43
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja keppälerttu » 29.01.2015 19:03

Suurin osa vapaa-ajasta menee kissojen kanssa, lukiessa tai lenkkeillessä kävellen tai juosten. Näyttää olevan näemmä aika lailla painottuneena yksin tekemiseen ;)

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 03.02.2015 22:03

Harrastan ulkoilua/lenkkeilyä, musiikin kuuntelua, kauhuleffoja ja joidenkin videopelien pelaamista säännöllisen epäsäännöllisesti. Paljon tulee myös tekniikan kanssa puuhasteltua ja mm. blogikin löytyy aiheesta. Lukemisesta en oikein ikinä ole juuri innostunut, ellei sellaiseksi laske satunnaisesti tapahtuvaa aikakausilehtien selailua ja itseopiskelua tietotekniikan alalta.

Hifiharrastajaksi itseni myös miellän. Laadukas ääni on minulle tärkeää niin musiikissa kuin oikeastaan kaikessa (leffat/pelit). Tämäkin varmaan introvertin ominaisuuksia että haluaa syventyä kuunteluun normaalia tarkemmin ja nauttia musiikin jokaisesta yksityiskohdasta.

Kauhuelokuvista jotenkin innostuin muutama vuosi sitten. Nuorempana ne enemmän pelotti, mutta olen käytännössä siedättänyt itseni "pelolle" ja nyt katselen mielellään kauhua oikeastaan ihan laidasta laitaan. Tavoitteena onkin saada katsotuksi kaikki kuuluisa kauhutuotanto. :D

Ainiin, shakkia olen harrastanut yläasteikäisestä lähtien. Jotenkin kiinnostuin pelin monimutkaisuudesta ja erilaisista pelikuvioista, jotka sisäistin melko nopeasti. Sittemmin harrastus on jäänyt hieman taka-alalle, mutta nyt olen sitä uudestaan lämmittelemässä. :)

Kuten voi huomata, melko yksilöpainotteisia lajeja/harrastuksia kaikki. Ei liene yllätys. :D

Ginger
Viestit: 5
Liittynyt: 09.02.2015 22:06
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Ginger » 09.02.2015 22:41

Ratsastus on aina ollut juuri se omin harrastus. Pidän erityisesti maastoratsastuksesta ja esteistä... ja laukkaamisesta! Oikeasti ihan kaikesta kunhan voi olla hevosten parissa.
Suosittelen lämpimästi ratsastusta kaikille! :D
Olen kokeillut aiemmin myös taekwondoa, taitoluistelua, lumilautailua, tanssia. Varsinaisesti joukkuelajeista ei ole kokemusta, ehkä siksi, että peruskouluaikoina olin niissä huonoimpien joukossa. :?
" Yes, I'm alone, but I'm alone and free! "
- Elsa, The Queen of Arendelle

Yönvarjo
Viestit: 1
Liittynyt: 23.02.2015 23:41
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Yönvarjo » 24.02.2015 22:50

Tykkään valokuvaamisesta ja mieluiten filmille vanhaan tapaan. Kovasti olen innostunut vanhoista kameroista ja valokuvaamisen tekniikoista. Uutena lisänä valokuvausinnostukseeni on tullut super8 kuvaamisen harjoitteleminen. Mökillä on aina kiva olla poissa hälinöistä ja voi katella tähtiä. Vanhoja lehtiä tykkään myös lukea ja musiikkia on aina kiva kuunnella jos sattuu olemaan sellaista mistä tykkää.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa